ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : خبر بابت اينترنت پرسرعت، از شما عذر مي‌خواهم آقاي وزير



امید عباسی
22nd February 2009, 10:42 PM
http://www.itanalyze.ir/archives/analysis/article_adsl.jpg

ايمان بيك - دكتر سليماني، وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات، بار‌ها تقصير مطلوب نبودن خدمات اينترنت پرسرعت را متوجه شركت‌ها دانسته و برخي از آنان را «كم‌فروش» خوانده است. هر بار نيز در مواجهه با اين اتهام، بخش خصوصي فهرستي از مشكلات را رديف كرده، به اين معني كه مشكلات از وزارتخانه و شركت‌هاي زير‌مجموعه است.
رسانه‌ها – از جمله فناوران – هم هر بار بنا به وظيفه خود دلايل شركت‌هاي ارايه دهنده خدمات را موجه‌تر تشخيص داده و به حمايت از آنان قلم فرساييده‌اند. هرچند در طول اين سال‌ها رسانه – به ويژه فناوران – هرگز خدمت مطلوبي دريافت نكرده و با اينترنت نيم‌بند با Share ratio بالا و سرعت پايين و قطعي‌هاي مكرري كه تقصيرش به گردن خطوط مخابراتي انداخته مي‌شود، روزگار گذرانده است. اما روزنامه به عنوان چشم‌ بينا و وجدان بيدار جامعه تا كي بايد از كا‌ستي‌ها چشم‌پوشي كند؟ آيا رعايت نشدن اصول مشتري مداري در شركت‌هاي ارايه دهنده خدمات پس از فروش اصولا ارتباطي با شركت‌هاي مخابراتي دارد؟ اجازه بدهيد دو نمونه آخر از ده‌ها مشكلي را كه با اينترنت اين شركت و آن شركت داشته‌ايم و آخرين‌اش، هم‌اكنون كه اين نوشته مرقوم مي‌شود، گريبانگير ماست، شاهد مثال بياورم.
اينترنت روزنامه فناوران يك سرويس 512K است كه از شركت «داتك» تهيه شده است. چندي پيش به دليل آنچه «مشكل خطوط مخابراتي» اعلام شد، اين سرويس قطع شد و پس از وصل مجدد، هرگز اجازه ارسال با حجم بيش از 3-2 مگابايت را به ما نداد. از اين بابت ده‌ها هزار تومان زيان را پذيرفتيم و دم نزديم. هنوز هم كيفيت Send پايين است و واحد فني شركت نيز دليل را يا نمي‌داند يا نمي‌گويد.
از مهلت قرارداد يك ساله روزنامه با شركت داتك، 6 ماه گذشته است. دقيقا روز اول اسفند 6 ماه به پايان رسيد. حالا مسوولان محترم فروش شركت، بدون هيچگونه اخطاري از سر مشتري مداري و احترام به مشتري، سرويس را قطع كرده‌اند. متصديان پشتيباني شركت هم كه گويا مي‌دانند «حق با ماست» تنها به اين دليل كه جمعه تعطيل است و مسوولان حفظ منافع مشتري شركت هم قاعدتا مشغول استراحت يا هر كاري ديگري هستند، در دسترس نيستند، حل مشكل روزنامه را به شنبه موكول مي‌كنند و 20 خبرنگار و همكار روزنامه بايد يك روز بدون اينترنت پرسرعت را تحمل كنند تا خواب ظهر روز تعطيل دوستان آشفته نشود.
گمان مي‌كنم همين دو نمونه كافي است تا توجه شما را به مسووليتي كه شركت‌هاي بخش خصوصي در قبال توسعه اينترنت پرسرعت دارند، جلب كنم.
روي سخن من اينجا ابتدا با مسوولان شركت داتك و سپس دوستان عزيز در سازمان نظام صنفي است كه بيايند و ببينند بازوي محرك اقتصاد كشور چگونه مشتري را تكريم مي‌كند.
مي‌ماند يك عذر‌خواهي كه بدهكار مي‌شويم به دكتر سليماني، چون هرگز نخواستيم بپذيريم همه مشكلات ما دولت نيست.
آقاي وزير، عذر‌ ما را بپذير.
منبع : فناوران

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد