دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22

موضوع: موتور استرلینگ

  1. #21
    همکار تالار مکانیک
    رشته تحصیلی
    مکانیک سیالات و انتقال حرارت
    نوشته ها
    1,512
    ارسال تشکر
    9,142
    دریافت تشکر: 6,504
    قدرت امتیاز دهی
    12967
    Array

    پیش فرض پاسخ : موتور استرلینگ

    نقل قول نوشته اصلی توسط sinadidar نمایش پست ها
    مکانیزم این موتور به این صورته که با انتقال حرارت بین دو سیلندر گرم و سرد از طریق یک مبدل حرارتی پیستون ها در این دو سیلندر حرکت می کنن و طی دو فرآیند دما ثابت و حجم ثابت این سیکل انجام می شود.
    منتهی مشکل این سیکل کند بودن انتقال حرارته که بازده موتور به طور فاحشی کاهش پیدا می کنه!
    اگه بتونیم مکانیزم انتقال حرارتو بین دو منبع گرم و سرد از طریق احتراق خارجی و با استفاده از نانو سیالات افزایش بدیم این موتور می تونه جایگزین خوبی برای موتورهای احتراق داخلی باشه.لازم به یادآوریه که بازده این سیکل تقریباً نزدیک به سیکل کارنو هستش.
    فکر کنم شرکت ولوو تحقیقاتی در این زمینه انجام داده.
    موفق باشید
    کندی در انتقال حرارت ، باعث کندی در کنترل توان موتور میشه. در صورتی که از موتور بشکل دور ثابت( صرفا برای تولید برق) استفاده بشه؛ این مشکل دیگه مطرح نیست.مشکل اصلی که بازه سیکل استرلینگ رو پایین میاره؛ فرض دما ثابت بودن فرایند تراکم و انبساط هست. همین مشکل در سیکل اریکسون و کارنو هم وجود داره. در واقع فرض انتروپی ثابت به واقعیت نزدیکتر هست تا دما ثابت. چون که با تراکم گاز دما افزایش و با انبساط هوا دما کاهش پیدا میکنه.
    بازده حرارتی سیکل کارنو، اریکسون و استرلینگ در حالت ایده آل برابر هست.شرکتهای مختلفی رو موتور استرلینگ کار کردن؛ بعضا نتایج خیلی خوبی هم گرفتن ولی همیشه یک مشکل سر راه پیشرفت این موتور وجود داشته؛ اونم قیمت بالای ساختش هست. به عنوان مثال شرکت فلیپس یک نمونه 200 اسب بخار برای کار کرد روی اتوبوس ساخت؛ ولی قیمت تمام شده ساخت موتور، سه برابر نمونه دیزلی بود. در نتیجه پروژه رو ادامه ندادن.

  2. کاربرانی که از پست مفید ab.bb سپاس کرده اند.


  3. #22
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مکانیک سیالات
    نوشته ها
    4
    ارسال تشکر
    2
    دریافت تشکر: 6
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : موتور استرلینگ

    آره منظور من استفاده از این موتور روی وسایل نقلیه بود که فعلاً نتونسته جای خودشو باز کنه اما در آینده امکانش هست
    البته تا حالا تلاشهای زیادی شده تا سیکل های جدید روی موتورها امتحان بشه مثل سیکل میلر که با زودتر یا دیرتر بستن سوپاپ هوا میشه کارهای اتلافی رو(اصطلاحاً کار پمپ کردن گازها) به حداقل رسوند.اما این نوع موتورها هم به دلیل پیچیدگی نتونستن انتظاراتو آنچنان برآورده کنن
    البته ببخشید اینا زیاد ربطی به موضوع نداره و خودش یه تاپیک جدا می طلبه

  4. کاربرانی که از پست مفید sinadidar سپاس کرده اند.


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جستجو در محدوده: چگونه یک موتور جستجوی اختصاصی بسازیم
    توسط Bad Sector در انجمن بخش مقالات وب و اینترنت
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 4th December 2013, 09:21 PM
  2. کمک : افزایش رنکینگ در موتورهای جستجو
    توسط "مهدی" در انجمن وب و اینترنت
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 14th June 2012, 09:17 PM
  3. مقاله: موتور جستجو چیست؟ (موتور جستجوگر و اهمیت آن)
    توسط Admin در انجمن بخش مقالات نرم افزار
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 25th June 2010, 09:45 PM
  4. استارت موتور
    توسط ریپورتر در انجمن سیستم برق خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 30th September 2009, 10:15 AM
  5. مقاله: استارت موتورهای جت وتوربینی
    توسط ریپورتر در انجمن پیشرانش
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th March 2009, 04:39 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •