آبجی
22nd February 2010, 02:26 PM
ایسنا: خودرو پژو207آی تولیدی در ایران با پژو207عرضه شده در بازارهای اروپایی متفاوت بوده و در واقع همان206 پلاس است. ..
اوستا گودرزی ـ عضو هیات علمی دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان این مطلب افزود: سطح تكنولوژی پژو207آی پایینتر از پژو 207 بوده و این خودرو همان 206 پلاس است.
وی افزود: پلت فرم پژو207آی همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشی از بدنه آن تغییر كرده و شبیه 207 شده است.
او با بیان اینكه ابعاد و اندازه فاصله محورهای پژو207آی با پژو206 انطباق داشته، ولی با پژو207 نمیخواند، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو 207 واقعی 2590 میلیمتر، اما در پژو 206 برابر با 2443 میلیمتر است و فاصله دو محور اعلام شده برای پژو207آی نیز 2443 میلیمتر و منطبق با پلتفرم پژو206 است.
این مدرس دانشگاه درباره تاریخچه تولید پژو206 پلاس گفت: شركت پژو فرانسه در سال 2008 در سایت برزیل 206 فیس لیفت را با تغییراتی در بدنه به عنوان پژو 207 برزیل تولید و در بازارهای آمریكای جنوبی، مكزیك، اروگوئه وآرژانتین تحت عنوان 207 كامپكت عرضه كرد كه در آن زمان این كار با اعتراضهایی روبهرو شد كه این خودرو اصالت و تغییرات لازم برای تغییر نام تجاری از 206 به 207 را ندارد كه به دنبال آن پژو با عقبنشینی، همان خودرو را تحت عنوان 206 پلاس در فرانسه تولید كرد.
وی افزود: پس از آن پژو در سال 2009 پژو207 برزیل را در فرانسه تحت عنوان 206 پلاس برای بازارهای اروپای شرقی به عنوان رقیب خودروهایی همچون رنو لوگان عرضه كرد. پژو 207آی تولیدی درایران نیز همان پژو206 پلاس است كه تنها بخشی از بدنه آن تغییر كرده و سطح تكنولوژی و مكانیك آن بسیار پایینتر از پژو 207 واقعی است. ..
گودرزی درباره تفاوت پژو207 عرضه شده در بازارهای اروپا با پژو206 گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تكنولوژی موتور، به كارگیری فرمان الكتریكی، بهبود سیستم تعلیق و ارتقای سطح ایمنی خودرو از جمله تفاوتهای این دو مدل خودروست.
وی خاطرنشان كرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو206 پلاس و پژو207 حتی در سایتهای عمومی همچون ویكی پدیا نیز به صورت مستند موجود است.
سایت خبری بخوانید
اوستا گودرزی ـ عضو هیات علمی دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان این مطلب افزود: سطح تكنولوژی پژو207آی پایینتر از پژو 207 بوده و این خودرو همان 206 پلاس است.
وی افزود: پلت فرم پژو207آی همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشی از بدنه آن تغییر كرده و شبیه 207 شده است.
او با بیان اینكه ابعاد و اندازه فاصله محورهای پژو207آی با پژو206 انطباق داشته، ولی با پژو207 نمیخواند، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو 207 واقعی 2590 میلیمتر، اما در پژو 206 برابر با 2443 میلیمتر است و فاصله دو محور اعلام شده برای پژو207آی نیز 2443 میلیمتر و منطبق با پلتفرم پژو206 است.
این مدرس دانشگاه درباره تاریخچه تولید پژو206 پلاس گفت: شركت پژو فرانسه در سال 2008 در سایت برزیل 206 فیس لیفت را با تغییراتی در بدنه به عنوان پژو 207 برزیل تولید و در بازارهای آمریكای جنوبی، مكزیك، اروگوئه وآرژانتین تحت عنوان 207 كامپكت عرضه كرد كه در آن زمان این كار با اعتراضهایی روبهرو شد كه این خودرو اصالت و تغییرات لازم برای تغییر نام تجاری از 206 به 207 را ندارد كه به دنبال آن پژو با عقبنشینی، همان خودرو را تحت عنوان 206 پلاس در فرانسه تولید كرد.
وی افزود: پس از آن پژو در سال 2009 پژو207 برزیل را در فرانسه تحت عنوان 206 پلاس برای بازارهای اروپای شرقی به عنوان رقیب خودروهایی همچون رنو لوگان عرضه كرد. پژو 207آی تولیدی درایران نیز همان پژو206 پلاس است كه تنها بخشی از بدنه آن تغییر كرده و سطح تكنولوژی و مكانیك آن بسیار پایینتر از پژو 207 واقعی است. ..
گودرزی درباره تفاوت پژو207 عرضه شده در بازارهای اروپا با پژو206 گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تكنولوژی موتور، به كارگیری فرمان الكتریكی، بهبود سیستم تعلیق و ارتقای سطح ایمنی خودرو از جمله تفاوتهای این دو مدل خودروست.
وی خاطرنشان كرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو206 پلاس و پژو207 حتی در سایتهای عمومی همچون ویكی پدیا نیز به صورت مستند موجود است.
سایت خبری بخوانید