*مینا*
14th May 2010, 12:35 PM
http://64.130.220.65/Thumbnails/pics/1386/1/Photo/wh120-89.jpg (http://isna.ir/ISNA/PicView.aspx?Pic=Pic-1536881-1&Lang=P)خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
رييس پژوهشكده حمل و نقل پيش بيني كرد: تا پايان سال سهم 17 درصدي جادهها در تصادفات و تلفات رانندگي به 12 درصد كاهش يابد.
محمود عامري در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجحويان ايران (ايسنا)، درباره كاهش سهم 17 درصدي جادههاي كشور در تصادفات و تلفات رانندگي، گفت: رفع نقاط حادثه خيز طبق برنامه چهارم توسعه كه به وزارت راه تكليف شده براساس بودجه در حال انجام است كه باعث ارتقا ايمني جادهها و كاهش تصادفات و تلفات جادهاي ميشود.
وي خاطر نشان كرد: بالغ بر 35 تا 40 درصد فعاليتهاي پژوهشكده حمل و نقل در راستاي كاهش نقاط حادثه خيز جادههاي كشور است.
عامري افزود: توليد مصالح خاص با دوام بيشتر و افزايش ضريب استحكاك در حال بررسي است تا نياز كمتري به بهسازي و بازسازي در جادهها داشته باشيم.
رييس پژوهشكده حمل و نقل با بيان اينكه حدود 65درصد از علت تصادفها، نيروي انساني است، گفت: مهمترين مشكل در زمينه ايمني راهها سرعت وسيله نقليه است. بنا بر قانون علائم راهها، تابلوهاي سرعت عملي كه در سطح جادهها نصب شده 85 درصد از سرعت طراحي جادههاست كه اين اختلاف 15درصدي از سرعت عملي با سرعت طراحي شده به اين دليل است كه اگر رانندهاي تا 15درصد از سرعت مجاز تخلف كرد، شرايط ايمن باشد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه بيشترين عامل تصادفات به رانندگان برميگردد، آموزش فرهنگ رانندگي و ترافيكي بيشترين تاثير را در كاهش حوادث جادهاي خواهد داشت.
رييس پژوهشكده حمل و نقل پيش بيني كرد: تا پايان سال سهم 17 درصدي جادهها در تصادفات و تلفات رانندگي به 12 درصد كاهش يابد.
محمود عامري در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجحويان ايران (ايسنا)، درباره كاهش سهم 17 درصدي جادههاي كشور در تصادفات و تلفات رانندگي، گفت: رفع نقاط حادثه خيز طبق برنامه چهارم توسعه كه به وزارت راه تكليف شده براساس بودجه در حال انجام است كه باعث ارتقا ايمني جادهها و كاهش تصادفات و تلفات جادهاي ميشود.
وي خاطر نشان كرد: بالغ بر 35 تا 40 درصد فعاليتهاي پژوهشكده حمل و نقل در راستاي كاهش نقاط حادثه خيز جادههاي كشور است.
عامري افزود: توليد مصالح خاص با دوام بيشتر و افزايش ضريب استحكاك در حال بررسي است تا نياز كمتري به بهسازي و بازسازي در جادهها داشته باشيم.
رييس پژوهشكده حمل و نقل با بيان اينكه حدود 65درصد از علت تصادفها، نيروي انساني است، گفت: مهمترين مشكل در زمينه ايمني راهها سرعت وسيله نقليه است. بنا بر قانون علائم راهها، تابلوهاي سرعت عملي كه در سطح جادهها نصب شده 85 درصد از سرعت طراحي جادههاست كه اين اختلاف 15درصدي از سرعت عملي با سرعت طراحي شده به اين دليل است كه اگر رانندهاي تا 15درصد از سرعت مجاز تخلف كرد، شرايط ايمن باشد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه بيشترين عامل تصادفات به رانندگان برميگردد، آموزش فرهنگ رانندگي و ترافيكي بيشترين تاثير را در كاهش حوادث جادهاي خواهد داشت.