moji5
13th June 2010, 09:41 PM
مدلی که از بنز این روزها زیاد در خیابان ها به چشم می خورد کلاس C یا همان اتاق W204 می باشد که در سال 2007 معرفی شد و مدلی موفق برای کمپانی بنز بود که از سوی دو نشریه معتبر Wheels و Top Gear به عنوان خودروی برتر شناخته شد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23717_orig.jpg
این خودرو طرحی اقتباس شده از کلاس S می باشد اما استریت فایتر و تهاجمی تر طراحی شده تا در خیابان ها رقبای خود را بترساند که در بعضی از وب سایت های معتبر از این اتاق به عنوان S کوچک هم نام برده شده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23718_orig.jpg
خودرویی که پیش روی ماست خودرویی است که بسیار متفاوت از بنز های W204 موجود در کشور می باشد اتومبیل مورد آزمایش از سری Sport Package کمپانی نام آشنای AMG می باشد که علاوه بر اینکه تغییراتی توسط این تیونر بزرگ بر روی آن انجام شده است صاحب خوش ذوق آتش هیجانش خاموش نشده و دست به کارهای بزرگ تری بر روی این اتومبیل زده است که به تک تک آنها رسیدگی می کنیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23722_orig.jpg
اگر بخواهیم از ظاهر این اتومبیل تک شروع کنیم ابتدا باید به تغییر در آرم بزرگ مرسدس اشاره کنیم که این مدل همانند آرم هایی است که در کلاس SL می بینیم که مجهز به رادار پلیس می باشند ولی این سیستم در ایران وجود خارجی ندارد!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23732_orig.jpg
از دیگر تغییراتی که در این اتومبیل انجام شده است تغییر کیت بدنه که شامل درب موتور- گلگیرها- سپر جلو و دیفیوزر عقب با مدل C63 می باشد که اگر شما در نگاه اول این اتومبیل را نگاه کنید در فکر می کنید که C63 هم در ایران پلاک شده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23715_orig.jpg
در نمای جلو تغییری چند سانتی متری در اتومبیل را شاهد هستیم و آن هم به خاطر سپر های C63 می باشد که چندین سانتی متر اتومبیل بلندتر می شود که این مهم به خاطر تعویض سرشاسی و شل گیرها و سینی پشت چراغ ها می باشد سپری که در حال حاضر بر روی این اتومبیل می باشد در ظاهر این اتومبیل تاثیر صدچندانی گذاشته است مه شکن ها و توری های سپر هم که با مدل 63 عوض شده است و تفاوت محسوسی که با قبل کرده و بسیار هم زیباتر شده است مه شکن ها به بیرون از رم ایر های کناری این اتومبیل آمدند و در کنار آنها خوش نشستند و پشت مه شکن ها هم که قسمتی برای آیرودینامیک بهتر و عبور هوا گذاشته شده است که نمای جالبی به مرسدس مورد نظر بخشیده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23725_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23720_orig.jpg
کمی بالاتر می آییم به درب موتور می رسیم که یکی از مهم ترین قسمت های تغییر یافته در این اتومبیل می باشد که به طور عضلانی و با دوخط بر آمده جلوه ای در حد 400hp+ به این اتومبیل بخشیده است در قسمت کناری این اتومبیل می بینیم که رینگ های اتومبیل کمی داخل رفته اند و نیاز به اسپیسر دارند آن هم به دلیل گلگیرهای C63 می باشد که بسیار از مدل استاندارد این اتومبیل پهن تر می باشند بر روی گلگیرهای این اتومبیل نوشته ای متفاوت می بینیم که بعد از بررسی این اتومبیل به آن می پردازیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23716_orig.jpg
رینگ های این اتومبیل 5 بازوی دوبل AMG می باشد که لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت از آنها محافظت می کنند وجود اسپویلرهای کوچکی که بر روی گلگیرهای عقب می بینیم به طور استاندارد می باشند و نشان از یک AMG کامل می باشند !! پس از آن به قسمت انتهای این اتومبیل می رسیم که شاهد نوشته C35 K می باشیم که این هم نشانی است که از قسمت عقب این اتومبیل را از سایر هم مدل هایش متمایز می کند در قسمت سپر عقب که شاهد تغییر در دیفیوزرها با مدل C63 می باشیم که اگزوزهای دوبل AMG در طرفین آنها جای خوش کرده اند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23727_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23728_orig.jpg
به قسمت پیشرانه این اتومبیل می رسیم که دست خوش تغییراتی شده است، تغییراتی که بر روی پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپ این اتومبیل که دو میل بادامک هم می باشد تغییراتی جالب کرده تا این اتومبیل از 268 اسب بخار به 345 اسب بخار افزایش قدرت پیدا کند تغییرات انجام شده عبارت است از : تغییر فیلتر هوا با مدل ریسینگ K&N – هدرز- میل سوپاپ و فنر سوپاپ های این اتومبیل از کمپانی دانمارکی Kleemann می باشد که علامت K و نوشته های Kleemann که بر روی این اتومبیل می بینید به همین خاطر می باشد تغییر مهم دیگری هم توسط Kleemann بر روی این اتومبیل انجام شده است و آن هم این است که کامپیوتر این اتومبیل باز شده و به دانمارک فرستاده شده است و کمپانی دانمارکی علاوه بر برداشتن لیمیت سرعت این اتومبیل برنامه ریزی مجدد ریسینگ با توجه به آب و هوای ایران را بر روی آن انجام داده است تا این اتومبیل در هنگام گاز دادن رحم و مروت را فراموش کند !!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23724_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23721_orig.jpg
به بررسی داخل این اتومبیل می رسیم درب اتومبیل را باز می کنیم و نوشته آلومینیومی AMG را بر روی رکاب این اتومبیل می بینیم بعد از آن به داخل اتومبیل می رویم صندلی های چرمی این اتومبیل به رنگ طوسی می باشند که با تلفیق آلومینیوم هایی که در کابین این اتومبیل اعم از قسمت هایی از داشبورد و پدال ها و ... هم خوانی دارد، چند تغییر اساسی در داخل این اتومبیل می بینیم که تعویض فرمان و ایربگ مرگز آن به علاوه تعویض کیلومتر این خودرو با مدل C63 می باشد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23723_orig.jpg
فرمان این اتومبیل بسیار ریسینگ و خوش دست و تلفیقی از چرم و جیر می باشد که قسمت زیرین آن هم صاف می باشد قسمت زیبای آن پدال های دنده می باشد که از جنس آلومینیوم می باشد زمانی که به کیلومتر این اتومبیل می نگرید عددهای نشان دهنده سرعت تا 320 نگاشت شده اند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23719_orig.jpg
از آپشن هایی که این اتومبیل دارد سیستم تهویه مطبوع چند منطقه ای اتوماتیک به علاوه سقف پانوراما با سانروف 3 مرحله ای و سنسور باران می باشد در سویی دیگر باید به صفحه نمایش 4.5 اینچی- 4 سنسور در عقب و 6 سنسور در جلو می باشد از سیستم های ایمنی که بر روی این اتومبیل می باشد می توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP- سیستم ضد هرزگردی ASR – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزها EBD – سیستم ترمز کمکی EBA – کیسه های هوا Air bag- سیستم ایموبلایزر و حفاظت داخلی می باشد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23731_orig.jpg
نوبت به رانندگی با این اتومبیل سرکش اشتوتگارتی فرا می رسد بر روی صندلی های در برگیرنده تکیه می زنیم و کمربند پیش کشنده و 3 نقطه ای را می بندیم سوییچ الکترونیکی اتومبیل که بر روی آن هم نوشته Kleemann حکاکی شده است در دستمان و کلید استارت را فشار می دهیم پیشرانه این اتومبیل روشن می شود و صدایی که این اتومبیل در حالت آیدل می دهد با مدل استاندارد بسیار تفاوت دارد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23729_orig.jpg
گیربکس 7GTRONIC یا همان 7 سرعته مرسدس را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم این اتومبیل بسیار بسیار در شتاب و سرعت تفاوت کرده است ابتدا با سرعت کم در دنده 1 حرکت می کنیم صدایی که از پیشرانه می آید نشان دهنده این می باشد که از دور 4000 این گلوله آتش آماده شلیک می باشد پا را بر روی پدال فشار می دهیم و شاهد شتاب بالا و فشار جی بسیار شدید هستیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23730_orig.jpg
صدای پیشرانه در دورهای بالا شبیه به طوفان می باشد این اتومبیل در حال حاضر 335 تویین توربو را به راحتی رد می کند و می رود هندلینگ بسیار خوب بنز در سر پیچ ها به ما کمک می کند تا این اتومبیل به زیبایی کف جاده بنشیند البته لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت هم در این مهم بی تاثیر نیستند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23713_orig.jpg
سیستم کنترل هرزگردی در خیلی جاها به ما کم می کند تا اینکه تعادل اتومبیل در سرعت های بالا حفظ شود در بعضی جاها خاموش می کردیم و شاهد در رفتن قسمت عقب اتومبیل بودیم که این حرکت با مرسدس پر ابهت کمی از شان این اتومبیل را می کاهد !!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23712_orig.jpg
دوست داریم تا ببینیم که حرف های تیونر دانمارکی مبنی بر صفر تا صد کیلومتر 5.5 ثانیه ای در ایران درست می باشد یا مه اقدام به این کار می کنیم می ایستیم و دنده را در حالت دستی قرار می دهیم و این کار را انجام می دهیم ابتدا 5.9 را ثبت می کنیم بعد از آن دوست داریم تا با دنده اتوماتیک هم این کار را انجام دهیم این کار را مجددا تکرار می کنیم و همان حرف Kleemann می شود که ما صفر تا صد را در ایران و با بنزین های موجود در کشور 5.5 به ثبت می رسانیم که این رقم برای این مرسدس بسیار عالیست
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23714_orig.jpg
یکی از ضعف های این اتومبیل ترمز های این اتومبیل می باشد که اصلا و ابدا این قدرت را نمی تواند به راحتی نگه دارد این اتومبیل در هنگام آزمایش یک مشکلی که داشت این بود که یکی از هدرزهای آن دچار مشکل بود که هدرز دیگری را تیونردانمارکی فرستاده ولی هنوز بر روی این اتومبیل نصب نشده است و ما از آن یک تصویر برای شما خوانندگان عزیز مجله ماشین گرفتیم، هزینه تیونینگ و تغییراتی که بر روی این اتومبیل انجام شده است از 40 میلیون تومان هم گذشته است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23708_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23711_orig.jpg
برای سخن پایانی هم باید گفت که تیونینگ و بالا بردن راندمان موتور خودروهای آلمانی در ایران فقط برای بی ام دبلیو و گلف و آئودی نیست بنز با اینکه یک اتومبیل با پرستیژ می باشد اما در زمینه تیونینگ حرف هایی را برای گفتن دارد که ما کوچکترین آنها را به نمایش گذاشتیم در پایان با تشکر از حسین صدوقیان زاده که در کارهای آماده سازی این اتومبیل همکاری داشتند و همایون نصیری مالک عزیز این اتومبیل که خودروی خود را در اختیار ما قرار دادند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23726_orig.jpg
.
نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس Amir@carnp.com (Amir@carnp.com) ارسال فرمایید
.
نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23717_orig.jpg
این خودرو طرحی اقتباس شده از کلاس S می باشد اما استریت فایتر و تهاجمی تر طراحی شده تا در خیابان ها رقبای خود را بترساند که در بعضی از وب سایت های معتبر از این اتاق به عنوان S کوچک هم نام برده شده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23718_orig.jpg
خودرویی که پیش روی ماست خودرویی است که بسیار متفاوت از بنز های W204 موجود در کشور می باشد اتومبیل مورد آزمایش از سری Sport Package کمپانی نام آشنای AMG می باشد که علاوه بر اینکه تغییراتی توسط این تیونر بزرگ بر روی آن انجام شده است صاحب خوش ذوق آتش هیجانش خاموش نشده و دست به کارهای بزرگ تری بر روی این اتومبیل زده است که به تک تک آنها رسیدگی می کنیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23722_orig.jpg
اگر بخواهیم از ظاهر این اتومبیل تک شروع کنیم ابتدا باید به تغییر در آرم بزرگ مرسدس اشاره کنیم که این مدل همانند آرم هایی است که در کلاس SL می بینیم که مجهز به رادار پلیس می باشند ولی این سیستم در ایران وجود خارجی ندارد!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23732_orig.jpg
از دیگر تغییراتی که در این اتومبیل انجام شده است تغییر کیت بدنه که شامل درب موتور- گلگیرها- سپر جلو و دیفیوزر عقب با مدل C63 می باشد که اگر شما در نگاه اول این اتومبیل را نگاه کنید در فکر می کنید که C63 هم در ایران پلاک شده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23715_orig.jpg
در نمای جلو تغییری چند سانتی متری در اتومبیل را شاهد هستیم و آن هم به خاطر سپر های C63 می باشد که چندین سانتی متر اتومبیل بلندتر می شود که این مهم به خاطر تعویض سرشاسی و شل گیرها و سینی پشت چراغ ها می باشد سپری که در حال حاضر بر روی این اتومبیل می باشد در ظاهر این اتومبیل تاثیر صدچندانی گذاشته است مه شکن ها و توری های سپر هم که با مدل 63 عوض شده است و تفاوت محسوسی که با قبل کرده و بسیار هم زیباتر شده است مه شکن ها به بیرون از رم ایر های کناری این اتومبیل آمدند و در کنار آنها خوش نشستند و پشت مه شکن ها هم که قسمتی برای آیرودینامیک بهتر و عبور هوا گذاشته شده است که نمای جالبی به مرسدس مورد نظر بخشیده است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23725_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23720_orig.jpg
کمی بالاتر می آییم به درب موتور می رسیم که یکی از مهم ترین قسمت های تغییر یافته در این اتومبیل می باشد که به طور عضلانی و با دوخط بر آمده جلوه ای در حد 400hp+ به این اتومبیل بخشیده است در قسمت کناری این اتومبیل می بینیم که رینگ های اتومبیل کمی داخل رفته اند و نیاز به اسپیسر دارند آن هم به دلیل گلگیرهای C63 می باشد که بسیار از مدل استاندارد این اتومبیل پهن تر می باشند بر روی گلگیرهای این اتومبیل نوشته ای متفاوت می بینیم که بعد از بررسی این اتومبیل به آن می پردازیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23716_orig.jpg
رینگ های این اتومبیل 5 بازوی دوبل AMG می باشد که لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت از آنها محافظت می کنند وجود اسپویلرهای کوچکی که بر روی گلگیرهای عقب می بینیم به طور استاندارد می باشند و نشان از یک AMG کامل می باشند !! پس از آن به قسمت انتهای این اتومبیل می رسیم که شاهد نوشته C35 K می باشیم که این هم نشانی است که از قسمت عقب این اتومبیل را از سایر هم مدل هایش متمایز می کند در قسمت سپر عقب که شاهد تغییر در دیفیوزرها با مدل C63 می باشیم که اگزوزهای دوبل AMG در طرفین آنها جای خوش کرده اند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23727_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23728_orig.jpg
به قسمت پیشرانه این اتومبیل می رسیم که دست خوش تغییراتی شده است، تغییراتی که بر روی پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپ این اتومبیل که دو میل بادامک هم می باشد تغییراتی جالب کرده تا این اتومبیل از 268 اسب بخار به 345 اسب بخار افزایش قدرت پیدا کند تغییرات انجام شده عبارت است از : تغییر فیلتر هوا با مدل ریسینگ K&N – هدرز- میل سوپاپ و فنر سوپاپ های این اتومبیل از کمپانی دانمارکی Kleemann می باشد که علامت K و نوشته های Kleemann که بر روی این اتومبیل می بینید به همین خاطر می باشد تغییر مهم دیگری هم توسط Kleemann بر روی این اتومبیل انجام شده است و آن هم این است که کامپیوتر این اتومبیل باز شده و به دانمارک فرستاده شده است و کمپانی دانمارکی علاوه بر برداشتن لیمیت سرعت این اتومبیل برنامه ریزی مجدد ریسینگ با توجه به آب و هوای ایران را بر روی آن انجام داده است تا این اتومبیل در هنگام گاز دادن رحم و مروت را فراموش کند !!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23724_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23721_orig.jpg
به بررسی داخل این اتومبیل می رسیم درب اتومبیل را باز می کنیم و نوشته آلومینیومی AMG را بر روی رکاب این اتومبیل می بینیم بعد از آن به داخل اتومبیل می رویم صندلی های چرمی این اتومبیل به رنگ طوسی می باشند که با تلفیق آلومینیوم هایی که در کابین این اتومبیل اعم از قسمت هایی از داشبورد و پدال ها و ... هم خوانی دارد، چند تغییر اساسی در داخل این اتومبیل می بینیم که تعویض فرمان و ایربگ مرگز آن به علاوه تعویض کیلومتر این خودرو با مدل C63 می باشد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23723_orig.jpg
فرمان این اتومبیل بسیار ریسینگ و خوش دست و تلفیقی از چرم و جیر می باشد که قسمت زیرین آن هم صاف می باشد قسمت زیبای آن پدال های دنده می باشد که از جنس آلومینیوم می باشد زمانی که به کیلومتر این اتومبیل می نگرید عددهای نشان دهنده سرعت تا 320 نگاشت شده اند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23719_orig.jpg
از آپشن هایی که این اتومبیل دارد سیستم تهویه مطبوع چند منطقه ای اتوماتیک به علاوه سقف پانوراما با سانروف 3 مرحله ای و سنسور باران می باشد در سویی دیگر باید به صفحه نمایش 4.5 اینچی- 4 سنسور در عقب و 6 سنسور در جلو می باشد از سیستم های ایمنی که بر روی این اتومبیل می باشد می توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP- سیستم ضد هرزگردی ASR – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزها EBD – سیستم ترمز کمکی EBA – کیسه های هوا Air bag- سیستم ایموبلایزر و حفاظت داخلی می باشد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23731_orig.jpg
نوبت به رانندگی با این اتومبیل سرکش اشتوتگارتی فرا می رسد بر روی صندلی های در برگیرنده تکیه می زنیم و کمربند پیش کشنده و 3 نقطه ای را می بندیم سوییچ الکترونیکی اتومبیل که بر روی آن هم نوشته Kleemann حکاکی شده است در دستمان و کلید استارت را فشار می دهیم پیشرانه این اتومبیل روشن می شود و صدایی که این اتومبیل در حالت آیدل می دهد با مدل استاندارد بسیار تفاوت دارد
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23729_orig.jpg
گیربکس 7GTRONIC یا همان 7 سرعته مرسدس را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم این اتومبیل بسیار بسیار در شتاب و سرعت تفاوت کرده است ابتدا با سرعت کم در دنده 1 حرکت می کنیم صدایی که از پیشرانه می آید نشان دهنده این می باشد که از دور 4000 این گلوله آتش آماده شلیک می باشد پا را بر روی پدال فشار می دهیم و شاهد شتاب بالا و فشار جی بسیار شدید هستیم
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23730_orig.jpg
صدای پیشرانه در دورهای بالا شبیه به طوفان می باشد این اتومبیل در حال حاضر 335 تویین توربو را به راحتی رد می کند و می رود هندلینگ بسیار خوب بنز در سر پیچ ها به ما کمک می کند تا این اتومبیل به زیبایی کف جاده بنشیند البته لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت هم در این مهم بی تاثیر نیستند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23713_orig.jpg
سیستم کنترل هرزگردی در خیلی جاها به ما کم می کند تا اینکه تعادل اتومبیل در سرعت های بالا حفظ شود در بعضی جاها خاموش می کردیم و شاهد در رفتن قسمت عقب اتومبیل بودیم که این حرکت با مرسدس پر ابهت کمی از شان این اتومبیل را می کاهد !!
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23712_orig.jpg
دوست داریم تا ببینیم که حرف های تیونر دانمارکی مبنی بر صفر تا صد کیلومتر 5.5 ثانیه ای در ایران درست می باشد یا مه اقدام به این کار می کنیم می ایستیم و دنده را در حالت دستی قرار می دهیم و این کار را انجام می دهیم ابتدا 5.9 را ثبت می کنیم بعد از آن دوست داریم تا با دنده اتوماتیک هم این کار را انجام دهیم این کار را مجددا تکرار می کنیم و همان حرف Kleemann می شود که ما صفر تا صد را در ایران و با بنزین های موجود در کشور 5.5 به ثبت می رسانیم که این رقم برای این مرسدس بسیار عالیست
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23714_orig.jpg
یکی از ضعف های این اتومبیل ترمز های این اتومبیل می باشد که اصلا و ابدا این قدرت را نمی تواند به راحتی نگه دارد این اتومبیل در هنگام آزمایش یک مشکلی که داشت این بود که یکی از هدرزهای آن دچار مشکل بود که هدرز دیگری را تیونردانمارکی فرستاده ولی هنوز بر روی این اتومبیل نصب نشده است و ما از آن یک تصویر برای شما خوانندگان عزیز مجله ماشین گرفتیم، هزینه تیونینگ و تغییراتی که بر روی این اتومبیل انجام شده است از 40 میلیون تومان هم گذشته است
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23708_orig.jpg
.
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23711_orig.jpg
برای سخن پایانی هم باید گفت که تیونینگ و بالا بردن راندمان موتور خودروهای آلمانی در ایران فقط برای بی ام دبلیو و گلف و آئودی نیست بنز با اینکه یک اتومبیل با پرستیژ می باشد اما در زمینه تیونینگ حرف هایی را برای گفتن دارد که ما کوچکترین آنها را به نمایش گذاشتیم در پایان با تشکر از حسین صدوقیان زاده که در کارهای آماده سازی این اتومبیل همکاری داشتند و همایون نصیری مالک عزیز این اتومبیل که خودروی خود را در اختیار ما قرار دادند
http://www.carnp.com/content/media/image/2010/04/23726_orig.jpg
.
نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس Amir@carnp.com (Amir@carnp.com) ارسال فرمایید
.
نوشته و تصاویر : امیرحسین پورسینا