ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خودروي هيدروژنی از رويا تا واقعيت



LaDy Ds DeMoNa
17th November 2009, 08:57 AM
خودرويي كه وجود دارد
خودروي هيدروژنی از رويا تا واقعيت

[/URL][URL="javascript:void window.open('http://www.konjkav.com/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=1986', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,m enubar=no,resizable=yes,width=400,height=250,direc tories=no,location=no');"] (javascript:void window.open('http://www.konjkav.com/index2.php?option=com_content&task=view&id=1986&Itemid=107&pop=1&page=0', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,m enubar=no,resizable=yes,width=640,height=480,direc tories=no,location=no');)تصور كنيد خودرويي در چند دقيقه سوختگيري كند و فقط آب از اگزوز آن خارج شود. اين بيشتر شبيه يك داستان علمي تخيلي است، اما در واقع چنين ماشيني وجود دارد.

کد خبر : 01986 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۸ http://www.konjkav.com/hidrogencar.jpg جام جم:جيم لي كودتيس، ستاره‌ هاليوود و تاكانابو ايتو رئيس كارخانه هوندا هر كدام يك خودروي هيدروژني دارند. بعضي‌ها اين نوع خودرو را آخرين نسل خودروهاي سازگار با محيط زيست مي‌دانند، اما هزينه بالاي توليد اين خودروها به اين معناست كه هنوز خودروهاي هيدروژني بيشتر به رويا شبيه هستند تا واقعيت.

البته سازندگاني همچون هوندا، خودرويي ساخته‌اند كه با الكتريسيته ناشي از واكنش هيدروژن و اكسيژن حركت مي‌كند و تنها خروجي مضر ناشي از اين واكنش بخار آب است.

در نمايشگاه فناوري اتومبيل توكيو كه امسال برگزار شد رئيس كارخانه هوندا اظهار كرد خودروهاي الكتريكي آخرين شكل از خودروهايي است كه مي‌توان در آينده تصور كرد. از مزاياي اين خودروها منتشر نشدن دي‌اكسيد‌كربن، پيمودن مسافت زياد بدون نياز به سوختگيري مجدد و در صورت نياز، سوختگيري سريع است.

سال گذشته كارخانه هوندا تعدادي ماشين هيدروژني را به مشتريان آمريكايي و ژاپني كه شامل چهره‌هاي مشهور‌ هاليوود است، اجاره داد.

همچنين شركت تويوتا كه يكي از پيشگامان توليد خودروهاي هيدروژني است، در نظر دارد تا سال 2015 نمونه‌اي از اين خودروها را با بكارگيري تكنولوژي هيبريدي مخصوص به خود توليد كند.

مهندسان طراح خودروهاي هيبريدي اوليه معتقدند، نمي‌توان تنها روي يك تكنولوژي تمركز كرد.

آكيو تويودا رئيس كارخانه تويوتا معتقد است درنهايت، خودروهاي الكتريكي براي مسافت‌هاي كوتاه و خودروهاي هيبريدي براي مسافت‌هاي طولاني استفاده خواهند شد.

شركت‌هاي نيسان و مزدا نيز در اين زمينه خودروهايي با تكنولوژي مخصوص خود توليد كرده و در اختيار دولت و مشتريان خود قرار داده‌اند.

در نمايشگاه توكيو شركت سوزوكي هم خودرو، ويلچر و اسكوترهايي را به نمايش گذاشته كه همگي با اين نوع پيل‌هاي سوختي كار مي‌كنند.

بزرگ‌ترين مشكلي كه اكنون توليدكنندگان با آن روبه‌رو هستند، هزينه بالاي توليد خوردوهاي هيدروژني است. به عبارتي، ساخت هر خودرو صدها هزار دلار هزينه بر مي‌دارد.

.پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2050 خودروهاي هيدروژني بتوانند بر ماشين‌هاي الكتريكي برتري يابند. خودروهاي الكتريكي در بسياري از كشورها خصوصا چين و هند كه انرژي الكتريسيته با سوخت‌هاي فسيلي توليد مي‌شوند، نمي‌توانند گزينه مناسبي باشند.

علاوه برهزينه بالاي توليد و ايجاد ايستگاه‌هاي سوختگيري، اندازه و وزن خودروهاي هيدروژني به‌دليل نياز به مخزن پرحجم براي طي مسافت مناسب از ديگر مشكلات پيش روي طراحان است.

مترجم: آتنا حسن‌آبادي
منبع: physorg

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد