Geek
10th August 2010, 01:51 AM
کارگردان فیلم "اخراجیها" با يادآوری طرح ساخت و تولید بازی رایانهای بر اساس فیلم خود، گفت: "پس از تولید و نمایش این فیلم در سینماها در صورت داشتن یک طرح قوی بازی رایانهای این فیلم تولید خواهد شد."
دهنمکی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نمايشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران گفت: "تمایل زیادی به ساخت بازی رایانهای از روی فیلم اخراجیها دارم اما تا کنون طرحهای ارایه شده از سوی تولیدکنندگان در حد انتظار و قابل قبول نبوده و پیشنهاد توليد بازی فيلم اخراجیها به دلیل منسجم نبودن طرحهای پیشنهادی، تاكنون فراهم نشده است."
اين كارگردان سينما توضيح داد: "اگر طرح خوبی ارایه شود که به اصل فیلم خدشه نزند و روایتی تقریبا دقیق و جذاب از فیلم باشد، ساخت بازی رایانهای بر اساس اخراجیها را میپذیرم."
دهنمکی ادامه داد: "با توجه به اینکه فیلم اخراجیهای یک و دو در بین مردم از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است، فکر میکنم بازی رایانهای این فیلم نیز با اقبال خوبی رو به رو شود."
دهنمکی كه ساخت قسمت سوم "اخراجیها " را دستمايه كار دارد، افزود: "پس از پایان تولید و اكران اين فيلم، بیشتر و جدیتر میتوان در زمینه توليد بازی داستان اخراجیها برنامهريزی كرد. چرا که تصور میشود با اکران نسخه جديد اين فيلم، تمایل تولیدکنندگان برای ساخت بازی رایانهای از روی آن بیشتر خواهد شد."
كارگردان و تهيهكننده فيلم اخراجیهای3، تصریح کرد: "امروزه رقابت در عرصه بازیهای رایانهای بسیار دشوار است زیرا این عرصه هر روز مدرنتر میشود و به همین نسبت انتظار مخاطب برای عرضه محصولات با کیفیت افرایش مییابد."
دهنمکی يادآورشد كه بازیهای رایانهای در ایران هنر - صنعتی نوپاست و پیشرفت این عرصه نیازمند سرمایهگذاری کلان و توجه جدی و حرفهای است.
اين کارگردان با اشاره به حمايت مادی و معنوی بنياد ملی بازیهای رايانهای از توليد "گيم" در كشور و ضرورت همراهي ساير نهادهای فرهنگي با اين بنياد، افزود: "صنعت بازیهای رایانهای ارتباط مستقیمی با صنعت انیمیشنسازی دارد و عرصه انیمیشن از لحاظ مادی در برگیرنده مخارج کلان است."
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا واقعا میتوان استقبال عمومی از یک فیلم سینمایی را دلیلی بر استقبال از بازی رایانهای اقتباسی از روی آن فیلم دانست؟ آیا مخاطب این محصولات را گروهی واحد تشکیل میدهند که انتظار سلایق و دیدگاههای مشترکی از آنها داشته باشیم؟
مطمئنا از جمله دلایل ناکامی بازیهای رایانهای که از روی فیلمهای سینمایی ساخته میشوند همین عدم توجه به مخاطب یا همان سلیقه بازیکننده است.
در یک سال گذشته گمانهزنیهای زیادی در خصوص ساخت بازیهای رایانهای از روی فیلمهای سینمایی داخلی از جمله ملک سلیمان، آل، به رنگ ارغوان و حالا اخراجیها بهوجود آمده است.
http://dbazinews.com/uploads/Bonyad%204_4887.jpg
بهنقل از بنیاد ملی بازیهای رایانهای
دهنمکی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نمايشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران گفت: "تمایل زیادی به ساخت بازی رایانهای از روی فیلم اخراجیها دارم اما تا کنون طرحهای ارایه شده از سوی تولیدکنندگان در حد انتظار و قابل قبول نبوده و پیشنهاد توليد بازی فيلم اخراجیها به دلیل منسجم نبودن طرحهای پیشنهادی، تاكنون فراهم نشده است."
اين كارگردان سينما توضيح داد: "اگر طرح خوبی ارایه شود که به اصل فیلم خدشه نزند و روایتی تقریبا دقیق و جذاب از فیلم باشد، ساخت بازی رایانهای بر اساس اخراجیها را میپذیرم."
دهنمکی ادامه داد: "با توجه به اینکه فیلم اخراجیهای یک و دو در بین مردم از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار است، فکر میکنم بازی رایانهای این فیلم نیز با اقبال خوبی رو به رو شود."
دهنمکی كه ساخت قسمت سوم "اخراجیها " را دستمايه كار دارد، افزود: "پس از پایان تولید و اكران اين فيلم، بیشتر و جدیتر میتوان در زمینه توليد بازی داستان اخراجیها برنامهريزی كرد. چرا که تصور میشود با اکران نسخه جديد اين فيلم، تمایل تولیدکنندگان برای ساخت بازی رایانهای از روی آن بیشتر خواهد شد."
كارگردان و تهيهكننده فيلم اخراجیهای3، تصریح کرد: "امروزه رقابت در عرصه بازیهای رایانهای بسیار دشوار است زیرا این عرصه هر روز مدرنتر میشود و به همین نسبت انتظار مخاطب برای عرضه محصولات با کیفیت افرایش مییابد."
دهنمکی يادآورشد كه بازیهای رایانهای در ایران هنر - صنعتی نوپاست و پیشرفت این عرصه نیازمند سرمایهگذاری کلان و توجه جدی و حرفهای است.
اين کارگردان با اشاره به حمايت مادی و معنوی بنياد ملی بازیهای رايانهای از توليد "گيم" در كشور و ضرورت همراهي ساير نهادهای فرهنگي با اين بنياد، افزود: "صنعت بازیهای رایانهای ارتباط مستقیمی با صنعت انیمیشنسازی دارد و عرصه انیمیشن از لحاظ مادی در برگیرنده مخارج کلان است."
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا واقعا میتوان استقبال عمومی از یک فیلم سینمایی را دلیلی بر استقبال از بازی رایانهای اقتباسی از روی آن فیلم دانست؟ آیا مخاطب این محصولات را گروهی واحد تشکیل میدهند که انتظار سلایق و دیدگاههای مشترکی از آنها داشته باشیم؟
مطمئنا از جمله دلایل ناکامی بازیهای رایانهای که از روی فیلمهای سینمایی ساخته میشوند همین عدم توجه به مخاطب یا همان سلیقه بازیکننده است.
در یک سال گذشته گمانهزنیهای زیادی در خصوص ساخت بازیهای رایانهای از روی فیلمهای سینمایی داخلی از جمله ملک سلیمان، آل، به رنگ ارغوان و حالا اخراجیها بهوجود آمده است.
http://dbazinews.com/uploads/Bonyad%204_4887.jpg
بهنقل از بنیاد ملی بازیهای رایانهای