عنوان آموزش : Making of Ayasha
نام تهیه کننده : monisoft
مبحث آموزش : Digital Painting
نرم افزارها : 3dsmax , vray , mudbox , photoshop
سلام دوستان
به عنوان مقدمه خیلی کوتاه بگم که استفاده از نرم افزار تنها نیمی از کاره و قبل از اینکه کاری رو شروع کنید بسیار بسیار در مورد اون فکر کنید و قدرت شما تجسم شما و احساسات ناشی از اونه که در نهایت به صورت یک تصویر تا همیشه به جای میمونه.
از اونجایی که سبک من کارتونی هست مراقب بودم که در طراحی دو بعدی از دیتیل ها چیزی کمتر و یا فراتر از آنچه که باید نروم و نسبت به زمانی که داشتم این آخرین نتیجه از طرح اولیه شخصیت من بود.
بعد از وارد کردن طرح به فضای 3D کار رو با يک Sphere شروع کردم.
تعداد Segment های Sphere رو عددی زوج (12) در نظر گرفتم و پس از تنظيمات ابتدایی پارامترها اون رو Convert To Editable Poly کردم .
و شروع به مدلينگ !...
براي مدلينگ بدن از يک Cylinder استفاده کردم، همينطور براي دستها و پاها.
درست مثل مرحله قبل بعد از تنظيمات ابتدایی اون رو Convert To Editable Poly کردم.
هميشه در مدلينگ يک طرح، براي افزايش سرعت و روانتر شدن کار از نزديکترين Geometry های موجود از لحاظ هندسی استفاده ميکنم.
اولين رندر از مدل تمام شده Ayasha .
در مرحله Texturing وقت زيادی رو در اينترنت براي پيدا کردن Material های مورد نظرم صرف کردم و تقريباً در همه موارد از ترکيب Material ها به نتيجه دلخواهم رسيدم.
براي مثال در اينجا تصوير شماره 1 چيزی بود که براي لباس Ayasha انتخاب کردم و با استفاده از فتوشاپ Saturation اون رو کم کردم. (تصوير شماره 2)
تصوير شماره 3 لکه خونی بود که به تصویر شماره 2 اضافه شد و همچنين براي Bump از فايل شماره 4 استفاده کردم تا در نهايت به نتيجه دلخواهم رسيدم.
استفاده از Biped براي Posture .
استفاده از Spline (Shapes) و Terrain (Compound Objects) براي مدلينگ زمين.
همينطور از Box براي ساختن سنگها ...
بعد از اين مرحله مدل low poly زمين رو وارد Mudbox کردم و کمی با قلم روي جزئيات اون کار کردم و دوباره اون رو توی Max وارد کردم.
بعد از اينکه مدل high poly زمين رو وارد Max کردم با استفاده از Optimize (modifier list)
يه مقدار اون رو کم حجم تر کردم چون به خيلی از Face ها نيازی نداشتم .
و در نهايت چيدمان و ترکيب بندي صحنه.
در نور پردازی با توجه به تنظيماتی که براي رندر در نظر داشتم از دو vraylight با رنگهاي گرم و سرد استفاده کردم.
نور اصلی و قویتر رو نور گرم در نظر گرفتم با 12=Multiplier و نور سرد رو با 3=Multiplier برای اینکه فقط هجم خیلی کمی از سمت مخالف Ayasha رو روشن کنه.
هدف من از استفاده vraylight پرهيز از داشتن سايه هاي تيز بود؛ چرا که سايه هاي تيز با Style مورد نظرم همخوانی نداشت.
تنظیمات رندر
اضافه کردن چمن به زمين و تنظيمات Hair and Fur
و اما Background ...
اين تصوير ابتدایی بود که براي Background در نظر گرفتم.
از آنجایی که تصوير مورد نظرم تم رنگي سردی داشت با استفاده از Level در فتوشاپ
تغيیراتی در رنگ ها اعمال کردم .
همچنين قسمت های اضافی عکس رو حذف کردم و رنگ گرمی رو به صورت محو به پايین
ابر ها (افق) اضافه کردم .
تغیيرات رنگی شامل حال عقاب هم شد که خوب به Background کار بشينه.
و در نهايت رندر ...
البته باز هم با Light Room و Photoshop روی رندر نهايی کار کردم و تغیيراتی در
Contrast و Brightness رنگ ها در جاهاي مختلف دادم.
نکته ای که اينجا لازم به ذکره اين هست که رندر رو با سايز مناسب براي چاپ در نظر گرفتم که اين باعث مي شد Background از لحاظ کيفيتی دچار افت بشه؛ چرا که سایز Background کوچکتر از سايز رندر بود و براي رفع اين مشکل از نرم افزاره Neat Image کمک گرفتم.
Neat Image نرم افزار ساده ايه که از طريق اون مي تونيد noise گيری کنيد.
البته اين نرم افزار بيشتر مورد توجه عکاسهاست ولی توصيه ميکنم شما هم براي
noise گيری به خصوص در مواردی شبيه اين ازش استفاده کنيد .
علاقه مندی ها (Bookmarks)