saamaaneh
25th August 2014, 01:23 AM
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این تذکر به دلیل به روند پخش پیام های بازرگانی، تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد به ضرغامی ابلاغ شده است.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است .
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات، ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه گرایش های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه ها شده است.
مراتب این تذکر، طی نامه ای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
منبع (http://www.irna.ir/fa/News/81284434/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7_-_%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1_-_%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%B6%D8%B1%D8%BA%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D8%AA%D8%B0% DA%A9%D8%B1_%DA%A9%D8%AA%D8%A8%DB%8C_%DA%AF%D8%B1% D9%81%D8%AA)
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است .
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات، ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه گرایش های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه ها شده است.
مراتب این تذکر، طی نامه ای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
منبع (http://www.irna.ir/fa/News/81284434/%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7_-_%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1_-_%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%B6%D8%B1%D8%BA%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D8%AA%D8%B0% DA%A9%D8%B1_%DA%A9%D8%AA%D8%A8%DB%8C_%DA%AF%D8%B1% D9%81%D8%AA)