یار قدیمی
ملاقات با بیوک کوپه سنشوری، غول 8 سیلندر
تهیه کننده و نویسنده: بهمن واثقی
عکاس: بهمن واثقی
تاریخ تهیه گزارش 2011.09.06
با تشکر از آقای مسعود گودرزی که ماشین خودشون رو در اختیار ما قرار دادند.
چند ماه پیش بود که در مسیر منزل به سر کار چشمم به این زیبای خیابانی افتاد .
ماشینی که بعد از اون مدت دیگه رفته بود تو چشمم تا این وسوسه منو گرفت و صحبت هایی در مورد این 8 سیلندر با صاحب آن داشتم.
ماشینی که از دیار بیوک های قدرت مند به ایران و آن هم بروجرد آمده
متولد سال 1375 هجری شمسی!
تصمیم گرفتم که اطلاعات جامعی از اون رو خدمت دوستان بزارم تا نقطه عطفی برای شناسایی این ماشین های لوکس و کلاسیک باشه
همچنین از تمامی عزیزان بروجردی و لرستانی صاحب این گونه ماشین ها تقاضا دارم در صورت تمایل ماشین خودشون رو در اختیار ما قرار بدهند.
در ابتدا بگذارید از رنگ و رخ این ماشین کمی برایتان بگویم.
رنگ فابریک این ماشین قابل توجه بود . ماشینی که کمتر نمونه اونو تو سایت های اینترنتی دیدم . با چراغ های گرد و چراغ عقب هایی که شاید در اول اصلا فکرشم نمیکردم که به صورت کامل کار کنند. وقتی با اینطور ماشین ها مواجه میشیم اولین سوالی که در ذهن ما تداعی میشه اینه که چقدر زیبا هست یا نیست ... خوشبختانه این بیوک در همان نگاه اول به دل بیننده می نشیند.
![]()
یار قدیمی
یار قدیمی
از جمله امکانات و مشخصات این ماشین می تونیم به باک 120 لیتری بنزینش و مصرف 15 لیتر در هر 100 کیلومتر اشاره کنیم.
موتور خورجینی بسیار قوی 8 سیلندر 32 سوپاپ
شیشه های بالابر برقی
تایرهای اسپورت
رویه صندلی و سقف چرم
سیستم انتقال قدرتش به صورت دیفرانسیل عقب هست
روی صفحه کیلومترش 200 مایل ثبت شده!
اما اینکه چقدر میره رو فکر کنم چیزی حدود 160 مایل رو بره به راحتی
فنرهای بسیار نرم
فرمون تلسکوپی و تمام هیدرولیک
دندش هم به صورت اتومات هست هم دستی
ظبط صوتی مدرن
ظبط صوتی فابریک خودش
کولر و بخاری بسیار قوی
صندلی های برقی
یار قدیمی
و اما رانندگی با این غول
وقتی که پشت فرمان این ماشین می نشینید انگار واقعا در زمان قدیم سیر میکنید . تنها چیزی که شما را وسوسه میکند این است که چطور میشود با این ماشین حرکات نمایشی انجام داد و آیا انجام میدهد یا نه!
مطمئنا با قدرتی که این ماشین داراست میتوان روی آن حساب کرد
موتور آن کاملا بی صدا است . حتی صدای آن کمتر از یک ماشین صفر ایرانی است . با وجود موتور خورجینی قدرتمند باید صدایی بیشتر داشته باشد اما این چنین نیست
باید عشق بیوک باشید تا بتونید با این ماشین رانندگی کنید . زیرا واقعا سخته با این کشتی آسفالت های خیابان کنار آمد ...
در ابعاد ان چیزی در مایه های همان شورلت یا کادیلاک است . اما در مقایسه با ماشین های امروزی باید با زانتیا مقایسه کرد. وقتی درون ماشین نشستم یاد تست زانتیا مدل 85 ا فتادم!
کنترل این ماشین در سرعت بالا بدک نیست . بهتره بگم نسبتا خوبه . چون واقعا در اون حالت انگار درون یک کشتی در سواحل خلیج فارس هستید!
نرمی فنر ها و طرز شاسی بندی ماشین بسیار عالی صورت گرفته . به صورتی که واقعا سرنشینان احساس راحتی میکنند
صندلی ها بسیار نرم بوده و مانند بعضی از کلاسیک ها زیاد خشک نیستند .
قیمت این ماشین چیزی حدود 8 تومن هست
در این مقاله سعی شده مطالب بسیار مبتدی توضیح داده بشن تا هر خواننده ایی بتونه اونو درک کنه . و در کل توضیحی اجمالی درمورد این اتوموبیل بود. اگر موردی از قلم افتاده بگید تا توضیح بدیم
در پایان باید از آقای مسعود گودرزی دارنده ماشین تشکر کنم
نویسنده: بهمن واثقی
عکاس : بهمن واثقی
مدیر کـــــــل ســــایت
واقعا جالب بود ...
اصلا برام باورش سخته که ماشینی به این قدیمی صندلی برقی ، بالابر برقی و کولر و کلی امکانات ماشین های امروزی ایران رو داشته باشه ..!
نخبه یعنی خودباوری انسان و پس از خود باوری کاری غیر ممکن نمی شود
دوست آشنا
یار همراه
من يه دونه از اين ماشينها مي خوام![]()
بیشتر آدم ها زمانی نا امید میشن که چیزی به موفقیتشون نمونده..در یک قدمی پیروزی دست از تلاش بر می دارند...آنها در دقیقه آخر تمامی امید خود را از دست میدهند..یک قدم مانده به خط پایان و پیروزی
کاربر فعال سایت
خیلی جالب بود ...
با توجه به قدمتش چه امکاناتی داره ...
ترو تمیزم هستش![]()
دوست آشنا
یار قدیمی
این که چیزی نیست ...
شاید چیزی هایی در مورد کادیلاک فرح پهلوی شنیده باشید!
نمیدونم تاپیکش هست یا نه ... ولی اونم واقعا عالیه ...!
تنها چیزی که برای ود من جالب بود، فر مون تلسکوپی و دنده اتومات و باک 120 لیتری بود
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)