با توجه به استقبال وارائه نکات که دوستان فرمودن میتوان علل ریختن پل را به صورت ذیل نوشت.
1-انتخاب بار مجاز نامناسب توسط طراح پل
-نقص در تعریف مشخصات فنی پل اشتباه باشد. (توسط راهداری)
-نقص در طراحی پل (حرکت یک کامیون 20 تنی روی پل پیشبینی نشده بود)
-نقص در ساخت و اجرای پل (به صورتیکه پل درست طراحی شده اما به طور صحیح از مدارک طراحی تبعیت نشده)
2-راننده کامیون توجه به تابلو "محدودیت بار 10 تن" ننموده است (نقص کاربر)
3-کارگران راهداری تابلو "محدودیت بار" اشتباهی نصب کرده باشند (به جای تابلو 10 تن ، 20 تن را نصب کرده است.) (نقص اپراتور پل)
4-در تدوین مدارک پل به اشتباه بار مجاز پل را 20 تن اعلام شده در حالیکه 10 تن طراحی انجام شده است و به تبع ان کارگران راهداری تابلو محدودیت بار 20 تن را نصب کرده اند. (نقص در مستندسازی که با نقص اپراتور همراه شده)
5-ممکن است در گذشته به دلیل عدم نظارت پلیس و بی توجهی رانندگان ، کامیون 30 تنی از پل عبور کرده و باعث تضیف شدن پل شده به نحوی که وقتی کامیون 20 تن از ان عبور کرده باعث شکست پل شده (نقص کاربر)
6-بازرسی و نگه داری دوره ای ناکافی که باعث ایجاد ترک هایی مویی در پل شده و این منجر به افت مقاومت پل در برابر وزن کامیون 20 تن شده (نقص اپراتور)
7-ممکن است در گذشته به دلیل برخورد عبور کشتی یا قایق با پل رودخانه با پایه پل اسیبی به پل رسیده باشد یا سیل که در سال های گذشته امده موجب تخریب پل شده (نقص ناشی از محیط و عوامل محیطی)
علاقه مندی ها (Bookmarks)