دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: دسته بندی و مقایسه وضعیتی انواع هواگردها

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #4
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مهندسی عمران
    نوشته ها
    0
    ارسال تشکر
    11,136
    دریافت تشکر: 25,270
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    M@hdi42's: لبخند

    پیش فرض پاسخ : دسته بندی و مقایسه وضعیتی انواع هواگردها

    8)از نظر وجود سرنشین هواپیماها دو گونه اند:
    1-هواپیماهای سرنشین دار MANNED AIRCRAFT
    2-هواپیماهای بدون سرنشین UNMANNED AIR CRAFT - DRONE - RPV - UAV - MAV - UCAV

    9)از نظر وزن به 5 دسته تقسیم میشوند :
    1-فوق سبک وزن زیر 300 کیلوگرم Ultra Light . Microlight
    2-خیلی سبک وزن زیر 750 کیلوگرم Very light aircraft VLA
    3-سبک وزن زیر 12500 پوند LIGHT AIRCRAFT
    4-نیمه سنگین وزن در حدود 100 تن MEDIUM WEIGHT
    5-سنگین وزن بالاتر از 100 تن HEAVY . JAMBO

    10)از نظر پیکر بندی به سه دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای معمولی که دم آنها عقب است CONVENTIONAL
    2-هواپیماهای با دم جلو دم یا همان سکان افقی آنها جلوی بال است CANARD AIRCRAFT
    3-هواپیماهای عجیب و غریب . غیر متداول UNCONVENTOINAL

    11)از نظر استاندارد به دو دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای تایید شده توسط سازمانهای صلاحیت دار CERTIFICATED AIRCRAFT
    2-هواپیماهای دست ساز که توسط سازمانهای صلاحیت دار تایید نشده اند GRAGE BUILT . HOME BUILT
    12)از نظر مراحل تولید به سه دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای مدلی که کوچک هستند و برای آزمایشات تونل باد ساخته میشوند MODEL
    2-هواپیمای نمونه که دارای ابعاد واقعی است و برای آزمایشات پروازی ساخته میشود PROTOTYPE
    3-هواپیمای قابل تحویل به مشتری OPERATIONAL

    13)از نظر باند برای برخاستن نیز به چهار دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیمای با طول باندمعمولی با باند بیش از 150 متر CTOL conventional takeoff and landing
    2-هواپیماهای با باند کوتاه کمتر از 150 متر STOL short takeoff and lanfing
    3-هواپیماهای با باند صفر یا عمود پرواز VTOL vertical take off and landing
    4-هواپیماهای باند پرواز کوتاه و نشستن عمودی STOVL short take off vertical landing

    14)از نظر محل فرود به چهار دسته :
    1-هواپیمای خشکی نشین یا معمولی LAND PLANE
    2-هواپیمای آب نشین با توانایی فرود روی آب SEA PLANE
    3-هواپیمایی که توانایی فرود هم روی آب و هم روی خشکی رادارد AMPHIBIAN
    4-هواپیمای ناونشین NAVAL PLANE

    15)از نظر تعداد بال هم به سه دسته :
    1-تکبال Monoplane
    2-دوبال Biplane
    3-سه بال یا بیشتر Multi wing

    - - - به روز رسانی شده - - -


    8)از نظر وجود سرنشین هواپیماها دو گونه اند:
    1-هواپیماهای سرنشین دار MANNED AIRCRAFT
    2-هواپیماهای بدون سرنشین UNMANNED AIR CRAFT - DRONE - RPV - UAV - MAV - UCAV

    9)از نظر وزن به 5 دسته تقسیم میشوند :
    1-فوق سبک وزن زیر 300 کیلوگرم Ultra Light . Microlight
    2-خیلی سبک وزن زیر 750 کیلوگرم Very light aircraft VLA
    3-سبک وزن زیر 12500 پوند LIGHT AIRCRAFT
    4-نیمه سنگین وزن در حدود 100 تن MEDIUM WEIGHT
    5-سنگین وزن بالاتر از 100 تن HEAVY . JAMBO

    10)از نظر پیکر بندی به سه دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای معمولی که دم آنها عقب است CONVENTIONAL
    2-هواپیماهای با دم جلو دم یا همان سکان افقی آنها جلوی بال است CANARD AIRCRAFT
    3-هواپیماهای عجیب و غریب . غیر متداول UNCONVENTOINAL

    11)از نظر استاندارد به دو دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای تایید شده توسط سازمانهای صلاحیت دار CERTIFICATED AIRCRAFT
    2-هواپیماهای دست ساز که توسط سازمانهای صلاحیت دار تایید نشده اند GRAGE BUILT . HOME BUILT
    12)از نظر مراحل تولید به سه دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیماهای مدلی که کوچک هستند و برای آزمایشات تونل باد ساخته میشوند MODEL
    2-هواپیمای نمونه که دارای ابعاد واقعی است و برای آزمایشات پروازی ساخته میشود PROTOTYPE
    3-هواپیمای قابل تحویل به مشتری OPERATIONAL

    13)از نظر باند برای برخاستن نیز به چهار دسته تقسیم میشوند :
    1-هواپیمای با طول باندمعمولی با باند بیش از 150 متر CTOL conventional takeoff and landing
    2-هواپیماهای با باند کوتاه کمتر از 150 متر STOL short takeoff and lanfing
    3-هواپیماهای با باند صفر یا عمود پرواز VTOL vertical take off and landing
    4-هواپیماهای باند پرواز کوتاه و نشستن عمودی STOVL short take off vertical landing

    14)از نظر محل فرود به چهار دسته :
    1-هواپیمای خشکی نشین یا معمولی LAND PLANE
    2-هواپیمای آب نشین با توانایی فرود روی آب SEA PLANE
    3-هواپیمایی که توانایی فرود هم روی آب و هم روی خشکی رادارد AMPHIBIAN
    4-هواپیمای ناونشین NAVAL PLANE

    15)از نظر تعداد بال هم به سه دسته :
    1-تکبال Monoplane
    2-دوبال Biplane
    3-سه بال یا بیشتر Multi wing

  2. کاربرانی که از پست مفید M@hdi42 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کمک برای کلید 2 وضعیتی
    توسط ru.taheri در انجمن سوالات و درخواست ها
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 5th September 2012, 01:01 PM
  2. واقعیتی تلخ!!!!!
    توسط آسد مرتضي در انجمن تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 13th August 2012, 08:46 PM
  3. اگر در همچین وضعیتی قرار بگیری چه میکنی؟
    توسط mamadshumakher در انجمن تالار گفتگوی آزاد
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: 11th July 2012, 10:08 PM
  4. تست روانشناسی: با جواب به این تست روانشناسی .... واقعیتی بزرگ اشکار می گردد.
    توسط AvAstiN در انجمن آزمون های روان شناختی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: 9th July 2012, 04:38 PM
  5. مقاله: ریسک استفاده از دستگاه های حرفه یی پزشکی
    توسط AvAstiN در انجمن گرایش های پزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th December 2008, 08:02 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •