diamonds55
19th February 2009, 02:06 AM
"عبدالله عليمراد" که برنده جايزه نخل طلايي فيلم کوتاه جشنواره کن نيز مي باشد، با ابراز خرسندي ازتوليد مجموعه انيميشن «شکرستان» در حوزه هنري، افزود: زماني که به حوزه هنري از دور نگاه ميشود به نظر ميآيد با نگاه خاصي به سينما و انيميشن نگاه ميکند.
وي با تاکيد بر اينکه بايد افرادي در تهيه و توليد انيميشن نقش داشته باشند که اين هنر را به صورت بالقوه دارا باشند، افزود: با انتخاب افراد مستعد و آموزش تخصصي مي توان به آينده انيميشن کشور بسيار اميد داشت.
اين کارگردان انيميشن درباره تاريخ انيميشن و وضعيت فعلي آن گفت: از سال 51 اولين جرقههاي انيميشن درايران پيدا شد و بعد از تاسيس کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان يک جهش پيدا کرد.
عليمراد افزود: بعد از انقلاب يکي و دو سال روند انيميشن دچار رکود شد ولي خوشبختانه يکباره چرخها به حرکت درآمد و در صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و کانون پرورش فکري و بخش خصوصي با ورود کامپيوتر اين فعاليت سرعت گرفت و سرعت و کميت انيميشن بعد از ورود کامپيوتر افزايش يافت.
وي گفت: به صورت سنتي انيميشن کار سختي بود ولي کامپيوتر بستري ايجاد کرد که دسترسي به توليد انيميشن در ايران چندين برابر شد.
اين انيماتور اظهارداشت: توليدات انيميشن کشور به دليل نبود آموزش ناقص بودند وسازندگان دانش لازم را نداشتند و فقط با نرم افزار به توليداتي دست زدند که زير بنايشان خالي است و فقط رنگ و روغن دارند، با اين حال اگر وضعيت انيميشن در کشورمان را با کل دنيا مقايسه کنيم جايگاه خوبي داريم اما نسبت به کشورهاي غربي که سابقه دارند عقب هستيم و بايد تلاش کنيم تا به آنها برسيم.
مرکز انيميشن حوزه هنري علاوه بر توليد 980 دقيقه انيميشن ، دوره هاي آموزش تخصصي رشته هاي انيميشن را نيز با حضور استادان مطرح اين هنر صنعت راه اندازي کرده است.
وي با تاکيد بر اينکه بايد افرادي در تهيه و توليد انيميشن نقش داشته باشند که اين هنر را به صورت بالقوه دارا باشند، افزود: با انتخاب افراد مستعد و آموزش تخصصي مي توان به آينده انيميشن کشور بسيار اميد داشت.
اين کارگردان انيميشن درباره تاريخ انيميشن و وضعيت فعلي آن گفت: از سال 51 اولين جرقههاي انيميشن درايران پيدا شد و بعد از تاسيس کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان يک جهش پيدا کرد.
عليمراد افزود: بعد از انقلاب يکي و دو سال روند انيميشن دچار رکود شد ولي خوشبختانه يکباره چرخها به حرکت درآمد و در صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و کانون پرورش فکري و بخش خصوصي با ورود کامپيوتر اين فعاليت سرعت گرفت و سرعت و کميت انيميشن بعد از ورود کامپيوتر افزايش يافت.
وي گفت: به صورت سنتي انيميشن کار سختي بود ولي کامپيوتر بستري ايجاد کرد که دسترسي به توليد انيميشن در ايران چندين برابر شد.
اين انيماتور اظهارداشت: توليدات انيميشن کشور به دليل نبود آموزش ناقص بودند وسازندگان دانش لازم را نداشتند و فقط با نرم افزار به توليداتي دست زدند که زير بنايشان خالي است و فقط رنگ و روغن دارند، با اين حال اگر وضعيت انيميشن در کشورمان را با کل دنيا مقايسه کنيم جايگاه خوبي داريم اما نسبت به کشورهاي غربي که سابقه دارند عقب هستيم و بايد تلاش کنيم تا به آنها برسيم.
مرکز انيميشن حوزه هنري علاوه بر توليد 980 دقيقه انيميشن ، دوره هاي آموزش تخصصي رشته هاي انيميشن را نيز با حضور استادان مطرح اين هنر صنعت راه اندازي کرده است.