PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر هواپیمایی که سوخت آن باد است!(دستاورد دانشجوهای ایرانی)



Almas Parsi
10th October 2013, 03:47 PM
هواپیمایی که سوخت آن باد است!


محققان دانشگاه آزاد اسلامی هواپیمایی را طراحی کردند که سوخت آن باد است
به گزارش خبرنو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حسن اکبری- مجری طرح با تاکید بر اینکه سوخت این هواپیما از باد تامین می‌شود، گفت: در مخزن هواپیما هوا به صورت فشرده ذخیره می‌شود و بعد از آزاد سازی هوای فشرده شده موتور بادی حرکت کرده و ملخ را با سرعت به حرکت درمی‌آورد.




http://news.khabarnew.ir/Images/News/Editor/image/d(5).jpg



وی با بیان اینکه پس از پرواز، باد به ملخ خورده و ملخ با حالت مکندگی باد را به سمت باله‌ها هدایت می‌شود، افزود: در حالت فرود باله‌ها سنگین شده و موتور را خاموش می‌کند تا با سنگینی باله‌ها در مرکز ثقل باعث فرود شود.
اکبری با بیان اینکه این هواپیما مجهز به دوربین عکسبرداری است، یادآور شد: این هواپیما در حالت فرود به صورت عمودی فرود می‌آید.




http://khabarnew.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=6&Id=35011&Sgr=48

ab.bb
10th October 2013, 08:12 PM
مکانیزمش مشابه هواپیمای کشی هست.

حسین متقی
12th October 2013, 09:22 AM
بد نیست اگر واقعا پرواز میکند(بیش از 3دقیقه)
ولی از عکس که به نظر میرسه از موتور یستونی درونسوز به عنوان توربین استفاده کرده(با کمی تقییر که البته خیلی سنگینه)
البته شاید هم نه چون چیز زیادی از عکس مشخص نیست

Almas Parsi
12th October 2013, 09:48 AM
بد نیست اگر واقعا پرواز میکند(بیش از 3دقیقه)
ولی از عکس که به نظر میرسه از موتور یستونی درونسوز به عنوان توربین استفاده کرده(با کمی تقییر که البته خیلی سنگینه)
البته شاید هم نه چون چیز زیادی از عکس مشخص نیست


با سلام خدمت جناب آقای متقی عزیز[golrooz]

ممنون از حضور شما در این تاپیک و نظراتتون که همیشه سازنده و کاربردیه

بر اساس توضیحاتی که فرمودید اگر براتون مقدوره کمی پیرامون موتور یستونی درونسوز برامون بیشتر توضیح بفرمایید و اینکه

علت سنگینی این موتور برای چیه؟؟

و در چه نوع هواپیماهایی از این نوع موتور استفاده میشه و چرا ؟؟؟...



پیشاپیش از توضیحات شما سپاسگذارم[golrooz]

ab.bb
12th October 2013, 02:09 PM
بد نیست اگر واقعا پرواز میکند(بیش از 3دقیقه)
ولی از عکس که به نظر میرسه از موتور یستونی درونسوز به عنوان توربین استفاده کرده(با کمی تقییر که البته خیلی سنگینه)
البته شاید هم نه چون چیز زیادی از عکس مشخص نیست
دوزمانه جزوه موتور های استاندارد هواپیماهای مدل هستن.مشکل وزنم ندارن.بنظرم توی این طرح قسمت سنگینش کپسول هوای فشرده هست.

حسین متقی
13th October 2013, 01:49 AM
دوزمانه جزوه موتور های استاندارد هواپیماهای مدل هستن.مشکل وزنم ندارن.بنظرم توی این طرح قسمت سنگینش کپسول هوای فشرده هست.

اون که بین همه ی سیستم های بادی یه اشکال کلیه که میتونه با کامپوزیت شدن و .... تا قسمتی حل بشه
اما خب برای هواپیمایی که وزن بالایی قراره داشته باشه باید موتور خاصی طراحی بشه - حداقل موتور رو تا جایی که میشه کوچک و پلاستیکی میسازند که بازده بالا بره

این هواپیما که درونسوز نیست نمیشه یکسان مقایسه کرد

حسین متقی
13th October 2013, 02:01 AM
با سلام خدمت جناب آقای متقی عزیز[golrooz]

ممنون از حضور شما در این تاپیک و نظراتتون که همیشه سازنده و کاربردیه

بر اساس توضیحاتی که فرمودید اگر براتون مقدوره کمی پیرامون موتور یستونی درونسوز برامون بیشتر توضیح بفرمایید و اینکه

علت سنگینی این موتور برای چیه؟؟

و در چه نوع هواپیماهایی از این نوع موتور استفاده میشه و چرا ؟؟؟...



پیشاپیش از توضیحات شما سپاسگذارم[golrooz]


تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری
و مزیتش هم قدرت بالا در حجم و جرم کم - سادگی ساخت و تولید و ماندگاری و اینکه در هر شرایط اب و هوایی میتونه کار کنه تقریبا

این نوع هواپیما که با هوای فشرده کار میکنه به جای استفاده از افزایش حجم در انفجار سوخت و هوا در موتور درونسوز-از افزایش حجم در انبساط هوای فشرده که در موتور ازاد میشه استفاده میکنه
در موتور درونسوز به دلیل گرمای زیاد - انفجار و فشار بالا و ضربه ای - باید دیوایه ی سیلندر و سر سیلندر از فلز خاص و بسیار مستحکم ساخته بشند که باعث سنگینی میشه
اما در موتور هوای فشرده فقط افزایش حجم هست و باید جذب گرما باشه فقط (به دلیل نیاز افزایش حجم به گرما)
و تنش بالایی وجود نداره
پس دیواره ها باید نازک و سبک الومینیومی باشند با هیت سینک برای جذب گرما(یا مس یا هر فلز رسانای دیگه با اصطکاک بسیار کم(با یک بار روغنکاری برای کل عمر موتور)
پس استفاده ی مستقیم از یه موترو درونسوز سنگین در موتور بادی(به علت نبود علم و تکنولوژی و صرفه ی اقتصادی)
باعثث میشه اینکه این هواپیما پرواز کنه رو کمی شانسی کنه!!
و یا از قابلیت هاش بسیار کم کنه مثل طول مدت پرواز و ارتفاع پروازی و سرعت و.....
اما خب باز کار ارزنده ای بوده و حائز اهمیت به عنوان استارت استفاده از ایده های جدید روز دنیا

Almas Parsi
13th October 2013, 08:05 AM
تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری
و مزیتش هم قدرت بالا در حجم و جرم کم - سادگی ساخت و تولید و ماندگاری و اینکه در هر شرایط اب و هوایی میتونه کار کنه تقریبا

این نوع هواپیما که با هوای فشرده کار میکنه به جای استفاده از افزایش حجم در انفجار سوخت و هوا در موتور درونسوز-از افزایش حجم در انبساط هوای فشرده که در موتور ازاد میشه استفاده میکنه
در موتور درونسوز به دلیل گرمای زیاد - انفجار و فشار بالا و ضربه ای - باید دیوایه ی سیلندر و سر سیلندر از فلز خاص و بسیار مستحکم ساخته بشند که باعث سنگینی میشه
اما در موتور هوای فشرده فقط افزایش حجم هست و باید جذب گرما باشه فقط (به دلیل نیاز افزایش حجم به گرما)
و تنش بالایی وجود نداره
پس دیواره ها باید نازک و سبک الومینیومی باشند با هیت سینک برای جذب گرما(یا مس یا هر فلز رسانای دیگه با اصطکاک بسیار کم(با یک بار روغنکاری برای کل عمر موتور)
پس استفاده ی مستقیم از یه موترو درونسوز سنگین در موتور بادی(به علت نبود علم و تکنولوژی و صرفه ی اقتصادی)
باعثث میشه اینکه این هواپیما پرواز کنه رو کمی شانسی کنه!!
و یا از قابلیت هاش بسیار کم کنه مثل طول مدت پرواز و ارتفاع پروازی و سرعت و.....
اما خب باز کار ارزنده ای بوده و حائز اهمیت به عنوان استارت استفاده از ایده های جدید روز دنیا


سلام آقای متقی عزیز[golrooz]

ممنونم از اینکه با حوصله و شکیبایی پاسخ دادید...


فقط سوالاتی که برام پیش اومده اینه که میزان انژری آزاد شده در دو نمونه درونسوز و هوای فشرده قاعدتا باید متفاوت باشه درسته ؟؟؟؟

آیا مقدار انرژی تولیدی و آزاد شده برای به حرکت در آوردن شفت و چرخش ملخ نیاز به محاسباتی داره؟؟ مثلا اندازه طول بال و بدنه و ملخ باید متناسب با نوع موتور مون باشه یا اینکه نه میشه در هر ابعادی قابل استفاده باشه ....

اگر چنانچه میزان هوای خروجی متغییر باشه برای تنظیم دور موتور هماهنگی چطور ایجاد میشه ؟؟؟؟ یعنی چطور مقدار فشار رو به میزان مورد نیاز تنظیم میکنند ؟؟؟

و آیا میشه گفت که این نوع موتور ها مناسبن برای مدلهایی که دور موتور آرومی دارن با نیروی رانش بالا و یا سرعت بالا با نیروی رانش کم؟؟؟؟


باز هم ممنونم که پاسخ سوالاتم رو میدید...[golrooz]

ab.bb
13th October 2013, 12:29 PM
تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری

توی موتور های دوزمانه جدید ،هدر رفتن سوخت با سیستم سوخت رسانی الکترونیکی و تنظیم دقیق زمان پاشش سوخت حل شده.البته این سیستم همه گیر نشده؛ فقط بعضی از موتورا دارن.مشکل روغن سوزیش رو نمیدونم حل شده یا نه.

حسین متقی
13th October 2013, 11:13 PM
توی موتور های دوزمانه جدید ،هدر رفتن سوخت با سیستم سوخت رسانی الکترونیکی و تنظیم دقیق زمان پاشش سوخت حل شده.البته این سیستم همه گیر نشده؛ فقط بعضی از موتورا دارن.مشکل روغن سوزیش رو نمیدونم حل شده یا نه.

خب بله ولی با پاشش مستقیم سوخت
وباز هم بازدهیش به 4زمانه نمیرسه در ضمن سر و صدای بیشتری داره به دلیل دور موتور بالاتر

حسین متقی
13th October 2013, 11:30 PM
سلام آقای متقی عزیز[golrooz]

ممنونم از اینکه با حوصله و شکیبایی پاسخ دادید...


فقط سوالاتی که برام پیش اومده اینه که میزان انژری آزاد شده در دو نمونه درونسوز و هوای فشرده قاعدتا باید متفاوت باشه درسته ؟؟؟؟

آیا مقدار انرژی تولیدی و آزاد شده برای به حرکت در آوردن شفت و چرخش ملخ نیاز به محاسباتی داره؟؟ مثلا اندازه طول بال و بدنه و ملخ باید متناسب با نوع موتور مون باشه یا اینکه نه میشه در هر ابعادی قابل استفاده باشه ....

اگر چنانچه میزان هوای خروجی متغییر باشه برای تنظیم دور موتور هماهنگی چطور ایجاد میشه ؟؟؟؟ یعنی چطور مقدار فشار رو به میزان مورد نیاز تنظیم میکنند ؟؟؟

و آیا میشه گفت که این نوع موتور ها مناسبن برای مدلهایی که دور موتور آرومی دارن با نیروی رانش بالا و یا سرعت بالا با نیروی رانش کم؟؟؟؟


باز هم ممنونم که پاسخ سوالاتم رو میدید...[golrooz]



خب در تمام موارد معلومه که محاسبه نیازه و اصلا الکی نیست

نیروی تولیدی هم خیلی کمتره و بنابر این سرعت هم پایینتره
اما دلیل استفاده از این موتور و تمایل دنیا به این نوع سیستم ها الودگی پایینه

ab.bb
14th October 2013, 12:36 PM
خب بله ولی با پاشش مستقیم سوخت
وباز هم بازدهیش به 4زمانه نمیرسه در ضمن سر و صدای بیشتری داره به دلیل دور موتور بالاتر

اون مطالبی که گفتم: از ترمودینامیک سنجل بود. الان دوباره نگاه کردم؛دلیل کمبود بازدهی اینه که درحین احتراق مقداری از گاز سوخته شده و در هنگام خروج بخش دیگر نسوخته خارج می شود. بعداز اعمال اون تغییرات که گفتم؛ این مشکل حل شده. ضمنا در یک جابه جایی در وزن برابر یک موتور دوزمانه از نمونه چهار زمانه به مقدار قابل توجهی توان بیشتری تولید میکنه.البته این اطلاعت جدید نیست؛ چون کتاب قدیمیه. اگر پیشرفتهای امروزی رو هم در نظر بگیریم؛ نتایج بهتری هم حاصل میشه.سرو صدای موتور هم مشکل حادی نیست؛ قابل حله.

حسین متقی
14th October 2013, 07:01 PM
اون مطالبی که گفتم: از ترمودینامیک سنجل بود. الان دوباره نگاه کردم؛دلیل کمبود بازدهی اینه که درحین احتراق مقداری از گاز سوخته شده و در هنگام خروج بخش دیگر نسوخته خارج می شود. بعداز اعمال اون تغییرات که گفتم؛ این مشکل حل شده. ضمنا در یک جابه جایی در وزن برابر یک موتور دوزمانه از نمونه چهار زمانه به مقدار قابل توجهی توان بیشتری تولید میکنه.البته این اطلاعت جدید نیست؛ چون کتاب قدیمیه. اگر پیشرفتهای امروزی رو هم در نظر بگیریم؛ نتایج بهتری هم حاصل میشه.سرو صدای موتور هم مشکل حادی نیست؛ قابل حله.


خب ممنون از توضیحاتتون

ولی فعلا که موتورهای درونسوز 2زمانه تقریبا منقرض شدند
البته تقریبا..

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد