آبجی
1st June 2010, 01:24 PM
مخترعان بازیهای رایانهای موفق به ابداع نوعی بازی ویدئویی شدهاند كه به كودكان چگونگی تجزیه و تحلیل دوستانه در حین رقابت را آموزش میدهد.
اشیای جاندارشدهای مانند مداد و پاككن در جریان برخی سناریوهای معمولی كه طبق قاعدههای خاصی اجرا میشوند، بازیكنها را راهنمایی میكنند، در نتیجه بازیكن به یك روش حل و رقابت صلحآمیز تشویق میشود و برای انتخابهای درستش جایزه میگیرد.
در حالی كه نگرانیها از تاثیر بازیهای خشن ویدئویی بر كودكان روزافزون است، این بازی رایانهای جدید، گزینهای جالب برای سرگرمی كودكان خواهد بود كه والدین انتظارش را دارند.
به طور طبیعی كودكان در حین بازی با هم بحث و دعوا هم دارند. دعوا بر سر بازیها، اسباببازیها و دوباره دوست شدن رویهای عادی میان كودكان است، ولی وقتی بحث و دعواها جدی میشود پیش از این كه همه چیز از كنترل خارج شود، زمان برای تجزیه و تحلیل بحثها فرا میرسد.
این بازی جدید رایانهای به كودكان میآموزد كه چطور دعواهای روزمره درون زمین بازی و كلاس درسشان را با روشی مثبت و بدون دعوا و لگدپرانی حل كنند.
ملینا كیلن از دانشگاه مریلند میگوید: این بازی با ارائه یك فرصت فكر كردن، به كودكان میآموزد كه میتوان چنین رویهای را هم درباره اتفاقات روزمره و دعواهای واقعی پیش گرفت و پایان خوشی را برایشان رقم زد.
این بازی را كه «مدرسه آرام جایی است كه صلح حكمفرماست» نام دارد گروهی از دانشمندان، آموزگاران و نمایندگان دولت و مبدعان بازیهای رایانهای و انیماتوری ابداع كردهاند و میتواند در حل دعواهای مدرسهای كمكی برای كودكان باشد.
دانشآموزی به نام الن یاف در این باره میگوید: در عین حال كه چیزهایی یاد میگیریم، برایمان سرگرمی هم دارد.
اشیای جاندار به صحنه واقعی زندگی پای گذاشته و در دعواهای مرسوم میان كودكان ایفای نقش میكنند. كودكان چگونگی پایان دادن به هر نوع بحث و جدلی را یاد میگیرند.
در هر بخشی از بازی برای ترساندن حریف، گفتگو با معلم یا گفتگو در حین بازی امكاناتی وجود دارد. به بازیكنان در عوض انتخاب روشهای مثبت برای حل مشكلات و معضلات حین رقابت امتیاز تعلق میگیرد و جایزه میگیرند.
كیلن در ادامه میافزاید: این بازی توانمندی كودكان را برای انتخاب گزینهها و تصمیمگیری درست بالا میبرد و پیامدهای تصمیم و انتخابها را برایشان آشكار میكند.
والدین و آموزگاران این بازی جدید را تحسین كردهاند و كودكان هم آن را دوست دارند.
جیكوب تیكو (دانشآموز) میگوید: به نظر من این بازی و اشیای جاندارش همه چیز را مانند اسم بچهها و نحوه ارائه موقعیت داخل مدرسه، خیلی دقیق و واقعی نشان میدهند.
science daily / مترجم : محمد نقی عزیزی
اشیای جاندارشدهای مانند مداد و پاككن در جریان برخی سناریوهای معمولی كه طبق قاعدههای خاصی اجرا میشوند، بازیكنها را راهنمایی میكنند، در نتیجه بازیكن به یك روش حل و رقابت صلحآمیز تشویق میشود و برای انتخابهای درستش جایزه میگیرد.
در حالی كه نگرانیها از تاثیر بازیهای خشن ویدئویی بر كودكان روزافزون است، این بازی رایانهای جدید، گزینهای جالب برای سرگرمی كودكان خواهد بود كه والدین انتظارش را دارند.
به طور طبیعی كودكان در حین بازی با هم بحث و دعوا هم دارند. دعوا بر سر بازیها، اسباببازیها و دوباره دوست شدن رویهای عادی میان كودكان است، ولی وقتی بحث و دعواها جدی میشود پیش از این كه همه چیز از كنترل خارج شود، زمان برای تجزیه و تحلیل بحثها فرا میرسد.
این بازی جدید رایانهای به كودكان میآموزد كه چطور دعواهای روزمره درون زمین بازی و كلاس درسشان را با روشی مثبت و بدون دعوا و لگدپرانی حل كنند.
ملینا كیلن از دانشگاه مریلند میگوید: این بازی با ارائه یك فرصت فكر كردن، به كودكان میآموزد كه میتوان چنین رویهای را هم درباره اتفاقات روزمره و دعواهای واقعی پیش گرفت و پایان خوشی را برایشان رقم زد.
این بازی را كه «مدرسه آرام جایی است كه صلح حكمفرماست» نام دارد گروهی از دانشمندان، آموزگاران و نمایندگان دولت و مبدعان بازیهای رایانهای و انیماتوری ابداع كردهاند و میتواند در حل دعواهای مدرسهای كمكی برای كودكان باشد.
دانشآموزی به نام الن یاف در این باره میگوید: در عین حال كه چیزهایی یاد میگیریم، برایمان سرگرمی هم دارد.
اشیای جاندار به صحنه واقعی زندگی پای گذاشته و در دعواهای مرسوم میان كودكان ایفای نقش میكنند. كودكان چگونگی پایان دادن به هر نوع بحث و جدلی را یاد میگیرند.
در هر بخشی از بازی برای ترساندن حریف، گفتگو با معلم یا گفتگو در حین بازی امكاناتی وجود دارد. به بازیكنان در عوض انتخاب روشهای مثبت برای حل مشكلات و معضلات حین رقابت امتیاز تعلق میگیرد و جایزه میگیرند.
كیلن در ادامه میافزاید: این بازی توانمندی كودكان را برای انتخاب گزینهها و تصمیمگیری درست بالا میبرد و پیامدهای تصمیم و انتخابها را برایشان آشكار میكند.
والدین و آموزگاران این بازی جدید را تحسین كردهاند و كودكان هم آن را دوست دارند.
جیكوب تیكو (دانشآموز) میگوید: به نظر من این بازی و اشیای جاندارش همه چیز را مانند اسم بچهها و نحوه ارائه موقعیت داخل مدرسه، خیلی دقیق و واقعی نشان میدهند.
science daily / مترجم : محمد نقی عزیزی