ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزشی مشتری مداری در رسانه مجازی صدا و سیما



میلاد صفری
9th January 2013, 12:31 PM
http://www.crmroom.com/images/newspost_images/cache_user_article_2925crm_mehr-120x120.jpg (http://www.crmroom.com/N.I.1249.10.%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C_%D9%85% D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%B1%D8%B3% D8%A7%D9%86%D9%87_%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C_% D8%B5%D8%AF%D8%A7_%D9%88_%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7)

دربیش ازپنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمينه اطلاعات و ارتباطات، تغييرات عمده اي را در عرصه هاي متفاوت حيات بشري به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوري استفاده نموده و كارنامه حيات بشري مملو از ابداع فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات كه از آنان به عنوان فناوريهاي جديد و يا عالي، ياد مي شود بيشترين تاثير را در حيات بشري داشته اند.
دنياي ارتباطات و توليد اطلاعات به سرعت در حال تغيير بوده و ما امروزه شاهد همگرايي آنان بيش از گذشته با يكديگر بوده، بگونه‌اي كه داده‌ها و اطلاعات بسرعت و در زماني غيرقابل تصور به اقصي نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده كنندگان قرار مي‌گيرد. مدیریت ارتباطات و همکاری با مشتری در معاونت رسانه مجازی چرا ایجاد شد.
نخست تعریفی کلی از مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10)) CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی می باشد. با بهره گیری از این دانش، ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندی های آنها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می گیرد. CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) درواقع فرایندی است جهت گردآوری و یکپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری مؤثر و هدفدار از آنها .
ارتباط با مشتری ، سه عنصر اصلی زیر را در بالابردن بهره وری سازمان بکار می گیرد:
ارتباطات: ایجاد ارتباط مؤثر و مناسب میان اجزای داخلی و خارجی سازمان و مشتریان راندمان و بهره وری: بالابردن راندمان کاری سازمان، با بهره گیری از سیستم های تهیه پاسخ ها، نامه ها و گزارش های بصورت خودکار، ایجاد امکان دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی به اطلاعات سیستم و امکان ارسال سفارشات و درخواست ها برای مشتریان، بدون نیاز به برقراری ارتباط مستقیم با افراد سازمان
تصمیم سازی: گردآوری اطلاعات مناسب، سیستم را در ارائه گزارش های مناسب تر جهت تصمیم گیری مدیران یاری می نماید. این گزارش های بر آمار حقیقی سازمان بنا گردیده اند و دیدگاه دقیقی از وضعیت مشتریان، درخواست ها، نیازها، فروش، بازاریابی و بازار را در اختیار مدیران قرار می دهند. CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) موفق، منوط به ايجاد جريان اطلاعات مشتری است که مانند جريان خون در سازمان تلقی می شود و اين جريان، پلی است برای ادغام سيستم‌های تحليلی و عملياتی سازمان. چرا واژه مشتری رسانه های نوین کنونی با وجود تمام غالب ها و پلتفرم های مختلفی که دارند هدف نهایی را در تعامل و همراهی هرچه بیشتر مردم با خود میدانند و مردم ، مشتریان همراه و همگام آنها در تولید و عرضه محتوا هستند. مشتری از دیدگاه این معاونت تمامی کاربران سایت های این معاونت(بالقوه و بالفعل) ، مخاطبین شبکه IPMEDIA و سرویس های ارائه شده توسط این معاونت می باشد که با توجه به گستره وسیع مکانی آنها ، معاونت با انواع گوناگونی از مشتریان مواجه است.مشتریانی با فرهنگ های متفاوت ، نگرش های متفاوت ، علایق متفاوت ، دیدگاه های متفاوت و... .تمامی این فاکتور ها را می توان نیازمتقابل تعریف کرد. از جمله فعالیت های واحد CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) شناسایی نیازهای این دو گروه از مشتریان معاونت می باشد.
1- با ایجاد و ارائه فناوری نوین و بومی IPMEDIA که به نام رسانه مهر به همگان معرفی شد ، گستره وسیعی از مشتریان تحت عنوان مخاطبین تعاملی جهت همراهی با این رسانه تعریف گردید.
2- با توجه به گسترش روزافزون تولید محتوا و ارائه سرویس های متنوع در فضای مجازی و استراتژی معاونت رسانه مجازی در حضور فعال دراین عرصه ، سایت ها و سرویس های مفیدی درزمینه های مختلف راه اندازی شد که جذب و هدایت مشتریان اینترنتی تحت عنوان کاربران به یکی از امور اصلی معاونت تبدیل گردید. چرخه CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) در معاونت رسانه مجازی فعالیت های مشتریان در رسانه مهر به عنوان داده هایی برای واحد CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) تلقی می شود این داده ها در پایگاه داده ای ذخیره شده و بر اساس شاخص هایی ، طبقه بندی و موضوع بندی می شوند . داده های خام توسط نرم افزار داده کاوی (Data Maining) به دانشی در ارتباط با الگوی رفتاری مشتریان تبدیل می شود. این دانش ، راهکاری مناسب در ارائه سرویس ها و خدمات موثر و کارآمد به مشتریان خواهد بود. در پایان قابل ذکر است با تحقق و اجرای کلیه امور ذکر شده و استفاده از دانش داده کاوی واحد CRM (http://www.crmroom.com/news.php?cat.10) در سرویس ها و خدمات رسانه ای نوین معاونت رسانه مجازی این شعار قابل درک میباشد : مردم همراه رسانه

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد