ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
پاراگراف 16
The Stroke-8 (W114/W115: 1968-1976)
With its antiseptically clean and simple styling, the 1968 W114/W115 looks contemporary and elegant even in the 21st century. And with the replacement of that archaic swing axle rear suspension with a new trailing arm, fully independent system, it finally had a suspension worthy of a Mercedes.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mamadshumakher
پاراگراف 16
The Stroke-8 (W114/W115: 1968-1976)
With its antiseptically clean and simple styling, the 1968 W114/W115 looks contemporary and elegant even in the 21st century. And with the replacement of that archaic swing axle rear suspension with a new trailing arm, fully independent system, it finally had a suspension worthy of a Mercedes.
در سال 1968 w114/w115 ،با ظاهر طراحی شده ،شیک و ساده خود، دلنشین(جذاب و پسندیده)و بروز(باکلاس) دیده میشود،حتی در قرن 21 .
و با جایگزینی محور نوسان کهنه ی، سیستم تعلیق عقب با یک بازوی عقبی جدید، یک سیستم کاملا مستقل، در نهایت سیستم تعلیقی درخور یک مرسدس را دارا شد.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
ترجمه یکی از دوستان
The Stroke-8 (W114/W115: 1968-1976)
With its antiseptically clean and simple styling, the 1968 W114/W115 looks contemporary and elegant even in the 21st century. And with the replacement of that archaic swing axle rear suspension with a new trailing arm, fully independent system, it finally had a suspension worthy of a Mercedes
W114/W115 با ظاهر زیبا و شیک و ساده خود در سال 1968 منحصر به فرد به نظر می رسید . به طوری که حتی در قرن 21 و با جایگزینی محور تعلیق عقب با یم بازو عقبی سیستمی کاملا جدید و مستقلی را ارائه داد که شایسته آن بنز بود
ممنونیم از ایشون.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
پاراگراف 17The W114/W115 (the W114 was a six-cylinder model, the W115 had fours) was a wholly new midsize Mercedes expanded to include models with four-, five- and six-cylinder engines. In fact, there were times during the model's life that up to 15 separate models existed inside the midsize Mercedes family, including a two-door variant. The "Stroke-8" name arose when it was necessary to distinguish the new car from the old Fintail that continued in production during 1968 and carried the same model names. During '68, a 200D was likely a Fintail, while a 200D/8 was definitely a W115. Even after the Fintail was gone, that Stroke-8 heritage persisted in the informal world of nicknames.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
پاراگراف 18
A lower hood line led to a wider, lower grille shell on the Stroke-8 models, while thinner pillars and a two-inch longer wheelbase than the Fintail gave the cabin an open, airy feel. But despite the wheelbase stretch, the Stroke-8's 184.5-inch overall length was actually two inches shorter than the car it replaced. Further, thanks to a robust unibody structure and new safety equipment like a padded dash, the Stroke-8 weighed in about 300 pounds heavier than its predecessor.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
پاراگراف 19
The Stroke-8's chassis was truly new and the engines initially powering it were familiar but, at least in North America, not identical. The base four over here grew to 2.2 liters and output swelled to 116 horsepower and, naturally, the car was named the 220. The 230 continued with the 2.3-liter six, but output had by now grown to 135 horsepower. A new 2.5-liter version of the six appeared in (there's a pattern here) a new 250 sedan as well and that engine produced 146 horsepower
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
The Stroke-8 (W114/W115: 1968-1976)
With its antiseptically clean and simple styling, the 1968 W114/W115 looks contemporary and elegant even in the 21st century. And with the replacement of that archaic swing axle rear suspension with a new trailing arm, fully independent system, it finally had a suspension worthy of a Mercedes
stroke8(w114,w115
در سال 1968 w114,w115 با ظاهری صاف و ساده مدرن و جدید و حتی در قرن 21 هم زیبا دیده میشوند.با جایگزینی سیستم تعلیق عقب swing axle قدیمی با بازوی انتهایی جدید و سیستم کاملا مستقل در نهایت سیستم تعلیقی شایسته مرسدس را دارا شد.
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mamadshumakher
پاراگراف 17
The W114/W115 (the W114 was a six-cylinder model, the W115 had fours) was a wholly new midsize Mercedes expanded to include models with four-, five- and six-cylinder engines. In fact, there were times during the model's life that up to 15 separate models existed inside the midsize Mercedes family, including a two-door variant. The "Stroke-8" name arose when it was necessary to distinguish the new car from the old Fintail that continued in production during 1968 and carried the same model names. During '68, a 200D was likely a Fintail, while a 200D/8 was definitely a W115. Even after the Fintail was gone, that Stroke-8 heritage persisted in the informal world of nicknames.
W115 یک مدل 6 سیلندر بود ، مرسدس بنز های گسترش یافته شامل چهار . پنج و حتی شش سیلندر موتور بودند . در واقع در آن زمان تا 15 مدل جداگانه وجود داشت در خانواده مرسدس بنز یک مدل خودرو دو درب وجود دارد با نام stroke 8 . این ماشین در سال 1968 تولید شد و به مرحله اجرایی رسید در حالی که این خودرو مشابه خودرو fintial بود . حتی پس از fintial این خودرو (stroke 8 ) خودرو غیر رسمی لقب داشت
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mamadshumakher
پاراگراف 17
The W114/W115 (the W114 was a six-cylinder model, the W115 had fours) was a wholly new midsize Mercedes expanded to include models with four-, five- and six-cylinder engines. In fact, there were times during the model's life that up to 15 separate models existed inside the midsize Mercedes family, including a two-door variant. The "Stroke-8" name arose when it was necessary to distinguish the new car from the old Fintail that continued in production during 1968 and carried the same model names. During '68, a 200D was likely a Fintail, while a 200D/8 was definitely a W115. Even after the Fintail was gone, that Stroke-8 heritage persisted in the informal world of nicknames.
W114/w115( دبلیو 114 ،6 سیلندره و دبلیو 115 ،4 سیلندره بود) یک مدل مرسدس متوسط جدیدی بود که به مدلهایی با موتور4 ،5و 6 سیلندره نیز گسترش و پیشرفت نمود. در طول حیات این مدل، 15 مدل جداگانه و مستقل دیگر از جمله نمونه ی دو درب، در خانواده ی سایز متوسط ، مرسدس به وجود آمدند. نام استوک-8 به دلیل اینکه وجه تمایزی باشد مابین این مدل جدید از مرسدس ومدل قدیمی fintail که تولیدش در سال 1968 هنوز ادامه داشت و از نظر نام مدل مشابهت داشتند ،برگزیده شد.
درطول سال 1968، 200دی شبیه بهfintail بود در حالی که 200دی8 قطعا یک w115 بود. حتی بعد از رفتن fintail نیز strok-8 هم چنان با همین نام مستعار ادامه داد.( در جهان غیر رسمی نامهای مستعار)؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ : ترجمه بخش چهارم مقاله:تاریخچه بنز e-class
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mamadshumakher
پاراگراف 19
The Stroke-8's chassis was truly new and the engines initially powering it were familiar but, at least in North America, not identical. The base four over here grew to 2.2 liters and output swelled to 116 horsepower and, naturally, the car was named the 220. The 230 continued with the 2.3-liter six, but output had by now grown to 135 horsepower. A new 2.5-liter version of the six appeared in (there's a pattern here) a new 250 sedan as well and that engine produced 146 horsepower
شاسی strok-8 کاملا جدید بود وتامین انرژی اولیه موتور ...حداقل در امریکای شمالی؟؟؟؟؟متوجه نشدم!!!!!!!!!!!!
بر اساس 4 سیلندره بودن وحجم موتور2.2 لیتر وافزایش توان خروجی به 116 اسب بخار،طبیعتا220 ( براساس حجم موتور)،نام گرفت. تولید 230 نیز با 6 سیلندر و حجم موتور2.3لیتر ادامه داشت اما در حال حاضر خروجی آن به 135 اسب بخار افزایش یافته است.نسخه ای جدید با حجم موتور2.5 لیتر و6 سیلندر در قالب سدان 250 جدید ،به خوبی ارائه شد و موتور آن تولید ،توان 146 اسب بخار را داشت.