ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ابتکار چینی‌ها برای ارزان کردن بلیط هواپیما



Almas Parsi
6th February 2015, 08:51 PM
ابتکار چینی‌ها برای ارزان کردن بلیط هواپیما (http://behtarynha.ir/fa/news/3271/%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7)


ایرلاینی چینی در نظر دارد تا در پروازهایش جایی را برای مسافرینی که میخواهند در هواپیما بایستند و در عوض پول کمتری پرداخت کنند، فراهم کند. غذا و نوشیدنی برای این مسافرین در طول پرواز سرو نخواهد شد.
http://behtarynha.ir/files/fa/news/1393/11/17/9171_487.jpg (http://behtarynha.ir/)




بهترین‌ها (http://behtarynha.ir/): ایرلاین Spring که منابع مالی اش از چین تامین می شود، قصد دارد پروازهای ارزان قیمتی را برای مسافرینی که می خواهند در طول پرواز کمی ناراحتی و مشقت را تحمل کنند، ارائه دهد.


طرح های مشابهی در گذشته از سوی سایر ایرلاین ها ارائه شده بود که به دلیل ملاحظات ایمنی با مخالفت مسئولان هواپیمایی مواجه شد و ناکام ماند. سخنگوی این ایرلاین به رادیوی ملی چین گفت: «امیدواریم که طرح مان مورد قبول واقع شود.

ما باید شرایط متعددی را فراهم کنیم، با سازندگان هواپیما تعامل و همکاری داشته باشیم، مسئولان را راضی کنیم و از همه مهمتر طوری کارمان را انجام دهیم که مسافرین این ایده را بپذیرند و از آن استقبال کنند.»


این ایرلاین ایده خود را از 6 سال پیش مطرح کرد، جایی که رییس آن گفته بود: «برای بهره مندی از قیمت پایین تر، مسافر باید این انتخاب را داشته باشند که مانند اتوبوس از هواپیما استفاده کند، باری به همراه نیاورد و در طول پرواز هیچ نوشیدنی و غذایی به او ارائه نشود.

در طرح ما صندلی های نیمه ایستاده ای طراحی خواهند شد که مسافران کماکان قادر خواهند بود کمربند ایمنی را به دور کمر خود ببندند. این طرح می تواند ظرفیت هواپیما را 40 درصد افزایش دهد.»


ریان ایر، خط هوایی دیگری ست که ایده مشابهی را در گذشته مطرح کرده است. رییس این ایرلاین می گوید: «حتی نیاز به بستن کمربند ایمنی نیست. اگر حادثه ای در پرواز رخ دهد، کمربند ایمنی نمی تواند شما را از مرگ نجات دهد.

همانطور که مسافرین در متروهای تندرو و قطارهایی که با سرعت 120 مایل در سرعت حرکت می کنند، نیاز به کمربند ندارند، در هواپیما نیز اینگونه است. در صورت بروز حادثه در هر یک از این وسایل نقلیه عمومی، کمربند نقشی در حفظ جان شما نخواهد داشت.»


طراحان صندلی در سال های اخیر به این فکر افتاده اند که چگونه می توان تعداد مسافرین یک هواپیما را افزایش داد. یک شرکت ایتالیایی در سال 2010، صندلی زینی شکل زیر را طراحی کرد که هنوز مورد تایید مقامات هواپیمایی قرار نگرفته است.


سال گذشته، ایرباس طراحی صندلی هایی به شکل زیر را انجام داد که برای پروازهای کوتاه طراحی شده و از راحتی کمتری برای مسافرین برخوردارند.


http://behtarynha.ir/files/fa/news/1393/11/17/9170_414.jpg (http://behtarynha.ir/)



امروزه، مسافرت های هوایی به علت قیمت بالایی که دارند برای بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه دست نیافتنی شده اند. ایده هایی ابتکاری و پشت پا زدن به آنچه که تاکنون معمول و پذیرفته شده بوده، می تواند سنگ بنای جدیدی را احداث کند تا اقشار بیشتری لذت مسافرت با پرواز را تجربه کنند.

راحتی کمتر برای مسافرین قابل تحمل است مادامی که قرار باشد هزینه پرواز به طور قابل توجهی کاسته شود و پرواز در حداکثر دو تا سه ساعت به مقصد برسد.


طرح ایستادن در هواپیما ورای مشکلات احتمالی ایمنی که دارد، با یک نقص دیگر نیز مواجه است: در اتوبوس و مترو اینگونه است که هر کس زودتر رسید، صندلی ها را تصرف می کند و بقیه باید تا مقصد را ایستاده طی کنند؛ اما در ایده مطرح شده برای پرواز، نشستن یا ایستادن را پول مسافر تعیین خواهد کرد و همین موضوع می تواند باعث نمایان شدن تضاد طبقاتی مسافرین شده و برای آن هایی که ایستاده طی طریق می کنند نوعی ناراحتی روانی و سرخوردگی به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر، بعید است در آینده نزدیک شاهد موافقت سازمان های ایمنی هوایی با چنین ایده هایی و عملیاتی شدن آن ها در پروازها باشیم.
منبع: مجله مهر

312
7th February 2015, 01:45 AM
شایدبه جای حمل عمودی و صرفه جویی در مساحت هواپیما بشه از حمل بطور افقی استفاده کرد[nadanestan]
شرح:مسافرین روی تخت دراز بکشند و تختها با فاصله معقول مثل آجرچین یک دیوار داخل هواپیما قراربگیرند
...............
معمولا صنایع نظامی بعلت اهمیت کسب نتیجه گاهی ازروال معمول صنایع جلوترهستندودراین زمینه حاضربه خرج و امتحان هستند.صرفه جویی در فضای وسایل هوایی برای جابجایی موردی هست که میشه مثالش رو اینطور بیان کرد:
http://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW101

The AW101′s fuselage has a volume of 31.91 m3 and the cargo compartment is 6.5 m in length, 2.3 m wide and 1.91 m high. The military version of the AW101 can accommodate up to 24 seated or 45 standing combat troops and their equipment. Alternative loads include a medical team and 16 stretchers, and cargo pallets.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/AW_EH101.png

دیلماج:در بالگرد بالا در فضایی نزدیک به 32 مترمکعب میشه24 سربازنشسته یا 45 سرباز سرپا همراه با تجهیزات قرارداد
یا 16 برانکارد مجروح همراه با گروه پزشکی

"VICTOR"
7th February 2015, 04:58 PM
شایدبه جای حمل عمودی و صرفه جویی در مساحت هواپیما بشه از حمل بطور افقی استفاده کرد[nadanestan]
شرح:مسافرین روی تخت دراز بکشند و تختها با فاصله معقول مثل آجرچین یک دیوار داخل هواپیما قراربگیرند


سلام
ایستاده به نظرم خیلی بهتر هست تا به حالت خوابیده ...
اونجوری که شما میګین حس خفقان به آدم دست میده ... مثالش میشه مثل تخت های قطار ... فاصله ها کم و نور کم ---> احساس خفقان!
اما ایستاده مثل مترو یا اتوبوس ، سفرهای هوایی هم که خیلی طولانی نیستن که فرد خیلی خسته بشه ... طولانیاش رو کسی حاضر نمیشه نه فقط بایسته نه فقط دراز بکشه [sootzadan]

---
البته به نظرم عکس اول زیاد راحت نیست ، باید صندلیاش جوری باشن که موقعی که آدم از ایستادن خسته میشه به دیوار تکیه میده ، اون حالتی باشه یا قابل تنظیم برای صاف ایستادن و هم حالت تکیه به دیوار ... (نمیدونم واضح توضیح دادم یا نه! )

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد