خواهش می کنم
در مورد پیامبران هم همین طوره یعنی این بزرگواران هم مثل همه انسانهای دیگر مختار هستند و از روی اراده و اختیارشون کاهاشون رو انجام می دهند.
اما یه فرقی دارند اینکه پیامبران چون علمشون بیشتر است و به چشمه معرفت الهی متصل هستند و نتیجه گناه و معصیت و .. رو و نتیجه خوبی ها رو بهتر از ما درک می کنند مسلما در ترک گناه و انجام امور نیک موفق ترند.
لذا بخاطر همین علمی که دارند معصوم هستند. یعنی گناهی مرتکب نمی شوند.
اما عصمت در پیامبران متفاوت هست یعنی دارای مرتبه است.
پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی ص از بالاترین درجه عصمت بین پیامبران برخوردار هستند و حتی هیچ خطا و نسیان و اشتباهی هم نداشتند اما پیامبران قبلی درجه عصمتشان به پیامبر خاتم نمی رسد و از آنها گاهی ترک اولی هم مشاهده شده مثل حضرت یونس ع
اما این ترک اولی به معنای گناه و معصیت نیست. معناش اینه که از بین یک کار خوب و خوبتر کار خوب رو انتخاب کرده اند و بخاطر این ترک اولی خداوند ایشان رو مورد سختی و مشقت قرار میده.
پس پیامبران هیچکدام گناه و معصیت و در نتیجه عذابی ندارند چون بخاطر علمی که دارند با اختیار خودشان از گناه دوری می کنند و به سمت خوبی ها حرکت می کنند و این علم رو خداوند به آنها داده است.
و عصمت پیامبران هم دارای مراتب می باشد.
البته یه صحبت تخصصی هم درباره عصمت پیامبران هست که جاش نیست اینجا که مطرح بشه.
- - - به روز رسانی شده - - -
خواهش می کنم
در مورد پیامبران هم همین طوره یعنی این بزرگواران هم مثل همه انسانهای دیگر مختار هستند و از روی اراده و اختیارشون کاهاشون رو انجام می دهند.
اما یه فرقی دارند اینکه پیامبران چون علمشون بیشتر است و به چشمه معرفت الهی متصل هستند و نتیجه گناه و معصیت و .. رو و نتیجه خوبی ها رو بهتر از ما درک می کنند مسلما در ترک گناه و انجام امور نیک موفق ترند.
لذا بخاطر همین علمی که دارند معصوم هستند. یعنی گناهی مرتکب نمی شوند.
اما عصمت در پیامبران متفاوت هست یعنی دارای مرتبه است.
پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی ص از بالاترین درجه عصمت بین پیامبران برخوردار هستند و حتی هیچ خطا و نسیان و اشتباهی هم نداشتند اما پیامبران قبلی درجه عصمتشان به پیامبر خاتم نمی رسد و از آنها گاهی ترک اولی هم مشاهده شده مثل حضرت یونس ع
اما این ترک اولی به معنای گناه و معصیت نیست. معناش اینه که از بین یک کار خوب و خوبتر کار خوب رو انتخاب کرده اند و بخاطر این ترک اولی خداوند ایشان رو مورد سختی و مشقت قرار میده.
پس پیامبران هیچکدام گناه و معصیت و در نتیجه عذابی ندارند چون بخاطر علمی که دارند با اختیار خودشان از گناه دوری می کنند و به سمت خوبی ها حرکت می کنند و این علم رو خداوند به آنها داده است.
و عصمت پیامبران هم دارای مراتب می باشد.
البته یه صحبت تخصصی هم درباره عصمت پیامبران هست که جاش نیست اینجا که مطرح بشه.







پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)