تشکر بابت اشاره خوبتون
لکن مسئله مطرح شده از جنبه حقوق عمومی که مربوط به رابطه حکومت ومردم وبه تبع تاثیراتش بر رفتار مردمه نیست
دوما محل کلام اسطوره های علمند نه عوامی که به دنبال علوم متداول وزمان خود بودند ودر همان حد هم باقی ماندند
سوما علوم عقلی کلا مقوله ای جدا از علوم نقلی و فقه وعرفانه که گرایش در هر کدام باتوجه به مقتضای زمان برای عوام فرق میکنه
چهارما نمیدونم کدوم حاکم زمان ازشیخ طوسی و ملا صدرا حمایت کرده بود یا از ابن سینا که در تمامی علوم تخصص داشته از جمله تیمیا وشیمیا وریمیاو... اینهایی که نام بردم به طور تمثیلی اند نه تحصیری
امادرباب مقایسه مالکیت فکری کشور های پیشرفته و جامعه ی ایران اسلامی
فقط اشاره کلی میکنم که کافیه فقط ریشه های حقوق مدنی در ایران با کشورهای پیشرفته رو مقایسه کنیید
(لازم به توضیح میدونم که مالکیت فکری در حقوق مدنی بحث میشه و این واژه منطوقی است که مفهومش مورد نظر منه)
علاقه مندی ها (Bookmarks)