دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: تشخیص کودکان دیر آموز

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #2
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    علوم تربیتی
    نوشته ها
    711
    ارسال تشکر
    1,541
    دریافت تشکر: 4,378
    قدرت امتیاز دهی
    8225
    Array
    دبستان's: تعجب

    پیش فرض پاسخ : تشخیص کودکان دیر آموز

    ● آموزش کودکان دیرآموز آموزش به کودکان دیرآموز مانند آموزش به کودکانی است که نارس در رشد عقلی یا تجربی هستند و کودکان دیرآموز می‌توانند یاد بگیرند به شرط آن که معلم تمهیدات و برنامه‌های زیر را به کار ببرد:

    - به کار بردن واحدهای کوچک‌تر در آموزش.‌
    - به کار بردن تعالیم عینی و محسوس استفاده از حواس مختلف بینایی، شنوایی، لامسه و بویایی.
    - به کار بردن راهنمایی‌های ویژه و تعیین توصیه‌هایی که کودک درک و دریافت نکرده است.
    -به کار بردن مراحل انگیزش بیشتر و مرور کردن.
    - در نظر گرفتن وقت و زمان بیشتر برای کامل کردن کارها (اتمام فعالیتها).
    - به کار بردن وسایل صوتی
    - تصویری بیشتر و تجهیزات دیداری و شنیداری در کلاس.
    - نظارت و رهبری بیشتر.
    - انگیزش بیشتر که معمولاً توسط اسباب بازی و..... حاصل می‌شود.
    - کاربرد فوری آموزش و ارتباط دادن آن به چیزهایی که برای کودک مهم است.
    - گوناگونی و تنوع بیشتر در به کارگیری اسباب و وسایل تحریک‌کننده.
    - تأکید برمقادیر پیشرفت و موضوعات اجتماعی و ارتباطی، وقتی که با آموزش واقعی مواجه می‌شویم.
    - به کارگیری تعداد بیشتری از پاسخ‌های دانش‌آموزان در امر آموزشی.
    - کاربرد مسائل احساسی و هیجانی در فعالیتها، نمایش، حرکات برای هماهنگی چشم.
    - جایزه و پاداش برای کسانی که اندکی تلاش برای نیل به توصیه‌ها را به کار می‌بندند.
    - فراهم کردن شرایط برای تجربه بیشتر. تقریبا۵ تا ۱۰ درصد دانش‌آموزان همه مدارس در طبقه دیرآموز قرار دارند.

    معمولاً این کودکان برنامه درسی کاملاً متفاوتی نسبت به کودکان عادی دارند و این کودکان نیاز به موقعیت انجام دارند از جمله: استفاده از سیستم حمل‌ونقل شهری، گفتن ساعت، دانستن مقادیر پول، تعویض پول، بازی کردن، ورزش کردن و رفع کردن نیازهای شخصی. کودکان دیرآموز به وقت بیشتر، تشویق بیشتر، و انگیزش بیشتر نیاز دارند و بهترین معلم کسی است که نقاط ضعف آن‌ها را بیابد و تشویق کند و به آن‌ها در زندگی کردن با ضعف‌ها و ناتوانایی‌هایشان کمک کند.

    ● تطبیق و سازگاری در دستورات خواندنی‌ از آن جایی که خواندن و نوشتن برای هر فردی نقش بسزا و مهمی در جامعه دارد. برای کمک به خواندن کودکان دیرآموز چند پیشنهاد داریم.
    - به تأخیر انداختن دستورات و درسهای واقعی برای کودک تا زمانیکه او به وضوح آماده خواندن باشد.
    - معرفی مراحل مختلف خواندن به آرامی و با سرعت کمتر نسبت به کودکان هم سن خودش.‌
    ـ انتخاب با دقت مواد خواندنی با توجه به توانایی و علاقه کودک.‌
    ـ برای آموزش از دوره‌های درسی کوتاه‌مدت و مکرر استفاده شود.
    - تأکید برروی فعالیت‌های خواندنی و خواندن درس‌ها.‌
    ـ تنوع در آموزش و استفاده از مدل‌ها و وسایل متنوع برای خواندن (خواندن با نوار ضبط‌‌صوت و...).
    - استفاده از کارت کلمات، باز با لغات، شنیدن صداهای مختلف، تشخیص لغات و... .
    - به کودک کمک کنید تا پیشرفت خود را ارزیابی کند.
    - به گونه‌ای درس را بخوانید که هماهنگ با سطح خواندن کودک باشد.
    - از او بخواهید تا با آرامش درس را بخواند و صدایش را در نوار ضبط‌صوت پر کنید تا به صدای خود گوش فرادهد.
    ـ مطالب و مواد خواندنی را به طور مرتب مرور کنید ولی سعی کنید مواد خواندنی جالب باشد از قبیل داستانهای نمایشی.
    - خواندن را با مطالبی آغاز کنید که کودک به آن‌ها علاقمند است مثل داستانهای مربوط به خانه و.... .
    - با درست کردن علائم و نشانه‌هایی ویژه به کودک در خواندن کمک کنید.
    - تجربه، کودکان را پربار می‌کند. غالباً کودکان تجربه کمی در به دست آوردن معانی به صورت چاپی دارند.
    - از آن‌ها انتظار زیادی نداشته باشیم و کوچک‌ترین پیشرفت در آن‌ها برای ما موفقیتی بزرگ باشد.
    - درهنگام خواندن برای گم نکردن خط از یک خط‌کش در زیر خطی که می‌خواهد بخواند استفاده می‌کنیم و به مرور که خط را گم نکرد خط‌کش را برمی‌داریم.
    ـ تأکید کنیم که خواندن باید ریتم و آهنگی ملایم داشته و به مکث‌ها و توقف‌ها توجه داشته باشد. در پایان باید اذعان داشت که در کار با کودکان دیرآموز، تلاش کنید و همیشه به خاطر داشته باشید که آن‌ها مسئول کمبود توانایی یادگیری‌شان نیستند و سعی کنید آن‌ها را به حرکت درآورید و برای هر تلاشی پاداشی قائل نشوید. ‌ وزارت آموزش و پرورش ایران

    یه رفــــــــیق دارم ; "اسمش خــــــــداس" بحثــــــــسش از همه جداس تــــــــا اون پشتــــــمه بیخیال مخاطب خــــــــاص ...!

  2. 2 کاربر از پست مفید دبستان سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تشخیص کودکان دیر آموز
    توسط دبستان در انجمن علوم تربیتی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11th August 2013, 05:08 AM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th June 2013, 10:51 AM
  3. چرا ویندوز نمی تواند تمام حافظه ram را تشخیص دهد ؟
    توسط mamad79 در انجمن بخش مقالات سخت افزار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th May 2013, 09:04 PM
  4. به مناسبت روز جهانی هموفیلی؛ از تشخیص هموفیلی تا درمان آن
    توسط سونای در انجمن بیماری های ژنتیک و ژن درمانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 17th April 2013, 09:05 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th April 2012, 12:38 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •