دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21

موضوع: کمی خنده و بیشتر تاسف

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #7
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    2,014
    ارسال تشکر
    10,146
    دریافت تشکر: 10,426
    قدرت امتیاز دهی
    25393
    Array
    SaSaMc2's: جدید25

    پیش فرض پاسخ : کمی خنده و بیشتر تاسف

    نقل قول نوشته اصلی توسط مصطفی نمایش پست ها
    دوستان یک سوال ؟

    به نظر شما چرا صنعت خودرو سازی در ایران اینقدر کند داره حرکت می کنه ؟

    تفاوت شرکت های خودرو سازی خارجی و داخلی در چیه ؟
    سلام...

    از نظر من دلايل زيادي براي اين كندي پيشترفت وجود داره...

    1 - سود بيشتر در نتيجه سياست هاي اين چنيني در مورد هر كالايي...

    به اين صورت كه ما سال هاست كه محصولات بي كيفيت خودمون رو با بسته نگاه داشتن بازار...

    و مجبور كردن مردم به رفع نياز خودشون با هر قيمتي بهشون فروختيم...

    و براي همون محصول بي كيفيت، دها برابر از با كيفيت ترين محصول مشابه بازار همسايگان سود دريافت كرديم...

    و برگ برنده ما هميشه شعار حمايت از توليدات داخلي بود بي آنكه هدف ما آن باشد...

    2 - بكار نگرفتن مديران لايق در پست هاي بسيار مهم توليدي صنعتي...

    هميشه كشورهايي كه در راه پيشترفت قرار ميگيرن...

    حساسيت اصلي خودشون رو روي كيفيت مديران بلند پايه متمركز ميكنند...

    مثل ژاپن كه مديران همين خودروسازيش آمريكايي بودن...

    حال كه پل ها را صحيح عبور كردند، ديگر آمريكايي ها مديريت Z زد رو از ژاپني ها وام ميگيرن...

    اما در كشور ما عقيده 90% از سهم مديريت رو ميبره و فن مديريت 10%...

    همانطور كه ميدونيد اكثر ارگانها براي مديريت اول بايد يه سرچ در يك ارگان نظامي بزنند...

    و اگر موردي معرفي نشد بعد ميتونن از روال طبيعي تري استفاده كند...

    3 - بي اهميتي به نخبگان واقعي اون صنعت...

    تموم دنيا ميدونن كه توليد يك نخبه بودجه 99 سال آموزش و پرورش يك كشور رو توجيه ميكنه...

    اما ما به كفران نعمت عادت داريم...

    از چند هزار پرسنل خودرو ساز چند نفر در كار خودشون نخبه هستند؟

    آقاي مهندس نبوي چندسال پيش يه موتور طراحي كردن كه 100% ايراني بود...

    چه خوب چه بد، اگر ميساختيمش از 30 سال گلگير و چراغ سازي تجربه بيشتري به دست مياورديم...

    و سرمون رو بالا ميگرفتي ميگفتيم خودرو ملي...

    هركي ناراضي هست و واردتر؟ اين امكانات بياد بهترش رو طراحي كنه...

    4 - نبودن رقابت واقعي در بازار و وجود حاشيه امن دولتي...

    احتياج مادر اختراع ست...

    يعني من اگر نتونم رقابت كنم مجبورم بيشتر تلاش كنم...

    و اين بزرگترين راز پيشرفت هر ملتي ست...

    من ميخوام دست تولد و صنعت خودم رو بگيرم كه زمين نخورن لابلاي قدرتمندا...

    10 - 20% گمرك ميذارم نه بيش از 100%...

    اين ديگه دست گيري نيست، كول گرفتن هست...

    خب سواره هم كه چه داند از حال پياده...

    ______________________________

    الان ايران خودرو بيش از 35 ميليارد دلار سرمايه داره و سايپا بيش از 10 ميليارد دلار...

    با اين سرمايه ميشه 5 ساله جزو 10 كشور برتر خودروساز شد...

    اما طرف ميگه من پيكان رو توليد ميكنم چون مشتري داره...

    ولي تو پيكان رو توليد ميكني چون مشتري چاره اي نداره...

    خودروي جايگذين پيكان كه قرار بود 5.5 ميليون باشه 3 برابر وعده فروخته ميشه...

    يه سي دي پلير ميذارن روي ماشين 4 ميليون گرونتر ميفروشن...

    خودروهاي وارداتي هم كه 2.5 برابر گرونتر هستند از ديگر كشورها...

    حال كه ميانگين درامد مردم ما يك پنجمِ ديگر كشورهاست...

    اين اسمش ظلم هست و گناه اين ملت نامشخص...

    با شعار حمايت از توليد هيچ باري به منزل نمرسه...

    20 بار 10 سال اشتباه كرديم ولي بعد از اون قابل توجيه نيست...

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ

    مثال:

    چند سال پيش رفتم جنوب نمايشگاه خودرو...

    رفتم پيش غرفه سايپا ديزل اصلا جواب ندادن...

    رفتم ايران خودرو ديزل و بعد از كلي درد سر گفتم موتوري طراحي كردم...

    كه دور موتور ديزل رو در اون از 2000 دور به 20000 دور رسوندم...

    اول آقاي مهندس مسخرم كرد و گفت غير ممكن هست...

    بعد كه توي مناظره كم آورد گفت برو پيش رئيس...

    رئيس هم گفت كه چي بشه...

    راستم گفت وقتي براي خريد همينا يك سال جلو پول بريزن با منت بهشون ميديم...

    چرا دستمال آبي به سرمون ببنديم...

    آخرشم نتيجه بر رفتن در صنايع نظامي براي موتور تانك و اينجور چيزا شد و نصيحت آخر كه نرو...

    مثال:

    هفته پيش يه 206 گرفت يكي از دوستان...

    توي كارتش نوشته صدي 9 ميسوزونه...

    ولي 13 ميسوزوند...

    نمايندگي ميگه اولش اينجوريه برو يه ماهه خودش درست ميشه!!!

    بعد كلي پيگيري مشخص شد اي پي يو تيپ 5 رو گذاشتن روي تيپ 2 ...

    زنگم ميزني ايران خودرو ميگه هميني كه هست برو شكايت كن...

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ

    30 سال هست در صنعت خودرو داريم از يه سوراخ گزيده ميشيم...

    گاهي با خودم فكر ميكنم نكند خداي نكرده ما هم همان سياست گرفتار سازي و سربراهي را پيش گرفته ايم...

    با آرزوي پيشترفت هرچه بشتر كشور و آسايش و آرامش مردم خوب كشورمون...
    ویرایش توسط SaSaMc2 : 22nd August 2012 در ساعت 04:39 PM


  2. 7 کاربر از پست مفید SaSaMc2 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •