SOURCE MOBILE
28th November 2008, 01:04 PM
نسل جدیدی از IP Mobile Phone در راه است که به دارندگان موبایل ها امکان برقراری تماس های اینترنتی (VoIP) را به سراسر دنیا می دهد. موضوعی که تا پیش از این شاید تنها در انحصار خطوط تلفن ثابت بود اما حالا به حوزه موبایل ها کشیده شده به نحوی که با نسل جدید گوشی های موبایل می توان تماس های اینترنتی نیز داشت.
به گزارش موبنا تلفن های موبایل آینده امکان داشتن یک شماره داخلی، مستقیم و شماره موبایل را به صورت همزمان خواهند داشت ؛این موبایل ها تلفیقی از تلفن ثابت، همراه، ایمیل، دیتا و ... هستند.
نتایج تحقیقات IDC روی چهار کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ( ترکیه، امارات، مصر و عربستان) که کارکنان یک شرکت را به دو گروه عمده ثابت یا دفتری و کارکنان سیار تقسیم کرده است ،نشان می دهد که 20 درصد وقت کارکنان سیار در خارج از محل کار آنها است.
براساس این گزارش 2/75 درصد از کارکنان شرکت های منطقه مورد تحقیق 20 درصد وقتشان را در سفر می گذرانند واین نسبت در مورد کارکنان درگیر با مقوله فناوری اطلاعات 6/57 درصد است.
تحقیقات IDC نشان می دهد در برخی شرکت های منطقه 53 درصد هزینه موبایل توسط شرکت ها پرداخت می شود. در برخی شرکت ها 20 درصد با ارایه گزارش و تایید پرداخت می شود و 5/20 درصد نیز تلفیقی از دو حالت مذکور است.
در این تحقیقات مشخص شده است که موبایل ها موجب رشد 5/8 درصدی کارایی، 4/8 درصدی دسترسی آسان به اطلاعات و 8/7 درصدی ارایه خدمات بهتر به مشتری ها شده اند.
بر اساس تحقیقات IDC دلایل استفاده از موبایل در شرکت ها نیز حول سه محور بالا بردن شفافیت و کاهش خطاها، کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت انعطاف متمرکز است.
بر اساس این تحقیقات در پایان سال 2009 بیش از 880 میلیون کارگر و کارمند سیار در دنیا خواهیم داشت که با استفاده از ابزاری همچون موبایل، لپ تاپ و ... مشغول به کار خواهند بود. همچنین بر اساس مطالعات در سال 2010 نیز حدود 80 درصد امور کلیدی تجاری از طریق تبادل اطلاعات در زمان واحد توسط کارکنان موبایلی انجام خواهد شد. و در نهایت آن که تحقیقات نشان می دهد که یک کمپانی با دو هزار کارمند، با استفاده از فناوری نسل جدید گوشی های موبایل قادر خواهد بود تا سالانه 30 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کند.
شرکت نوکیا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان گوشی در دنیا مدعی است که با عرضه سری جدید گوشی های E شامل E61i ، E65 ، E90 و E51 نسلی متفاوت از آینده گوشی های موبایل را رقم زده اند .
شرکت نوکیا با تلفیق تلفن ثابت، همراه، اینترنت و ایمیل در گوشی های سری E سعی دارد زمان موثر خارج از محل کار پرسنل شرکت ها را افزایش دهد. هدف دیگر این شرکت افزایش کاربردهای موبایل و قابلیت های بیشتر در یک وسیله است. (دیتا، ایمیل، صوت، تصویر و ...)
به این ترتیب فناوری VoIP با موبایل و زیرساخت های WLAN و IP شرکت ها ادغام شده است؛ امکان برقراری ارتباطات میان گروه های کاری را فراهم می کند.
بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر نزدیک به 25 درصد از کارکنان از موبایل خود در خارج از محل کار هم استفاده می کنند که این موضوع هزینه های بالا و عرف تماس های موبایلی را به شرکت ها تحمیل می کرد. اما با فناوری ادغام شده شرکت نوکیا و سیسکو می توان این هزینه ها را حذف کرد.
بر اساس تحقیقات و محاسبات انجام شده، امروزه تماس های تلفن ثابت و موبایل که از طریق اینترنت (VoIP) انجام می شود، بیش از 30 درصد کاهش قیمت نسبت به روش های سابق داشته است.
مارگارت هاپکینز رییس گروه تحقیقاتStudy Analysys می گوید، در حال حاضر 80 درصد قبوض تلفن شرکت های بزرگ به تلفن های موبایل مربوط است. در حالی که با استفاده از فناوری هایی همچون گیت های بی سیم، VoIP و WiFi می توان هزینه ها را بی نیاز به اپراتورها کاهش داد.
بر اساس تحقیقات جهانی" آبردین گروپ"، شرکت ها توانسته اند بیش از 150 دلار در سال به ازای هر کارمند ار این طریق ذخیره کنند.
بر اساس این گزارش در واقع با ادغام هر چه بیشتر موبایل ها با شبکه های بی سیم مستقر در شرکت ها و استفاده، گوشی می تواند همزمان در دوحالت قرارداشته باشد. یعنی هم به عنوان یک گوشی و دارا بودن یک شماره داخلی نقش تلفن های ثابت رومیزی را بازی کند و هم به یک گوشی موبایل با قابلیت تماس های مبتنی بر IP باشد و تماس های اینترنتی برقرار کند.
به عبارت دیگر پرسنل شرکت ها می توانند با استفاده ازاین نوع گوشی ها با شماره داخلی (موبایل) سایر همکاران بدون پرداخت هزینه ای در تماس باشند و در مواقع دلخواه با تغییر حالت، یک تماس اینترنتی با هر جای دیگر دنیا داشته باشند.
به این ترتیب وابستگی کارکنان به یک میز، تلفن و سایر نیازمندی های سنتی قطع می شود. چراکه موبایل آنها در حقیقت یک شماره تلفن داخلی نیز محسوب می شود و با استفاده از شبکه های داخلی WLAN امکان انتقال صوت و داده فراهم است؛ به این ترتیب هزینه های شرکت و کارکنان به میزان زیادی کاهش می یابد.
اما موضوع فقط به کاهش هزینه ها مربوط نمی شود، بلکه از این طریق بهره وری کارکنان نیز به میزان زیادی افزایش می یابد. ترکیبی از این گوشی ها با سیستم های مخابراتی تحت IP امکاناتی همچون دارا بودن یک شماره تلفن داخلی، تماس های کنفرانس، انتقال تماس و داده و ... را برای کاربران فراهم می کند.
به این ترتیب تلفن همراه کارمندان همان تلفن ثابت روی میز خواهد بود با این تفاوت که شخص می تواند بدون نشستن پشت میز محل کار خود و حتی خروج از محل کار خود به تماس های داخلی و کاری پاسخ دهد!
از این پس یک تماس بی پاسخ که به یک میز بی کارمند وصل شده و امکان اتلاف وقت و از دست دادن منابع، فرصت ها و یک مشتری خوب را فراهم می کرد را باید به موضوعی در گذشته مرتبط دانست، چراکه با تلفیق این فناوری این گونه تماس ها با حضور کارکنان در هر موقعیتی بی پاسخ نمی ماند.
در این روش حتی اگر یک کارمند نتواند پاسخ مخاطب را بدهد، پیام وی از طریق نامه صوتی دریافت شده و در زمان مناسب پاسخ مخاطب داده می شود.
استراتژی جدید نوکیا برای استفاده از قدرت تلفن های ثابت در موبایل با عنوان Intellisync شناخته شده و علاوه بر سازگاری با محصولات سیسکو و آلکاتل از محصولات شرکت هایی همچون زیمنس، آوایا، Onrelay و Firsthand نیز پشتیبانی می کند.
به گزارش موبنا تلفن های موبایل آینده امکان داشتن یک شماره داخلی، مستقیم و شماره موبایل را به صورت همزمان خواهند داشت ؛این موبایل ها تلفیقی از تلفن ثابت، همراه، ایمیل، دیتا و ... هستند.
نتایج تحقیقات IDC روی چهار کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ( ترکیه، امارات، مصر و عربستان) که کارکنان یک شرکت را به دو گروه عمده ثابت یا دفتری و کارکنان سیار تقسیم کرده است ،نشان می دهد که 20 درصد وقت کارکنان سیار در خارج از محل کار آنها است.
براساس این گزارش 2/75 درصد از کارکنان شرکت های منطقه مورد تحقیق 20 درصد وقتشان را در سفر می گذرانند واین نسبت در مورد کارکنان درگیر با مقوله فناوری اطلاعات 6/57 درصد است.
تحقیقات IDC نشان می دهد در برخی شرکت های منطقه 53 درصد هزینه موبایل توسط شرکت ها پرداخت می شود. در برخی شرکت ها 20 درصد با ارایه گزارش و تایید پرداخت می شود و 5/20 درصد نیز تلفیقی از دو حالت مذکور است.
در این تحقیقات مشخص شده است که موبایل ها موجب رشد 5/8 درصدی کارایی، 4/8 درصدی دسترسی آسان به اطلاعات و 8/7 درصدی ارایه خدمات بهتر به مشتری ها شده اند.
بر اساس تحقیقات IDC دلایل استفاده از موبایل در شرکت ها نیز حول سه محور بالا بردن شفافیت و کاهش خطاها، کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت انعطاف متمرکز است.
بر اساس این تحقیقات در پایان سال 2009 بیش از 880 میلیون کارگر و کارمند سیار در دنیا خواهیم داشت که با استفاده از ابزاری همچون موبایل، لپ تاپ و ... مشغول به کار خواهند بود. همچنین بر اساس مطالعات در سال 2010 نیز حدود 80 درصد امور کلیدی تجاری از طریق تبادل اطلاعات در زمان واحد توسط کارکنان موبایلی انجام خواهد شد. و در نهایت آن که تحقیقات نشان می دهد که یک کمپانی با دو هزار کارمند، با استفاده از فناوری نسل جدید گوشی های موبایل قادر خواهد بود تا سالانه 30 درصد در هزینه های خود صرفه جویی کند.
شرکت نوکیا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان گوشی در دنیا مدعی است که با عرضه سری جدید گوشی های E شامل E61i ، E65 ، E90 و E51 نسلی متفاوت از آینده گوشی های موبایل را رقم زده اند .
شرکت نوکیا با تلفیق تلفن ثابت، همراه، اینترنت و ایمیل در گوشی های سری E سعی دارد زمان موثر خارج از محل کار پرسنل شرکت ها را افزایش دهد. هدف دیگر این شرکت افزایش کاربردهای موبایل و قابلیت های بیشتر در یک وسیله است. (دیتا، ایمیل، صوت، تصویر و ...)
به این ترتیب فناوری VoIP با موبایل و زیرساخت های WLAN و IP شرکت ها ادغام شده است؛ امکان برقراری ارتباطات میان گروه های کاری را فراهم می کند.
بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر نزدیک به 25 درصد از کارکنان از موبایل خود در خارج از محل کار هم استفاده می کنند که این موضوع هزینه های بالا و عرف تماس های موبایلی را به شرکت ها تحمیل می کرد. اما با فناوری ادغام شده شرکت نوکیا و سیسکو می توان این هزینه ها را حذف کرد.
بر اساس تحقیقات و محاسبات انجام شده، امروزه تماس های تلفن ثابت و موبایل که از طریق اینترنت (VoIP) انجام می شود، بیش از 30 درصد کاهش قیمت نسبت به روش های سابق داشته است.
مارگارت هاپکینز رییس گروه تحقیقاتStudy Analysys می گوید، در حال حاضر 80 درصد قبوض تلفن شرکت های بزرگ به تلفن های موبایل مربوط است. در حالی که با استفاده از فناوری هایی همچون گیت های بی سیم، VoIP و WiFi می توان هزینه ها را بی نیاز به اپراتورها کاهش داد.
بر اساس تحقیقات جهانی" آبردین گروپ"، شرکت ها توانسته اند بیش از 150 دلار در سال به ازای هر کارمند ار این طریق ذخیره کنند.
بر اساس این گزارش در واقع با ادغام هر چه بیشتر موبایل ها با شبکه های بی سیم مستقر در شرکت ها و استفاده، گوشی می تواند همزمان در دوحالت قرارداشته باشد. یعنی هم به عنوان یک گوشی و دارا بودن یک شماره داخلی نقش تلفن های ثابت رومیزی را بازی کند و هم به یک گوشی موبایل با قابلیت تماس های مبتنی بر IP باشد و تماس های اینترنتی برقرار کند.
به عبارت دیگر پرسنل شرکت ها می توانند با استفاده ازاین نوع گوشی ها با شماره داخلی (موبایل) سایر همکاران بدون پرداخت هزینه ای در تماس باشند و در مواقع دلخواه با تغییر حالت، یک تماس اینترنتی با هر جای دیگر دنیا داشته باشند.
به این ترتیب وابستگی کارکنان به یک میز، تلفن و سایر نیازمندی های سنتی قطع می شود. چراکه موبایل آنها در حقیقت یک شماره تلفن داخلی نیز محسوب می شود و با استفاده از شبکه های داخلی WLAN امکان انتقال صوت و داده فراهم است؛ به این ترتیب هزینه های شرکت و کارکنان به میزان زیادی کاهش می یابد.
اما موضوع فقط به کاهش هزینه ها مربوط نمی شود، بلکه از این طریق بهره وری کارکنان نیز به میزان زیادی افزایش می یابد. ترکیبی از این گوشی ها با سیستم های مخابراتی تحت IP امکاناتی همچون دارا بودن یک شماره تلفن داخلی، تماس های کنفرانس، انتقال تماس و داده و ... را برای کاربران فراهم می کند.
به این ترتیب تلفن همراه کارمندان همان تلفن ثابت روی میز خواهد بود با این تفاوت که شخص می تواند بدون نشستن پشت میز محل کار خود و حتی خروج از محل کار خود به تماس های داخلی و کاری پاسخ دهد!
از این پس یک تماس بی پاسخ که به یک میز بی کارمند وصل شده و امکان اتلاف وقت و از دست دادن منابع، فرصت ها و یک مشتری خوب را فراهم می کرد را باید به موضوعی در گذشته مرتبط دانست، چراکه با تلفیق این فناوری این گونه تماس ها با حضور کارکنان در هر موقعیتی بی پاسخ نمی ماند.
در این روش حتی اگر یک کارمند نتواند پاسخ مخاطب را بدهد، پیام وی از طریق نامه صوتی دریافت شده و در زمان مناسب پاسخ مخاطب داده می شود.
استراتژی جدید نوکیا برای استفاده از قدرت تلفن های ثابت در موبایل با عنوان Intellisync شناخته شده و علاوه بر سازگاری با محصولات سیسکو و آلکاتل از محصولات شرکت هایی همچون زیمنس، آوایا، Onrelay و Firsthand نیز پشتیبانی می کند.