- - - به روز رسانی شده - - -
جایگاه وکالت در ادله شرعی
وکالت در قرآن
خداوند متعال میفرمایند: “و لَا تکن الخائنیین خصیماً: یعنی از خیانت پیشگان دفاع مکن”.
این وکیل دادگستری ادامه میدهد: در کتب فقهی، جای کلمه مدعی و مدعیعلیه، خصومت به کار رفته است که به معنای مرافعه و مخاصمه است. خصم وخصیم به هر دو طرف دعوا گفته میشود. از مدلول و مفهوم آیه فوق چنین استنباط میشود که قرآن به صراحت وکیل را از پذیرفتن وکالت از افراد خائن نهی فرموده است.
مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل این آیه مبارکه می گوید: در این آید خدا پیامبر را نهی می کند از این که به نفع خائنان علیه کسی که حق خود را از خائن می خواهد خصومت ورزد و از خائنان دفاع کند و حقوق صاحب حق را از بین ببرد.
جایگاه وکالت در ادله شرعی
وکالت در قرآن
خداوند متعال میفرمایند: “و لَا تکن الخائنیین خصیماً: یعنی از خیانت پیشگان دفاع مکن”.
این وکیل دادگستری ادامه میدهد: در کتب فقهی، جای کلمه مدعی و مدعیعلیه، خصومت به کار رفته است که به معنای مرافعه و مخاصمه است. خصم وخصیم به هر دو طرف دعوا گفته میشود. از مدلول و مفهوم آیه فوق چنین استنباط میشود که قرآن به صراحت وکیل را از پذیرفتن وکالت از افراد خائن نهی فرموده است.
مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل این آیه مبارکه می گوید: در این آید خدا پیامبر را نهی می کند از این که به نفع خائنان علیه کسی که حق خود را از خائن می خواهد خصومت ورزد و از خائنان دفاع کند و حقوق صاحب حق را از بین ببرد.
انتخاب سریع یک انجمن
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
قبل از هر گونه فعالیت در سایت به قوانین توجه نمایید.
علاقه مندی ها (Bookmarks)