دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 16 , از مجموع 16

موضوع: زنان پیغمبر اسلام

  1. #11
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    فیزیک
    نوشته ها
    466
    ارسال تشکر
    524
    دریافت تشکر: 1,057
    قدرت امتیاز دهی
    501
    Array

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    شما باید برای اثبات هر بحثی از مستندات رسمی استفاده کنید .
    من به شما نمیگم پیامبر معصوم و بی گناه بوده ؛ البته اعتقادم همین هست که پاکترین انسان بوده و هیچ گناهی نداشته .

    ولی شما که میخواین اثبات کنید از منظر افراد عالم این نکات رو ذکر کنید ، درسته که نوشته های تاپیک شما ظاهرا به استناد قرآن و سخنان آیت الله ها بوده ، اما تماما بازی کلمات و فریب هست که از هر بخشی به نفع خود استفاده شده و هیچ جهان بینی ای رعایت نشده . به قول خودتون هم بسیاری از بخش ها سانسور کردید ، خوب نویسنده ای که با این لحن زشت و توهین امیز سخن گفته ، به نظر خود شما حرفاشون میتونه ثابت کنه که پیامبر صلی الله هم میتونسته دچار گناه بشه ؟

    این استدلالات و مستند های فریبانه حتی در ظاهر هم منطقی نیستن ، و اصلا ابعاد علمی درش نیست ، کاملا میشه فهمید که این سبک نوشته فقط کپی برداری از چالش های دینی علمی هست اما در اصل اصلا منطق درش دخیل نیست و خیلی کودکانه نوشته شده و به راحت ترین صورت ممکن نقض میشن .
    ...

  2. کاربرانی که از پست مفید ashkan سپاس کرده اند.


  3. #12
    دوست جدید
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    152
    ارسال تشکر
    2,351
    دریافت تشکر: 531
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    سلام دوست عزیز
    یک تقاضا از شما دارم و اون اینه که نام قبایل هر کدوم از زنان پیامبر رو هم برای ما ذکر کنید
    خواهشا حتما این کار رو انجام بدید
    متشکرم

  4. کاربرانی که از پست مفید مهاجر سپاس کرده اند.


  5. #13
    دوست جدید
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    152
    ارسال تشکر
    2,351
    دریافت تشکر: 531
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهاجر نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز
    یک تقاضا از شما دارم و اون اینه که نام قبایل هر کدوم از زنان پیامبر رو هم برای ما ذکر کنید
    خواهشا حتما این کار رو انجام بدید
    متشکرم
    باز هم سلام
    جواب رو خودم عرض می کنم...
    ـ پيامبر(ص) از قبايل مهم عرب مانند تيم، عدي، بني اميه، نيز يهوديان مدينه همسر انتخاب كرد، ولي از قبايل انصار زن نگرفت.
    حالا چرا از انصار همسر انتخاب نکردند را بهتر است در آخر مبحث عرض کنم
    دلايل ازدواج هاي متعدد پيامبر اسلام (ص)



    در آغاز بيان دو نكته ضروري است.
    اوّل: نگاهي كوتاه به فرهنگ ازدواج در جزيره العرب در زمان پيامبر(ص):


    1ـ عرب هاي جاهلي نسبت به دختر،‌ بلكه جنس زن بي علاقه بودند، چون در محيطي كه دائم مردم با هم به جنگ و خونريزي مشغول بودند و هر كس هر قدر كه مي توانست، به ديگران ظلم روا مي داشت، خوف داشتند كه در جنگ،‌ دختران اسير شوند و باعث ننگ آن طايفه گردند، نيز به جهت وضع بد اقتصادي و اين كه دختران به فحشا رو آورند و ... به دختر علاقه اي نداشتند، بلكه دختر داري را ضد ارزش مي شمردند و بعضاً به زنده به گور كردن دختران رو مي آوردند.
    2ـ چون جنگ و خونريزي در آن محيط امري متداول بود، و عرب جاهلي با اندك بهانه اي يك ديگر را مي كشتند، حاصل به هم خوردن تعادل جمعيتي بود و نسبت زنان به مردان افزايش چشمگيري پيدا مي‌كرد (چون مردان به جنگ اقدام مي كردند، نه زنان و كشته‌ها از مردان بود) كه گزينة «چند زن داشتن» را براي رهايي از مشكل عدم تعادل جمعيتي پذيرفتند. اين مشكل در اكثر نقاط از جمله در ايران هم وجود داشت، ليكن در عربستان بيشتر بود.
    3ـ در آن وضع ناگوار اقتصادي، زن گرفتن از يك خانواده و قبيله نوعي كمك به آنان محسوب مي شد، به همين جهت مشركان قريش به دامادهاي پيامبر(ص) فشار وارد مي كردند كه دختران پيامبر(ص) را طلاق دهند تا بر مشكلات پيامبر افزوده شود.
    4ـ در محيطي كه نا امني و جنگ و خونريزي آسايش را از همگان ربوده بود، ازدواج از مهم ترين عامل بازدارندة از جنگ به شمار مي آمد.
    5ـ در آن وضع زن بيوه اگر شوهر نمي كرد، خوشايند نبود، بلكه زشت شمرده مي‌شد. به مجرد آن كه شوهر مي مرد، يا از وي طلاق مي گرفت و عدّه وفات يا طلاق سپري مي شد، شوهري ديگر گزينش مي شد، مانند «اسماء بنت عميس» كه اوّل همسر جعفر بن ابي طالب شد، بعد از شهادتش به عقد ابوبكر در آمد و بعد از درگذشت ابوبكر همسر امام علي(ع) شد. اين شيوه در آن فرهنگ متداول بود.

    نكتة دوم: نگاهي گذرا به ازدواج پيامبر(ص).


    1ـ پيامبر(ص) در 25 سالگي با حضرت خديجه كه چهل سالش بود و قبلاً يك يا دوبار شوهر كرده بود و با مرگ شوهر بيوه شده بود، ازدواج نمود، و به مدت بيست و پنج يا بيست و هشت سال با وي زندگي كرد و همسر ديگري نگرفت.
    2ـ همة‌ همسران پيامبر(جز عايشه) بيوه بودند. آنان پيش از آن كه به همسري پيامبر(ص) در آيند، يك يا دوبار شوهر نموده بودند و بعد از درگذشت و يا شهادت شوهر و انقضاي عدّه به عقد پيامبر(ص) در آمدند.
    3ـ عمدة‌ ازدواج هاي پيامبر(ص) در شرايط سخت و دشوار جنگي صورت گرفته بود، مانند شكست مسلمانان در جنگ اُحد كه وضع مسلمانان بسيار ناراحت كننده بود.
    4ـ پيامبر(ص) از قبايل مهم عرب مانند تيم، عدي، بني اميه، نيز يهوديان مدينه همسر انتخاب كرد، ولي از قبايل انصار زن نگرفت.
    دقت در اين امور به ما مي فهماند كه ازدواج هاي پيامبر نه در پي ارضاي خواهش‌هاي نفساني، بلكه در جهت اهداف عالي بود كه ذيلاً بيان مي‌شود.
    بي شك پيامبر در ازدواج هاي متعدد دنبال خوشگذراني ها نبود، چون:
    اوّلاً: اگر چنين بود، مي بايست در سنين جواني به اين امر مبادرت مي كرد، نه در سنين پيري و آن هم در شرايط سخت و دشوار.

    ثانياً: خوشگذراني انگيزة آن حضرت بود، مي بايست جهت گيري هايش در گزينش همسر، اين ادعا را اثبات كند. حضرت دنبال زنان زيبا و جذّاب از جهت امور جنسي و جواني نبود، حتي به خواستگاري برخي از زنان مانند «ام سلمه» رفت و او تعجب نمود دراين سن و سال كه كسي حاضر نمي شود با او ازدواج كند، چرا پيامبر دنبال زنان جوان نمي رود و به خواستگاري او كسي را فرستاده است.
    ثالثاً: آناني كه با انگيزة كاميابي جنسي به ازدواج هاي متعدد رو مي آورند،‌ ماهيت زندگي آنان به گونه اي ديگر است. آنان به زرق و برق ظاهري زندگي، لباس و زينت زنان و رفاه و خوشگذراني رو مي آورند؛ درحالي كه سيره و زندگي پيامبر اسلام(ص) خلاف اين را نشان مي‌دهد. پيامبر(ص) در برابر خواست همسران خويش در مورد زرق و برق زندگي، آنان را مخيّر كرد كه يا همين ساده زيستي را برگزينند و به عنوان همسر پيامبر باقي بمانند و يا از حضرت طلاق بگيرند و بروند دنبال زرق و برق زندگي.
    علامة طباطبايي در اين باره مي نويسد: داستان تعدّد زوجات پيامبر(ص) را نمي توان بر زن دوستي و شيفتگي آن حضرت نسبت به جنس زن حمل نمود، چه آن كه برنامه ازدواج آن حضرت در آغاز زندگي كه تنها به خديجه اكتفا نمود و هم چنين در پايان زندگي كه اصولاً ازدواج بر او حرام شد، منافات با بهتان زن‌دوستي آن حضرت دارد. (1)
    رابعاً: دو تن از زنان پيامبر(ص) كنيز بودند. اگر هدف پيامبر از ازدواج لذت بردن از آنان بود،‌اين دو چون كه كنيز بودند، بدون ازدواج، پيامبر(ص) مي توانست از آنان بهره مند شود. با اين تحليل ازدواج بي فايده بود.
    بنابراين اهداف و حكمت هاي ازدواج پيامبر(ص) را مي بايست در اهداف بلند و ارزشي جستجو نمود كه مهم ترين آن بدين شرح است:
    1ـ هدف سياسي ـ تبليغي:


    يكي از اهداف ازدواج هاي پيامبر(ص) هدف سياسي – تبليغي بود؛ يعني با ازدواج موقعيتش در بين قبايل مستحكم گردد و بر نفوذ سياسي واجتماعيش افزوده شود و از اين راه براي رشد و گسترش اسلام استفاده نمايد.
    حضرت به خاطر دست يابي بر موقعيت هاي بهتر اجتماعي وسياسي، در تبليغ دين خدا و استحكام آن و پيوند با قبايل بزرگ عرب و جلوگيري از كارشكني‌هاي آنان وحفظ سياست داخلي وايجاد زمينة مساعد براي مسلمان شدن قبايل عرب، به برخي ازدواج ها رو آورد.
    در راستاي اين اهداف پيامبر(ص) با عايشه دختر ابوبكر از قبيله بزرگِ «تيم»، با حفصه دختر عمر از قبيله بزرگ «عدي»، با ام‌حبيبه دختر ابوسفيان از قبيلة نامدار بني‌اميه، ام سلمه از بني مخزوم، سوده از بني اسد، ميمونه از بني هلال و صفيه از بني‌اسرائيل پيوند زناشويي برقرار نمود. ازدواج مهم ترين پيوند و ميثاق اجتماعي است، به ويژه در آن فرهنگ تأثير بسياري از خود به جا مي گذارد.
    در آن محيطي كه جنگ و خونريزي و غارتگري رواج داشت، بلكه به تعبير «ابن‌خلدون» جنگ و خونريزي و غارتگري جزو خصلت ثانوي آنان شده بود،(2) بهترين عامل بازدارنده از جنگ ها و عامل وحدت و اُلفت، پيوند زناشويي بود. به همين جهت پيامبر(ص) با قبايل بزرگ قريش، به ويژه با قبايلي كه بيش از ديگران با پيامبر(ص) دشمن بودند، مانند بني اميه و بني اسرائيل،‌ ازدواج نمود. امّا با قبايل انصار كه از سوي آنان هيچ خطري احساس نمي شد و آنان نسبت به پيامبر(ص) دشمني نداشتند، ازدواج نكرد. «گيورگيو» نويسندة مسيحي مي نويسد: محمد(ص) ام حبيبه را به ازدواج خود در آورد تا بدين ترتيب داماد ابوسفيان شود و از دشمني قريش نسبت به خود بكاهد. در نتيجه پيامبر با خاندان بني اميه و هند زن ابوسفيان وساير دشمنان خونين خود خويشاوند شد و ام‌حبيبه عامل بسيار مؤثري براي تبليغ اسلام در خانواده هاي مكه شد.(3)
    2ـ هدف تربيتي


    پيامبر(ص) حمايت از محرومان و واماندگان را جزء آيين نجات بخش خويش قرار داد. قرآن مردم را به حمايت از واماندگان ومحرومان و ايتام فرا مي خواند. پيامبر(ص) در مناسبت هاي مختلف مردم را به اين كارخداپسندانه تشويق نمود، و در عمل براي مردان بيچاره و وامانده در كنار مسجد «صفه» را بنا نهاد و حدود هشتاد نفر از آنان را در آن جا سكني داد.
    اين حمايت عملي و صفه نشيني مربوط به مردان بود، اما دربارة زنان با توجه به موقعيت آنان، اين گونه راه حل براي رهايي آنان از مشكلات پسنديده نبود، بلكه رسول خدا(ص) براي زنان راه حل ديگري را در نظر گرفت. حضرت از فرهنگ مردم و راه حل چند همسر داري كه بازتاب شرايط اجتماعي بود، بهره جست و مردان مسلمان را تشويق نمود كه زنان بي سرپرست و يتيم دار را به تناسب حالشان، با پيوند زناشويي به خانه هاي خويش راه بدهند، تا آنان و يتيمانشان از رنج بي سرپرستي و تنهايي و فقر مالي و عقده هاي رواني رهايي يابند؛ و خود نيز در عمل به اين كار تن داد تا مسلمانان در عمل تشويق شوند و در مسير رفع محروميت واماندگان قدم بردارند.
    پيامبر(ص) با زنان بيوه ازدواج نمود و آنان را به همراه فرزندان يتيمشان به خانة خويش راه داد،‌ تا هم خودش به قدر توان در زدودن مشكلات گام برداشته باشد و هم الگوي خوبي براي مردم در اين امر باشد.



    3ـ هدف رهايي كنيزان:
    اسلام با برنامه ريزي دقيق و مرحله به مرحله در جهت آزادي اسيران گام برداشت. رسول خدا(ص) از شيوه هاي خوب و متعدد براي آزادي اسيران بهره جست كه ازدواج از جملة آن‌ها است. جويريه و صفيه كنيز بودند. پيامبر(ص) اين دو را آزاد كرد و سپس با آن دو ازدواج نمود، تا بدين وسيله به مسلمانان بياموزد كه مي‌شود با كنيز ازدواج نمود. اوّل او را آزاد نمود و سپس شريك زندگي قرار داد. در ازدواج پيامبر با جويريه بسياري از كنيزان آزاد شدند. توضيح اين كه: جويريه در غزوه بني مصطلق اسير شده بود و در سهم غنيمتي رسول خدا(ص) قرار گرفت. حضرت وي را آزاد كرد و سپس با وي ازدواج نمود. كار حضرت براي يارانش الگوي خوبي شد و تمامي اسيران غزوه بني مصطلق كه حدود دويست تن بودند،‌ آزاد شدند.
    «گيورگيو» دانشمند مسيحي مي نويسد: محمد با جويريه ازدواج كرد. يارانش اين عمل را نپسنديدند و آن را با تعجب مي نگريستند. فرداي آن روز كم كم اسيران خود را آزاد كردند، چون كه نمي توانستند بپذيرند كه بستگان همسر پيامبر(ص) بردة آنان باشند.(4)
    4ـ نجات زن و جلوگيري از غلتيدن وي در دامن بستگان مشرك و كافر


    برخي از زناني كه مسلمان شده بودند و به جهت مرگ، شهادت و يا ارتداد شوهر، بي سرپرست مي شدند و زندگي بر آنان بسيار مشكل بود و در وضع بسيار اشفته اي به سر مي بردند، همانند ام حبيبه، دختر ابوسفيان كه همراه شوهرش به حبشه هجرت كرد و در آن جا بي سرپرست شد. نه مي توانست در آن جا بماند و نه به مكه نزد پدرش برگردد.
    پيامبر(ص) وقتي كه از مشكل وي با خبر شد، پيكي براي نجاشي پادشاه حبشه فرستاد و از او خواست تا ام حبيبه را به عقد پيامبر در آورد. اين ازدواج باعث شد كه وي از بي سرپرستي نجات پيدا كند و به دامن بستگان مشرك خويش نغلتد.
    5ـ‌ طرد سنت غلط و جاهلي:
    در اسلام «پسرخوانده» حكم پسر واقعي را ندارد و زن پسر خوانده بر مرد مَحْرَم نيست. در حالي كه در جاهليت احكام پسر واقعي را بر پسر خوانده سرايت مي دادند، از آن جمله زن پسر خوانده بر پدر خوانده محرم بود. اسلام اين حكم را باطل نمود.(5) پيامبر(ص) به دستور خدا با «زينب بنت حجش» كه همسر مطلقه زيدبن حارثه، پسرخواندة پيامبر بود، ازدواج نمود، تا حكم جاهلي را در عمل باطل كند و مردم پذيراي نقض حكم جاهلي باشند.(6)
    اگر اين ازدواج صورت نمي گرفت، ممكن بود زيدبن حارثه، يا پسرش اسامه بن زيد، بعد از رحلت پيامبر به عنوان پسر و وارث پيامبر مطرح مي شد و مسير امامت و وراثت خاندان پيامبر(ص) دگرگون مي شد.
    افزون بر اين امور ازدواج هاي پيامبر از اهداف و حكمت هاي ديگري برخوردار بود كه به جهت رعايت اختصار از ذكر آن‌ها خودداري مي‌شود.
    در پايان به بيان نكته اي ديگر مي پردازيم: در اسلام چند همسر گزيني براي مردان محدود است. مرد نمي تواند بيش از چهار همسر دائمي در يك زمان داشته باشد.
    قرآن مي‌گويد: با رعايت عدالت مي‌تواند چهار همسر داشته باشد.(7) تا قبل از نزول اين حكم مردان بيش از چهار همسر دائمي داشتند.
    همة زنان پيامبر(ص) قبل از نزول اين حكم به عقد پيامبر(ص) در آمده بودند. خداوند به پيامبرش دستور داد كه از اين پس حق نداري با كسي ازدواج نمايي، و حتي اگر همة زنانت را طلاق بدهي، به جاي آنان نمي تواني با زنان ديگري ازدواج نمايي.(8) اين حكم از احكام اختصاصي پيامبر(ص) است، همان گونه كه وجوب خواندن نماز شب و ... از مختصات پيامبر بود.

    و جواب اینکه ایشان چرا از انصار همسر انتخاب نکردند:
    انصار همانطور که از اسمشان پیداست از یاری دهندگان و از رهروان راه و روش رسول الله صلوات الله علیه بودند و ایشان نیازی نمی دیدند که برای نفوذ و بست اخلاق قرآن و اسلام از طریق ازدواج وارد شوند که خداوند هم در سوره حشر آیات 8 و 9 به توصیف مهاجرین و انصار می پردازد و این مهر تائید خداوند بر صداقت ایمان انصار است واین مهمترین جمله این مطلب است




    1 . سيد محمد حسين طباطبايي، فرازهايي از اسلام، ص 174
    2 . مقدمه ابن خلدون(ترجمه)، ج 1، ص 286.
    3 . محمد پيامبري كه از نو بايد شناخت، ص 207.
    4 . همان، ص 181.
    5 . احزاب (33) آيه 4.
    6 . همان، آيه 37.
    7 . نساء (4) آيه 3.
    8. احزاب (33) آيه‌ 52.





    اللهم عجل لولیک الفرج

  6. 3 کاربر از پست مفید مهاجر سپاس کرده اند .


  7. #14
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    کلام,فقه,اصول,
    نوشته ها
    4,108
    ارسال تشکر
    27,914
    دریافت تشکر: 19,740
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    kamanabroo's: جدید150

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    سلام دوستان
    اولا از کاربر عزیز مهاجر تقدیر و تشکر می کنم که جواب رو گذاشتن .

    ثانیا می خواستم یه تذکری بدم به تمام کاربرانی که می خواهند به سوالاتشون جواب داده بشه: اینکه

    1. سوال پرسیدن با شبهه انداختن یا نقد کردن خیلی فرق داره
    2. نقد کردن هم شیوه خاص خودش رو داره و به هر جو بی ادبی و هتک حرمتی نقد کردن نمی گن!!!
    3. هر کسی سوالی داره حتی اگر ( باز هم می گم ) حتی اگر در مورد ضروریات دین هم باشه حق سوال کردن داره اما به شرط اینکه شان و شوونات رو هم رعایت کنه.
    4. از این به بعد به سوالاتی که به صورت گستاخانه و بی ادبانه و دور از هر گونه منطق و اساس و استدلالی باشه جواب داده نمیشه و با تایید مدیر بخش بوسیله ناظم یا مدیر بخش پاک میشه( قبلا هماهنگی شده)
    5. سوالاتی از قبیل این تایپیک که به با بریدن بعضی بخشهای قرآن و تفاسیر و... سعی در به چالش کشیدن بعضی اعتقادات دارن فقط و فقط در صورت دارا بودن استدلال منطقی و رعایت ادب و احترام جواب داده میشه در غیر اینصورت حذف میشه.
    6. قبل از اینکه همین جور از این ور و اون ور کپی پیست کنید و سوال مطرح کنید خواهش می کنم تا جایی که میشه از منابع معتبر دنبال جواب باشین.


    حالا چرا این برخورد صورت می گیره به این علت:
    امثال این سوالات و حرفای بی اساس رو خیلی قبل تر جواب دادن و اصلا نیاز به جواب دادن هم نداره

    چون اگر سوال کننده واقعا این مسائل براش سوال بود و به دنبال کشف حقیقت بود خوب مسلما خیلی از حد و حدود رو رعایت می کرد و با نهایت منطق و استدلال جلو می اومد و بعد از اینکه جوابشو گرفت اگر باز هم جای شبهه ای می موند با همون ادب و احترام دوباره سوال می کرد.

    اگر سوال کننده واقعا سوالش از روی کشف حقیقت و دلسوزی برای دینش باشه حتما غیر از این سایت و احتمالا سایتهای دیگه ای که همین جور این سولات رو کپی پیست کنه ، به منابع معتبر هم رجوعی می کرد و کمی هم به مطالعه و تفکر می پرداخت.

    زیر سوال بردن اعتقادات دیگران به بهانه نقد کردن یا سوال پرسیدن آن هم به این شکل اصلا مورد پسند هیچ عاقلی نیست ولذا با توجه به تذکراتی که دادم خواهش می کنم سوالات دینی خودتون رو با رعایت شان و شوونات ارائه بدین تا جواب مناسب رو هم دریافت کنید.
    دین ما هم راه سوال کردن رو به روی هیچ کسی نبسته اما به خاطر اینکه این نوع پرسیدن ( یا بهتره بگم به چالش کشیدن) تبعات خوبی به همراه نداره، از این به بعد با این نوع ارسالها برخورد خواهد شد.

    و چون ارائه این جور ارسالها فقط و فقط خراب کردن افکار دیگرانه نه به حقیقت دست یافتن.


    با تشکر

  8. کاربرانی که از پست مفید kamanabroo سپاس کرده اند.


  9. #15
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    فیزیک
    نوشته ها
    466
    ارسال تشکر
    524
    دریافت تشکر: 1,057
    قدرت امتیاز دهی
    501
    Array

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    اما و اگر های شما جواب این مقاله نیست .

    ممکنه هزاران نفر چنین موضوعی رو سرچ کنن و این موضوع گمراهشون کنه ، اینکه کسای دیگه به این پرسشا پاسخ دادن برای من نوعی اهمیتی نداره .
    اینجا جو عمومی هست ، خیلیا مطالب رو میبینن و همه حق اظهار نظر دارن ، این چه وضعیتیه که دین رو مثل تراکتور درو کنن و ما فقط بگیم این راهش نیست و اون راهش هست ، بحث باید باز بشه و کسی که هر نظری داره براش باید ها و نباید ها اثبات بشه .

    کمان ابروی عزیز ، لطفا بحثی باز کنید که به دونه دونه سوالات پاسخ داده بشه ، وظیفه پیامبران رسالت الهی بوده ، نه زن گرفتن و تشکیل خانواده ، چرا باید با این موضوعاتی که هیچ اهمیتی نداره افکار رو خراب کرد ؟
    ...

  10. 2 کاربر از پست مفید ashkan سپاس کرده اند .


  11. #16
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    کلام,فقه,اصول,
    نوشته ها
    4,108
    ارسال تشکر
    27,914
    دریافت تشکر: 19,740
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    kamanabroo's: جدید150

    پیش فرض پاسخ : زنان پیغمبر اسلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط ashkan نمایش پست ها
    اما و اگر های شما جواب این مقاله نیست .

    ممکنه هزاران نفر چنین موضوعی رو سرچ کنن و این موضوع گمراهشون کنه ، اینکه کسای دیگه به این پرسشا پاسخ دادن برای من نوعی اهمیتی نداره .
    اینجا جو عمومی هست ، خیلیا مطالب رو میبینن و همه حق اظهار نظر دارن ، این چه وضعیتیه که دین رو مثل تراکتور درو کنن و ما فقط بگیم این راهش نیست و اون راهش هست ، بحث باید باز بشه و کسی که هر نظری داره براش باید ها و نباید ها اثبات بشه .


    کمان ابروی عزیز ، لطفا بحثی باز کنید که به دونه دونه سوالات پاسخ داده بشه ، وظیفه پیامبران رسالت الهی بوده ، نه زن گرفتن و تشکیل خانواده ، چرا باید با این موضوعاتی که هیچ اهمیتی نداره افکار رو خراب کرد ؟
    اشکان جان
    راستش رو بخوای من نگرفتم مخاطب پاراگراف اولت کیه؟ ( همون هایی که پررنگش کردم)

    یه چیز دیگه اینکه باز هم نگرفتم که منظورت از این جمله چیه؟
    وظیفه پیامبران رسالت الهی بوده ، نه زن گرفتن و تشکیل خانواده ، چرا باید با این موضوعاتی که هیچ اهمیتی نداره افکار رو خراب کرد ؟
    منظورت اینه که این سوالات و بحث ها جنبی اهمیتی نداره ؟
    یا اینکه چرا واقعا پیامبر زن می گرفته در حالی وظیفش رسالت الهی بوده؟

    خلاصه اگه دیدی که اینجا من جواب ندادم به خاطر این بود که دوست خوبمون مهاجر با ارسالی که داشتن جواب سوال این تایپیک رو دادند.
    و من فکر می کنم که جوابشون هم خوب و مستند هست و اگه بهش فکر هم بشه راحت جا می افته.

    در ضمن در رابطه با اینکه گفته بودی یه جایی باشه که همه سوالاتشون رو بپرسن
    خیلی وقت پیش این فضا ایجاد شده بود این هم لینکش
    شبهات اعتقادی و دینی خود را اینجا مطرح کنید خواهشا!!

    فقط حرف من این بود که سوال پرسیدن اشکالی نداره
    به شرطی که یه سری چیزها رعایت بشه همین.

    ممنونم

  12. 2 کاربر از پست مفید kamanabroo سپاس کرده اند .


صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مقاله: نقد مدعیات قرآنی پلورالیسم دینی
    توسط *مینا* در انجمن مقالات مذهبی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 8th February 2010, 04:25 PM
  2. نهضت حقوقي پيامبر(ص) فصلي جديد در زندگي زنان
    توسط Victor007 در انجمن مقالات مذهبی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th December 2009, 01:46 AM
  3. کار آفرینی زنان
    توسط فرشته در انجمن تعاریف پایه و مرتبط با کارآفرینی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10th December 2009, 10:58 PM
  4. رد پاي مردان در اعتياد زنان!!!
    توسط AvAstiN در انجمن گرایش های پزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23rd July 2009, 10:33 AM
  5. مسجد در صدر اسلام
    توسط SaNbOy در انجمن تاریخ صدر اسلام
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st December 2008, 04:24 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •