دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 18 از 33 نخستنخست ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 171 تا 180 , از مجموع 321

موضوع: من و پروفسور بارتزال

  1. #171
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    برق و كنترل
    نوشته ها
    602
    ارسال تشکر
    646
    دریافت تشکر: 2,611
    قدرت امتیاز دهی
    42
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد آرزومند نمایش پست ها
    خیلی خوب میشد اگر دستگاهی بود که با اون می تونستی نظرت رو به دیگران تحمیل کنی.
    فك كنم اين نظر شما از فيزيك و ماده خارج بشه و بايد بريم سراغ متافيزيك بريم البته ما بايد با قسمتي ا ز مغز ارتباط پيدا كنيم كه بتونيم به شخص بگيم كه چيكار كنه .. د رمورد انسان نميدونم ايا اين اتفاق افتاده يا نه .. اما در نمايشگاه اختراعات سوني يه اختراع خيلي جالب رو ديدم كه اونم تعبيه يك ميركرو چيپ در مغز سوسك بود براي فهميدن اين نكته كه ايا شخص زنده اي زير اوار هاي سنگين وجود داره يا نه و با اين ميكرو چيپ هم از پيرامون محيطي كه سوسك ميرفت ميتونستن گزارش ارسال كنه و هم توسط خود سوسك اين نكته مشخص بشه كه طرف زنده است يا نه .. يعني سيگنالي توسط چيپ به مغز سوسك ارسال ميشد كه يه عمليات خاص رو انجام بده ..
    توکلت علی الحی الذی لا یموت

  2. 5 کاربر از پست مفید Amir سپاس کرده اند .


  3. #172
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    IT
    نوشته ها
    1
    ارسال تشکر
    0
    سپاس شده 4 در 1 پست
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    من تونستم 1 دستگاهی رو طراحی کنم که بوسیله اون میشه از نیروی گرانشی زمین برق تولید کرد
    با اینکه سایز کوچکترشو ساخته بودم و کار میکرد ولی هیچ پژوهشکده ای ازش سر در نیاوردن
    آخرشم گفتن که غیر ممکنه و غیره
    ازتون میخوام 1 جایی برام معرفی کنین که به اونجا مراجعه کنم و 1 جواب درست و حسابی بگیرم
    نیروگاه گرانشی تولید برق

  4. 4 کاربر از پست مفید palangi110 سپاس کرده اند .


  5. #173
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    نقل قول نوشته اصلی توسط palangi110 نمایش پست ها
    من تونستم 1 دستگاهی رو طراحی کنم که بوسیله اون میشه از نیروی گرانشی زمین برق تولید کرد
    با اینکه سایز کوچکترشو ساخته بودم و کار میکرد ولی هیچ پژوهشکده ای ازش سر در نیاوردن
    آخرشم گفتن که غیر ممکنه و غیره
    ازتون میخوام 1 جایی برام معرفی کنین که به اونجا مراجعه کنم و 1 جواب درست و حسابی بگیرم
    نیروگاه گرانشی تولید برق
    شما می تونید به سایت صندوق حمايت از پژوهشگران کشور ریاست جمهوری مراجعه کرده و بعد از ثبت نام می توانید طرح های خود را ارسال کنید بعد از برسی به شما اطلاع داده و با شما مکاتبه می کنند و هدف این سایت استفاده از تمام پژوهشگران ، نخبه ها ، طراحان و همه کسانی هست که کارهای تحقیقاتی انجام می دن. واقعا رسیدگی می کنند مطمئن باشید.آدرس سایت http://www.insf.org/Index.php هست.
    در صورتی که اطلاعات بیشتری خواستید `پست ارسال كنيد.
    در ضمن يك پ‍زوهشكده مواد و انرزي هم هست آيا به اينجا سر زديد يا نه تا اونجايي كه من مي دونم از اين طرح ها پشتيباني مي كنند.
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  6. 3 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


  7. #174
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    ریازی فیزیک
    نوشته ها
    13
    ارسال تشکر
    22
    دریافت تشکر: 26
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    آیا تا به حال دستگاهی با بازده 100 در صد ساخته شده؟

  8. 3 کاربر از پست مفید عماد آرزومند سپاس کرده اند .


  9. #175
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد آرزومند نمایش پست ها
    آیا تا به حال دستگاهی با بازده 100 در صد ساخته شده؟
    فک نکنم من تا به حال ندیدم اما دستگاه هايي ساخته شده كه 99/9 بازده داشته باشه ولي هنوز نتونستند چنين دستگاهي بسازند اگر كسي از دوستان اطلاعات بيشتري داره بيان كنه تا همه استفاده كنند لطفا.
    ویرایش توسط hossien : 31st October 2009 در ساعت 07:47 AM
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  10. 4 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


  11. #176
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مهندسی شیمی
    نوشته ها
    4
    ارسال تشکر
    0
    دریافت تشکر: 17
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    چند سال پیش دانشمندان کشف کردن که میتونیم فلزو به کمک نور حرکت داد آیا نمیشه از این فناوری برای ارسال شاتل هایی با سرعت زیاد به فضا استفاده کرد؟

  12. 4 کاربر از پست مفید خانومی سپاس کرده اند .


  13. #177
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    نقل قول نوشته اصلی توسط خانومی نمایش پست ها
    چند سال پیش دانشمندان کشف کردن که میتونیم فلزو به کمک نور حرکت داد آیا نمیشه از این فناوری برای ارسال شاتل هایی با سرعت زیاد به فضا استفاده کرد؟
    ممكن هست كمي بيشتر توضيح بدين لطفا.
    البته چند راه براي رفتن به فضا با فناوري نانو و ديگر فناوري ها ارائه شده است.
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  14. 2 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


  15. #178
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    سلام
    اين يك روش براي دستيابي سريع و آسان به فضاست.
    سفر به فضا، با آسانسور

    فناوری - روزگاری، سفر به فضا با آسانسور، رویای نویسندگان علمی-تخیلی بود؛ اما حالا این رویا موضوع تحقیقات فضایی شده است
    ایده آسانسورهای فضایی از زمانی که آرتور سی.کلارک برای اولین بار آن را مطرح کرد، فقط در داستان‌های علمی- تخیلی استفاده شده؛ ولی اکنون گروهی از دانشمندان انگلیسی موفق شده‌اند اولین گام را به سوی چیزی بردارند که می‌تواند پلکانی پیشرفته به سوی بهشت باشد.
    یک گروه پژوهشی در دانشگاه کمبریج برای رسیدن به جایزه چهار میلیون دلاری پژوهشی ناسا، محکم‌ترین ریسمان جهان را اختراع کرده اشت؛ رشته‌ای استوانه‌ای‌شکل از کربن که انعطاف‌پذیری و وزن اندک را با استحکام و کشش بسیار زیاد ترکیب کرده و قابلیت کشیده‌شدن در فواصل طولانی را نیز دارد. دانشمندان علوم فضایی با استقبال از این ابتکار، امیدوارند با استفاده از این فناوری پیشرفته بتوان طنابی به طول صدها کیلومتر بین زمین و آسمان کشید و با کمک آن، آسانسوری فضایی ساخت تا فضانوردان سوار بر آن به فضا بروند.
    کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این ایده می‌تواند سفرهای فضایی را با انقلابی بزرگ روبرو کند. هر چند هنوز هیچ چیز معلوم نیست، ولی نکته ظریفی در دل فناوری جدید وجود دارد که در صورت عملی شدن، خیلی چیزها را تغییر خواهد داد. آسانسور فضایی، سفرهای فضایی بالقوه نامحدود و ارزانی را نوید می‌دهد و اگر چنین شود، هر سفری ممکن خواهد بود، از گردشگری فضایی گرفته تا سفرهای اکتشافی جاه‌طلبانه به مریخ!
    از سوی دیگر، ناسا برای هر بار برخاستن شاتل‌ها از زمین حدود 450 میلیون دلار هزینه می‌کند که به آن، باید آلودگی حاصل از مصرف 900 تن سوخت شاتل را نیز افزود. بنابراین سرمایه‌گذاری روی آسانسورهای فضایی کاملا اقتصادی خواهد بود.
    آژانس هوانوردی و فضانوردی آمریکا، ناسا، هم‌اکنون با سیاه‌چاله‌ای در موازنه اقتصادی‌اش روبرو است. ناسا نمی‌تواند تا زمان بازنشستگی شاتل‌ها در سال 2010، آن‌ها را تعویض کند؛ از سوی دیگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت برای اولین پرواز نسل جدید سفینه‌های فضایی باید تا سال 2014 صبر کند. بنابراین 4 سال از شبکه اختصاصی حمل‌ونقل فضایی خود بی‌بهره خواهد ماند.
    از این رو ناسا با شرکت‌های خصوصی نظیر SpaceX برای انجام ماموریت‌های حمل‌ونقل فضایی به ایستگاه بین‌المللی و بالعکس، قرارداد بسته است. اسپیس‌ایکس توسط الون ماسک هدایت می‌شود. وی از افراد پیشرو در عرصه اینترنت بود که اکنون به فضا علاقمند شده است.
    گروه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج به سرپرستی آلن ویندل، استاد علم مواد دانشگاه کمبریج، هر روز یک گرم از این ماده جدید را تولید می‌کنند که با فناوری بالای به کار رفته در ساخت آن، برای ساخت نخی به طول 29 کیلومتر کافی است. دکتر ویندل می‌گوید: «یک نفر از ناسا تلفنی از ما درخواست کرد که 230هزار کیلومتر از این ماده را بسازیم، ولی تفاوت زیادی بین تولید آزمایشگاهی و تولید در مقیاس صنعتی وجود دارد.»
    طرفداران آسانسور فضایی می‌گویند که این آسانسور خواهد توانست محموله خود را تا ارتفاع 35هزار کیلومتری بالا ببرد و هزینه آن نیز تنها 940 دلار به ازای هر کیلوگرم محموله خواهد بود، در حالی‌که هزینه بار مشابه برای فضاپیماهای کنونی معادل 4500 دلار است.
    با این هزینه، ساخت یک هتل در مدار زمین و سفر گردش‌گران به آن امکان‌پذیر خواهد شد. این هزینه اندک هم‌چنین به معنی سفر بسیار ارزان‌تر به ماه و سیارات دیگر خواهد بود، چراکه درصد بسیار بالایی از انرژی مصرفی فضاپیما برای خروج از جاذبه زمین مصرف می‌شود.
    ایده ساخت یک بالابر تا فضا اولین بار در سال 1895 توسط کنستانتین زیولکوفسکی مطرح شد، دانشمندی روس که تحت تاثیر برج ایفل به فکر بالابرهای فضایی افتاد. در اواخر دهه هفتاد، آرتور سی.کلارک در رمان خود به نام سرچشمه‌های بهشت از این ایده استفاده کرد و شالوده رمان خود را بر مبنای آن قرار داد. وی، این سوال را مطرح کرد که: «اگر قوانین مکانیک سماوی این را ممکن می‌سازند که یک جسم در آسمان نسبت به زمین ثابت باقی بماند، آن‌گاه آیا امکان ندارد که طنابی را از آسمان به سطح زمین انداخت و یک سیستم آسانسوری که زمین را به آسمان وصل می‌کند، به راه انداخت؟»
    در آن زمان تنها پاسخ برای این سوال «نه» بود و خود کلارک نیز اذعان داشت که برای سالیان متمادی این فکر با خنده و استهزا روبرو خواهد شد، ولی در دهه گذشته این فکر از حاشیه مجامع علمی به متن آمد و تا به امروز به طور جدی دنبال شده است.
    امروز، اغلب کارشناسان باور دارند که می‌توان کابلی را به یک ایستگاه فضایی در ارتفاع 35600 کیلومتری زمین متصل کرد. این ارتفاع همان مدار زمین‌ثابت است که فضاپیماها می‌توانند هر 23 ساعت و 56 دقیقه و 4 ثانیه، یک بار به دور زمین بگردند و نسبت به زمین ثابت بمانند. کابل 64هزار کیلومتر دیگر امتداد می‌یابد تا به وزنه تعادلی وصل شود و پایداری کل سیستم برقرار بماند. یک بالابر به کابل وصل می‌شود و از آن برای بالا و پایین رفتن در جو کمک می‌گیرد، مانند یک قطار در یک ریل آسمانی.
    البته ایده آسانسورهای فضایی هنوز در محدوده داستان‌های علمی- تخیلی باقی مانده و کسی انتظار ندارد که دست‌کم تا یک دهه دیگر به واقعیت بپیوندد. ولی مفهوم آن در حال گسترش است و روزبه‌روز علاقمندان بیشتری می‌یابد، به‌طوری‌که سال گذشته کنسرسیوم آسانسور فضایی شکل گرفت. این کنسرسیوم یک گروه مستقل است که برای رشد و توسعه ایده آسانسورهای فضایی به وجود آمده است.
    ناسا نیز در راستای برنامه مسابقات صد سالگی خود، جایزه‌ای 5 میلیون دلاری را با اعتبار 5 ساله به نام مسابقه 2010 برای کار روی آسانسور فضایی تعیین کرده است. تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقه باید بتوانند یک نمونه کوچک‌مقیاس از آسانسور خود را بسازند که بتواند فاصله‌ای به طول یک کیلومتر را عمودی و با حداقل سرعت متوسط 2 متر بر ثانیه بپیماید. بهترین نتیجه‌ای که تاکنون بدست آمده، رسیدن به ارتفاع 100 متری با سرعت 1.8 متر بر ثانیه بوده است. مرحله بعدی مسابقه در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
    بن شف؛ مدیرعامل بنیاد اسپیس‌وارد که همکار ناسا در این پروژه است، می‌گوید: «ما درباره چیزی صحبت می‌کنیم که به کلی با مفهوم سنتی و متعارف سفرهای فضایی متفاوت است. دیگر درباره 3 فضانورد در یک ماموریت فضایی صحبت نمی‌کنیم، درباره صدها تن بار در هر روز صحبت می‌کنیم که به مدار زمین منتقل می‌شوند. من اغلب می‌گویم که ما نباید در این مورد با ناسا وارد معامله می‌شدیم، باید با اداره راه‌وترابری ایالات متحده معامله می‌کردیم.»
    شف اهداف بلندمدت بزرگی در زهن دارد: « این کار با حمل‌ونقل تدارکات آغاز می‌شود، ولی خیلی از مشکلات جهان به خاطر انفجار جمعیت است و هر روز نیز بر جمعیت زمین اضافه می‌شود، در نتیجه ما می‌توانیم از این آسانسور به عنوان راهی برای انتقال زندگی بشر از سطح زمین به کل فضا استفاده کنیم.»
    با توجه به طول کابل و فشاری که در اثر وزن خود کابل به بست‌های انتهای آن در ایستگاه فضایی وارد می‌شود، لازم است که قطر کابل با کاهش ارتفاع و نزدیک‌تر شدن به سطح زمین، کمتر شود و حالت مخروطی به خود بگیرد. یک کابل معمولی که ضخامتش در سطح زمین به اندازه یک رشته‌ پهن است، در ارتفاع 36هزار کیلومتری باید قطری به اندازه خود زمین داشته باشد! این همان مشکلی است که پژوهشگران دانشگاه کمبریج درصدد حل آن بر آمده‌اند و می‌پندارند که توانسته‌اند به این مهم نایل شوند.
    کشف نانولوله‌های کربنی در دهه نود به این معناست که بشر برای اولین بار می‌تواند ماده‌ای بسازد که هم قوی و هم سبک است. نانولوله کربنی، ترکیبی استوانه‌ای از اتم‌های کربن است، ولی مشکل استفاده از آن‌ها این است که وقتی رشته‌های طولانی از آنها درست شود، بیش از اندازه شکننده می‌شوند. پژوهشگران دانشگاه کمبریج راهی یافته‌اند که با آن می‌توان نانولوله‌های جدا از هم را در یک ساختار تارگونه در هم تنید و آنها را به رشته‌های محکم‌تر و طولانی‌تری تبدیل کرد.
    ویندل در این باره می‌گوید: «نکته کلیدی این روش، آن است که این فرایند، کربن را به دود تبدیل می‌کند؛ ولی چون اجزای این دود نانولوله‌های بلند باریک هستند، به هم گیر می‌کنند و در هم تنیده می‌شوند. کاری که ما عملا انجام می‌دهیم، این است که دود انعطاف‌پذیر و الاستیک درست می‌کنیم که بعدا می‌توانیم آن‌را به رشته تبدیل کنیم.»
    وی هم‌چنین اشاره می‌کند که این روش، قابلیت‌های زیادی دارد و غیر ممکن‌های زیادی را ممکن می‌سازد که خیلی از آن‌ها زمینی‌تر و ملموس‌تر از آسانسور فضایی هستند؛ و می‌توانند در هر زمینه‌ای، از جلیقه ضدگلوله گرفته تا صنایع خودروسازی، به کار گرفته شوند. ولی این احتمال که می‌توان از این ایده در ساخت آسانسور فضایی استفاده کرد، بیش از هر چیز دیگری او را به وجد می‌آورد و می‌گوید: «این ایده‌ای چشمگیر است و شما باید اهداف بزرگی داشته باشید. البته ساختن موادی که به اندازه کافی برای چنین منظوری محکم باشند، بین 5 تا ده سال زمان می‌برد».
    خلاصه پژوهش‌های این گروه، ماه گذشته در کنفرانسی در لوکزامبورگ ارایه شد. در این کنفرانس، صدها نفر از پژوهشگران ناسا و همکارانشان در آژانس فضایی اروپا گرد هم آمده بودند. جان وینتر از سازمان ترتیب‌دهنده کنفرانس، موسوم به یورواسپیس‌وارد، می‌گوید که این پیشرفت‌ها ثابت می‌کند فکر کشیدن یک کابل یا کمند از زمین به آسمان به‌طوری‌که یک وسیله نقلیه بتواند با کمک آن این مسیر را بپیماید؛ بیشتر از آن‌چه در گذشته فکر می‌شد، به واقعیت نزدیک است.
    وینتر می‌گوید: «بزرگترین مشکل، همیشه یافتن ماده‌ای بود که برای این‌که هزاران کیلومتر در فضا کشیده شود؛ هم به اندازه کافی محکم و هم به اندازه کافی سبک باشد. چنین چیزی دست‌کم تا ده سال آینده رنگ واقعیت به خود نمی‌بیند، ولی حداقل اکنون دیگر از نظر نظری امکان‌پذیر شده است. پیشرفت در مواد سازنده این کابل بسیار هیجان برانگیز است.»
    تایمز آنلاین؛ 18 ژانویه- ترجمه: مجید جویا
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  16. 4 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


  17. #179
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    اين هم فايل پاورپونيت از ساخت و آشنايي بيشتر با آسانسور هاي فضايي.

    منبع:باشگاه نانو
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  18. 2 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


  19. #180
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک-ساخت و تولید
    نوشته ها
    3,583
    ارسال تشکر
    11,215
    دریافت تشکر: 9,945
    قدرت امتیاز دهی
    3453
    Array

    پیش فرض پاسخ : من و پروفسور بارتزال ((مسابقه بزرگ سايت))

    اين هم سايت در مورد آسانسور فضايي كه خودتان بيشتر مطالعه كنيد
    http://www.spaceward.org/elevator2010
    مهمترين لذت در زندگي، كمك به سايرين براي برنده شدن است. حتي اگر به قيمت آهسته تر رفتن و تغيير در نتيجه مسابقه اي باشد كه ما در آن شركت داريم

  20. 3 کاربر از پست مفید hossien سپاس کرده اند .


صفحه 18 از 33 نخستنخست ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سیستم تزریق سوخت چکونه کار می کند؟
    توسط kab در انجمن سیستم های سوخت رسانی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 11th December 2009, 06:21 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19th November 2009, 11:16 AM
  3. انواع تزريق به مخازن نفت و اهميت حفظ مخازن به روش تزریق
    توسط *مینا* در انجمن پلیمر و پتروشیمی و پالایش
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 14th November 2009, 06:00 PM
  4. دستگاه تنظیم لحظه شروع تزریق یا اوانس تزریق
    توسط ریپورتر در انجمن مجموعه تولید قدرت خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th September 2009, 10:49 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •