دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: آموزش های کامل تری دی مكس(به صورت تصویری) - اگه ميخواين حرفه اي شويد حتما بخونيد

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #7
    همکار بخش گرافیک و مالتی مدیا
    رشته تحصیلی
    Experimental Sciences
    نوشته ها
    736
    ارسال تشکر
    542
    دریافت تشکر: 1,341
    قدرت امتیاز دهی
    41
    Array

    Cool آموزش های کامل تری دی مكس(به صورت تصویری)

    عنوان آموزش : Making of Blackhunter
    نام تهیه کننده : monisoft
    مبحث آموزش : Modeling , Texturing , Lighting & Rendering
    نرم افزارها : 3dsmax , vray , photoshop






    با عرض سلام خدمت همه عزیزان و تشکر از مسئولین سایت که بابت رشد روزافزون انیمیشن CG دارن زحمت میکشن و این گونه مسابقات را برگزار میکنند که عرصه یک رقابت سالم را تو این زمینه فراهم میکنند که نتیجه اش کارای خوبی بود که دیدیم . من هم به نوبه خودم سعی کردم سهم کوچکی تو این روند رو به پیشرفت داشته باشم برای همین این making ofرو از کارم اماده کردم تا شما عزیزان هم با روند کاره من اشنا بشین امیدوارم که خوشتون بیاد.
    Concept
    در ابتدا برای خلق یک اثر 3D مهمترین قسمت داشتن یک طرح 2بعدی خوب از کاراکتری که میخواهید بسازید که گاهی اوقات هم خودتون مجبورید به علت نداشتن طرح خوب این وظیفه رو به عهده بگیرید من نیز به علت نداشتن طرح بعد از مرور اثار متعدد 2D و 3D از چند کاراکتر که شامل کاراکتر Optimus , Bionic Commando و Section 8 بود الهام گرفتم و به کاراکتر اصلی مورد نظرم رسیدم که میتونین Model Sheet رو ببینید.


    Modeling
    بعد از تهیه Reference ها و Model Sheet به سراغ مدل سازی base بالا تنه کاراکتر با استفاده از Polygon Modeling رفتم بعد از تکمیل بالا تنه کاراکتر متناسب با فرم کاراکتر دستها را به صورت کاملا مکانیکی مدل کردم و بعد از دست­ها به سراغ جزئیات سینه و پشت رفتم و با ساختن ماسک کاراکتر بالا تنه را تکمیل کردم .
    بعد از این قسمت سراغ پایین تنه کاراکتر رفتم که مهمترین قسمت کاراکتر می­باشد به خاطر اینکه پاهای کاراکتر هر چقدر قوی تر و توپرتر باشد به کاراکتر فرم ایستایی بیشتری می بخشد.
    خوب این کاراکتر یک چیزی کم داشت ، آن هم یک سلاح خوب برای کشتار دسته جمعی. فقط عزیزان باید موقعی که جزئیات را اضافه می­کنیم باید حواسمان به face و vertex مدلمان باشد که بیش ازحد اضافه نباشد.

    Texturing
    تکسچر (بافت) مهم­ترین قسمت کار است چون اگر تکسچر کار خوب باشد با یک نور ساده هم میشود به نتیجه خوبی در رندر رسید. برای یک تکسچرینگ خوب اول باید UV خوبی از مدل­مان باز کنیم که کشیدگی در تکسچرایجاد نشود. من هم بعد از UV کاراکتر به سراغ تکسچرکاراکتر رفتم.

    مهمترین نکته در تکسچر این است که تکسچر ما نباید خام باشد یعنی با اضافه کردن کثیفی و خرابی و نوشته روی تکسچر می­توانیم تکسچرمان را قوی­تر و پخته­تر کنیم که اینجا می­توانید تفاوت دو تکسچر را با هم ببینید.


    در اینجا می­توانید تمامی تکسچرهای کار را ببینید.


    Material
    ویژگی یک متریال خوب این است که بتواند به طور کامل جنسیت مورد نظرتان را مثلا یک فلز زنگ زده و یا براق را به خوبی نشان دهد از اینرو متریال هم تاثیر بسزایی دارد که البته نورپردازی شما هم می­تواند به متریال­تان خیلی کمک کند و متریال­هایی هم که می­خواهید استفاده کنید باید متناسب با موتور رندر شما ساخته شود.
    من چون با موتور رندر V-Ray کار می­کنم متریال­هایم را هم با V-Ray ساخته­ام.

    Rig
    در این مرحله باید کاراکتر را برای یک رندر خوب به یک فیگور مناسب میرساندم. برای اینکه سریع به نتیجه برسم از کاراکتر استودیو استفاده کردم.
    بعد از فیکس کردن Bip کاراکتر را به فیگور مورد نظر رساندم.

    Render and Composite
    در این مرحله به ساده­ترین و لذت­بخش­ترین قسمت کار یعنی یک رندر خوب از کاراکتر می­­رسم البته این به خاطر جزئیات در مدل و تکسچرقوی کاراکتر می­باشد که شما هر چقدر در این قسمت­ها وقت بیشتری بگذارید در رندر سریع­تر و بهتر به نتیجه می­رسید.
    در اینجا می­توانید بعضی از لایه­های رندر را مشاهده کنید.
    که من با استفاده از همین لایه ها در فتوشاپ کامپوزیت کردم.
    امیدوارم که مورد پسندتان واقع شده باشد.

  2. 5 کاربر از پست مفید MoniSoft سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مقاله: کاربردهای لیزر در سلاح های اینده : مزایا و معایب قسمت دوم و پایانی
    توسط Joseph Goebbels در انجمن هواپیماهای نظامی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 9th March 2011, 08:47 PM
  2. مقاله: نهایت دید: مقایسه برترین دوربین های سوپر زوم حال حاضر بازار (قسمت آخر)
    توسط Bad Sector در انجمن معرفی تجهیزات عکاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd February 2011, 04:18 PM
  3. مقاله: آموزش Online ره آورد نوین فناوری برای بهبود کیفیت
    توسط MR_Jentelman در انجمن مجموعه مدیریت اجرایی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th September 2010, 12:09 AM
  4. مقاله: یادگیری الکترونیکی
    توسط آبجی در انجمن بخش مقالات وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21st February 2010, 10:59 PM
  5. مقاله: آموزش و پرورش در اسپانیا
    توسط *مینا* در انجمن علوم تربیتی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20th November 2009, 10:49 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •