دخترک 3 ساله بود که پدرش شهید شد !
وقتی دانشگاه قبول شد همه گفتند با سهمیه قبول شده !!
ولی هیچکس نفهمید که وقتی 7 سالش بود و مشق شبش بابا بود یک هفته در تب سوخت...
![]()
دخترک 3 ساله بود که پدرش شهید شد !
وقتی دانشگاه قبول شد همه گفتند با سهمیه قبول شده !!
ولی هیچکس نفهمید که وقتی 7 سالش بود و مشق شبش بابا بود یک هفته در تب سوخت...
![]()
لبخند بزن بدون انتظار پاسخ از دنیا و بدان که روزی آنقدر شرمنده میشود که به جای پاسخ به لبخندهایت با تمام سازهایت میرقصد.
ممنون
خب مشکل اینجاست شما معیار بی بند وباری رو حجاب ویاظاهر شخص قرار دادید که به عقیده بنده درست نیست. الان بیش از 80 درصد دختران جامعه ما مانتو میپوشند (اغلب کوتاه). خب اینها همه بی بند وبارند؟ و برعکس چادری ها همه مظلوم و پاکند؟ نخیر چنین نیست. در اروپا که دختران نه بد حجاب بلکه بی حجابند امار تجاوز و یا سو استفاده های جنسی بسیار بسیار کمتر از کشور سراسر اسلامی ایران است. خب قریب 30 سال است که دختران وپسران جدا از هم درس میخوانند جدا زندگی میکنند .جدا میخورند.جدا میخوابند . خب آیا تا به حال نباید نتیجه ای حاصل می شد؟ آیا امار تیکه پرانی و بی اخلاقی کم شده؟ جواب قطا خیر است. پاک کردن صورن مسئله فقط صورت را از بین میبرد نه خود مسئله را. بی اخلاقی جامعه ما از حجاب داشتن یا نداشتن نیست بلکه از ضعف های کم وزیاد فرهنگیست که باید متمدنانه بررسی واصلاح شوند نه با سرک کشیدن در پر وپای دختران مردم که ببینند جوراب رنگ پوست پوشیده اند یا سیاه.شهدا هم هدفی جز این نداشته اند که در کشور آرامش برقرا باشد و مسائل فرهنگی کشور ریشه ای حل شود.
با آرزوی توفیق رو افزون
یا علی
خونوادۀ شهدا اصلا نیازی به دلسوزی ندارن
مائیم که باید در موردمون دلسوزی بشه
سهمیه شیوۀ غلط درمان هست مثه اینکه دردی را با ایبروبرفن مخفی کنی. اینم مربوط به خانوادۀ شهدا نیست اما عزیزان همش سعی دارن خانواده ای عزیزان را مستحق ترحم جلوه بدهند که اصلا اینجوری نیست. خانوادۀ شهدا اصلا نمیتونه مورد بحث قرار بگیره همانطور که خونواده های ما رو کسی نمی تونه مورد بحث قرار بده چون شیوۀ زندگی هر کسی به خودش مربوط میشه.
باید در بحثها شفافیت مسأله رعایت بشه. سهمیه را نباید به شهدا و خانواده هاشون ربط داد. این برنامۀ غلط مسئولین است. احساسی برخورد کردن با مسائل باعث گمراهی میشه. همین برنامه های غلط باعث شده عده ای ترحم را جایز بدانند. شهدا عزیز هستند و خانواده هاشون نیازی به ترحم ماها ندارن
به نظر شما این صورت مسأله را پاک کردن و بجای جوابگویی به برنامه های غلط خونوادۀ عزیزان را سپر کردن نیست؟
اون مسئولینی که این حرفارو میزنن در واقع خانواده های شهدا رو سپر قرار میدن تا برنامه های خود را توجیه کنن.
اگه بجای سهمیه امکانات علمی را فراهم میکردن این عزیزانی که با سهمیه قبول میشدن عزتشون رو کسی نمی تونست زیر سوال ببره و بگن سهمیه باعث قبولیشون شده. برنامه های درست باعث عزت آفرینی برای اقشار مختلف جامعه میشه. متأسفانه بجای جوابگویی یا اصلاح می یان وضع رو بدتر میکنن و خونواده های این عزیزان رو سپر قرار می دهند.
یه معلم تو یه مدرسه فامیل مارو مسخره میکنه میگه همسایۀ ما بچه هاش با سهمیه قبول میشن و... {البته نمیدونس خواهر بنده اونجاست}. خب این جسارت رو برنامه های غلط مسئولین باعث شده. اگه امکانات فراهم میشد همه میگفتن خودش توانایی داره. خب سهمیه برنامه ای بسیار غلطی است که دست بردار هم نیستن
ویرایش توسط عبدالله91 : 23rd June 2013 در ساعت 07:18 PM
حدیث (1) قال على علیه السلام :
وَماأعمالُ البِرِّ كُلُّها وَالجِهادُ فى سَبيلِ اللّهِ عِندَ المرِ بِالمَعرُوفِ وَالنَّهىِ عَنِ المُنكَرِ إِلاّ كَنَفثَةٍ فى بَحرٍ لُجِّىٍّ؛
همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطرهاى است در درياى عميق.نهج البلاغه، حكمت 374
حدیث (2) امام على عليه السلام :
إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهىَ عَنِ المُنكَرِ لا يُقَرِّبانِ مِن أَجَلٍ وَلا يَنقُصانِ مِن رِزقٍ ، لكِن يُضاعِفانِ الثَّوابَ وَيُعظِمانِ الجرَ وَأفضَلُ مِنهُما كَلِمَـةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائِرٍ؛
امر به معروف و نهى از منكر نه اجلى را نزديك مىكنند و نه از روزى كم مىنمايند، بلكه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مىسازند و برتر از امر به معروف و نهى از منكر سخن عادلانهاى است نزد حاكمى ستمگر.غررالحكم، ج2، ص611، ح3648
حدیث (3) قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
إذا لَم يَأمُروا بِمَعروفٍ وَلَم يَنهَوا عَن مُنكَرٍ وَلَم يَتَّبِعوا الأخيارَ مِن أهلِ بَيتى ، سَلَّطَ اللّهُ عَلَيهِم شِرارَهُم ، فَيَدعوا عِندَ ذلِكَ خِيارُهُم فَلا تُستَجابُ لَهُم؛
هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود .امالى صدوق، ص254
حدیث (4) قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
لا يَأمُرُ بِالمَعروفِ وَلا يَنهى عَنِ المُنكَرِ إلاّ مَن كانَ فيهِ ثَلاثُ خِصالٍ : رَفيقٌ بِما يَأمُرُ بِهِ رَفيقٌ فيما يَنهى عَنهُ ، عَدلٌ فيما يَأمُرُ بِهِ عَدلٌ فيما يَنهى عَنهُ، عالِمٌ بِما يَأمُرُ بِهِ عالِمٌ بِما يَنهى عَنهُ؛
امر به معروف و نهى از منكر نكند مگر كسى كه سه خصلت در او باشد: در امر و نهى خود مدارا كند، در امر و نهى خود ميانهروى نمايد و به آنچه امر و نهى مىكند، دانا باشد .بحارالأنوار، ج100، ص87، ح64
حدیث (5) قال على علیه السلام :
مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَمَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَأَمِنَ كَيدَهُ؛
هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى ماند.
كافى،ج2، ص50، ح1
حدیث (6) قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَ التَّقوى فَإذا لَم يَفعَلوا ذلِكَ نُزِعَت مِنهُمُ البَرَكاتُ، وَ سُلِّطَ بَعضُهُم عَلى بَعضٍ و َلَم يَكُن لَهُم ناصِرٌ فِى الأرضِ وَ لا فِى السَّماءِ؛
تا زمانى كه مردم امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به يارى يكديگر بشتابند در خير و سعادت خواهند بود، اما اگر چنين نكنند، بركتها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه ديگر سلطه پيدا كنند و نه در زمين ياورى دارند و نه در آسمان.
تهذيب الاحكام، ج6، ص181، ح22
حدیث (7) قال الباقر علیه السلام :
أوحَى اللّهُ تَعالى إلى شُعَيبٍ النَّبِىِّ إِنّى مُعَذِّبٌ مِن قَومِكَ مِائَةَ أَلفٍ: أَربَعينَ أَلفا مِن شِرارِهِم وَسِتّينَ أَلفا مِن خيارِهِم فَقالَ: يارَبِّ هؤُلاءِ الشرارُ فَما بالُ الخيارِ؟! فَأَوحَى اللّهُ عَزَّوَجَلَّ إِلَيهِ: داهَنُوا أَهلَ المَعاصى فَلَم يَغضِبُوا لِغَضَبى؛
خداى تعالى به شعيب پيامبر وحى فرمود كه: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزار نفر بدكار را، شصت هزار نفر از نيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود كه: آنان با گنهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند.
كافى، ج5، ص56، ح1
حدیث (8) قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
مَن رَأى مِنكُم مُنكَرا فَليُغَيِّرهُ بِيَدِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِلِسانِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِقَلبِهِ وَذلِكَ أضعَفُ الإيمانِ؛
هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن را تغيير دهد، كه پائينترين درجه ايمان همين (تغيير قلبى) است.
نهج الفصاحه، ح3010
حدیث (9) قال الباقر علیه السلام :
إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ وَالنَّهيَ عَنِ المُنكَرِ سَبيلُ الأنبياءِ ، وَمِنهاجُ الصُّلَحاءِ ، فَريضَةٌ عَظيمَةٌ بِها تُقامُ الفَرائضُ ، وتَأمَنُ المَذاهِبُ ، وتَحِلُّ المَكاسِبُ ، وتُرَدُّ المَظالِمُ ، وَتَعمُرُ الأرضُ ، وَيُنصَفُ مِنَ الأعداءِ ، وَيَستَقيمُ الأمرُ؛
امر بمعروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مىشود، راهها امن مىگردد و درآمدها حلال مىشود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمىگردد، زمين آباد مىشود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مىشود و كارها سامان مىپذيرد.
كافى، ج5، ص56، ح1
حدیث (10) قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
مَن أَمَرَ بِالمَعرُوفِ وَنَهى عَنِ المُنكَرِ فَهُوَ خَليفَةُ اللّهِ فِى الرضِ وَخَليفَةُ رَسُولِهِ؛
هر كس امر بمعروف و نهى از منكر نمايد، جانشين خدا در زمين و جانشين رسول اوست.
مستدرك الوسايل، ج12، ص179، ح13817
حدیث (11) امام على عليه السلام :
وَماأعمالُ البِرِّ كُلُّها وَالجِهادُ فى سَبيلِ اللّهِ عِندَ المرِ بِالمَعرُوفِ وَالنَّهىِ عَنِ المُنكَرِ إِلاّ كَنَفثَةٍ فى بَحرٍ لُجِّىٍّ؛
همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطرهاى است در درياى عميق.
نهج البلاغه، حكمت 374
حدیث (12) پیامبر اکرم (ص) :
نَصرُ الْمَظلُومِ وَالْأمرُ بِالْمَعرُوفِ وَالنَّهيُ عَنِ الْمُنكَرِ جِهادٌ؛
يارى رساندن به ستمديده و امر به معروف و نهى از منكر جهاد در راه خداست.
جامع الأحاديث قمى، ص 125
حدیث (13) امام علی (ع):
مَن تَرَكَ إنكارَ الْمُنكَرٍ بِقَلبِهِ ويَدِهِ ولِسانِهِ فَهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الْأحياءِ؛
كسى كه منكَر را با قلب و دست و زبانش انكار نكند، مردهاى است ميان زندگان.
تهذيب الأحكام، ج 6، ص 181
حدیث (14) پیامبر اکرم (ص) :
مَن أمَرَ بِمَعروفٍ فَلیَکُن أمرُهُ بِذلِکَ بِمَعروفٍ.
کسی که امر به معروف می کند باید این کار را به روش خوبی انجام دهد.
کنزالعمل ج552
آهنگران سرشان شلوغ است ...
بايد نعل تازه بسازند براي اسب ها ...
خب دوست عزیز برای مثال من قبلا فکر میکردم خانواده های شهدا که برای دانشگاه سهمیه دارن در حق بقیه بی عدالتی میشه اما بعد که تحقیق کردم فهمیدم سهمیه ای که برای فرزندان شاهدو ایثارگر در نظر میگیرن از ظرفیتی که برای دانشجوهای دیگه در نظر دارن جداست.یعنی کلا جزو اون ظرفیت حساب نمیشن ویا اینکه از قبل براشون یه ظرفیت خاصی رو در نظر دارن که در هر صورت برای اونهاست.درسته که درواقع یک امتیاز برای ورود دارن اما هیچ ربط و بی عدالتی نسبت به بقیه نداره و صورت نمیگیره!
سید علی لب تر کند , جان را فدایش میکنم!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)