ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : کلید طلایی ارتباطات



نارون1
8th July 2012, 04:26 PM
مقدمه: عصری که هر لحظه آن در گرو تغییرات شگفت انگیز است ارتباطات حرف اول را می زند. تحقیقات نشان می دهد که حدود 75 درصد از اوقات روزانه ما به نحوی در تماس وارتباط با دیگران است.به همین دلیل کیفیت زندگی هر کس بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد.آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که که شخصیتشان مانند یک مغناطیس شما را به خود جذب کرده باشد؟


همه کار های ما نوعی ارتباط است و این روابط خواه به شکب مطلوب و خواه نا مطلوب شکل دهنده ی بخشی از اقدات روزانه ی ماست.ما ارتباط برقرار می کنیم تا کسب اعتبار کنیم ،عقاید خود را ابراز کنیم ترغیب و تشویق کنیم تقلب کنیم،تحسین کنیم،اطمینان حاصب کنیم،نشان دهیم،دوست شویم و...

مهارت در ایجاد رابطه مناسب با دیگران بر توانایی ها و اعتماد به نفس ما می افزاید،استعدادو دست آوردهایمان را می نمایاند و احترام و قدردانی دیگران را جلب می کند.




اصول 6 ماده ای ارتباطی

ارتباطات تاثیر عمیق در کم و کیف زندگی و راوبط ما با دیگران دارد. رعایت شش اصل اساسی زیر شما را یاری میکندکه در ارتباط با دیگران به لحاظ مسائل شخصی،احساسی،اجتماعی و مالی موفق شوید.



اصول ارتباطی شماره 1:

همه کار های ما نوعی ارتباط است .در این بیان زبان تنها وسیله ارتباطی نیست بلکه طرز پوشش ما،خانه ای که در آن زندگی می کنیم همه و همه نوعی پیام را به دیگران منتقل می کند.



اصول ارتباطی شماره 2:

چگونگی ارسال یک پیام چگونگی دریافت آن را تعیین می کند.به گونه ای که کلماتی را که بر زبان می آوریم بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنیم حاوی پیام هستند. نوع نگاه کردن،وضعیت ایستادن،نحوه خم شدن سر و ...همگی به شنونده کمک می کندتا کلمات ما را تفسیر کند.



اصول ارتباطی شماره 3:

آنچه اهمیت دارد دریافت پیام است نه ارسال آن . ارتباط واقعی پیامی است که شنوده استنباط می کند نه آنچه گوینده می گوید.به بیانی دیگر صرفا حسن نیت ما در ارسال پیام کافی نیست بلکه عملکرد و بیان ما باید بتواند نیت خیرخواهانه ما را منتقل کند.



اصول ارتباطی شماره4 :

چگونگی آغاز پیام،اغلب حاصل ارتباط را تعیی می کند. به گونه ای که بخشی از موفقیت در هر ارتباطی به کم و کیف آغاز سخنانمان بستگی دارد.



اصول ارتباطی شماره 5

ارتباط یک ارتباط دو طرفه است . در یک ارتباط خوب دو عامل دخالت دارد. ارسال درست پیام و دریافت درست پیام. بنابر این اگر تنها به این بسنده کنیم که نقطه نظر های خود را روشن و منتقی و قانع کننده بیان کرده ایم موفق به ایجاد یک ارتباط نیستیم بلکه صرفا در مقام سخنوری و اندرزگویی بر آمده ایم.




اصول ارتباطی شماره 6:

ارتباط یک رقص است
اهمیت لحن بیان (صدای شما یک آلت موسیقی است)
صدای آدمی را می توان به یک آلت موسیقی تشبیه کرد که طبعا نتهای یکنواخت را نمی نوازد. طبق تحقیقات کارشناسان 38 درصد از استنباط اولیه هر عبارت بستگی به نحوه بیان آن دارد و در حقیقت مردم از طرز گفتار ما درباره ما قضاوت می کنند.تاثیر تکیه کلمات را در مفهوم عبارات نباید نادیده گرفت. بیشتر مردم از تاکیدی که ناخودآگاه بر کلمات دارند،نا آگاهند.



1 - زیبایی و جذابیت کلام :

نوع صدا ها در برقراری ارتباط موثر است . در این بین برخی از صداها پرمایه و غنی،برخی آواز گونه،برخی گرم،برخی آکنده از افاده و.. است.لحن صدا از کیفیت صوت ،طنین و گویایی آن رنگ می گیرد.باید به این نکته توجه کرد که انسان با شیوه ای خاص از تکلم به دنیانمی آید بلکه بر حسب تجربه و عادت لحن خود را بر می گزیندو می توان با تمرین و ممارست کیفیت صدای خودرا به گونه ای تقویت کنیم که شنودگان جذب شوند.
به طور کلی سرعت بیان در گرو دو عامل عمده است :1-موضوع: هرچه موضوع بیان ما دشوارتر و پیچیده تر باشد، شنوده باید دقت بیشتری را برای درک آن اختصاص دهد.



2 – مخاطب:

ببینید که مستمع شما با چه سرعتی سخن می گوید و بکوشید تا توازنی بین سرعت صدای خود و او برقرار سازید.

نارون1
8th July 2012, 08:32 PM
عبور از موانع ارتباطی

ارتباطات تنها زمانی موثر است گه از موانع گوناگون مانند سرو صدا،نا مناسب بوئن محیط و ...که بر کیفیت آن تاثیر دارد عبور کنیم.البته تفاوتهای قومی و نژادی و فرهنگی روی این ا رتباط و در پاره ای از مواقع مانع محسوب می شود.



غلبه بر فیلتر های ارتباطی


واقعیت شماره 1:

ذهن انسان در دوران طفولیت بسیار تاثیرپذیر،پرسش گر و شیفته آموختن است.در این دوران رفتار والدین و سایر افراد با نفوذ با رویداد های دیگر ترکیب می شوند و نظام اعتقادی و قالب های فکری ما را می سازند.



واقعیت شماره 2 :

مغز از آشفتگی متنفر است. به همین دلیل وقتی با انبوهی از اطلاعات روبه رو می شود پیوسته می کوشد تا آن را به نحوی سازمان دهد که برای شخص قابل توجیه باشد.



واقعیت شماره 3:

مغر در تلاش خود برای سازماندهی و طبقه بندی اطلاعات به طور خودکار تجارب زندگی را بر حسب قالب های فکری ما تفسیر می کندو به این ترتیب با گذشت زمان تفکر ثالبی شکل می گیرد و محکم می شود.



واقعیت شماره 4 :

مغز برای اجتناب از آنچه روانشناسان "ناهماهنگی شناختی" می نامند پیوسته مایل است اطلاعاتی را که به وضوح با چارچوب های ذهنی ما مغایرت دارد نادیده بگیرد.



موانع محیطی را کاهش دهید

محیط نامناسب هر گونه ارتباطی را از ارزش و اعتبار ساقط می کند.شرایط کاری پر سروصدا،حواس پرتی،تقارن گقت و گو ها و رفت و آمد های پی در پی از جمله موانعی است که در محیط کار و زندگی سر راه ارتباطات ما قرار می گیرند.




غلبه بر تفاوت های فردی :

سن ،جنسیت،نژاد، تضاد های فرهنگی و تفاوت در شخصیت،نظام ارزشی و شیوه های متفاوت زندگی همگی می توانند ارتباط بین دو نفر را مشکل می کنند.

به هر تقدیر برای ایجاد یک ارتباط مفید و موثر راه دور و درازی در پیش دارید.هر کدام از ما دارای یک سری موانع خاص ارتباطی هستیم که با آگاهی از آن ها نخست باید آماده مقابله با فیلتر های ارتباطی خود شویم.آنگاه در تماس با هر کسی موانع ارتباطی او را بشناسیمو با صبر و شکیبایی آنها را مدنظر داشته باشیم و در خور فهم او سخن بگوییم.




رفتار رفتار می آفریند

"هر آنچه که بکاری درو می کنی" "با مردم چنان رفتار کن کهمیل داری با تورفتار کنند"


این ها جملاتی هستند که گهگاه می شنویم و با مفهوم آن هم کاملا اشنا هستیم.برای مثال اگر با دیگران به گستاخی رفتار کنیم با گستاخی با ما رفتار خواهد شد.اگر در رفتارمان جانب ادب و نزاکت را بگیریم با واکنشی مودبانه از سوی دیگران روبه رو خواهیم شد.

این جملات به این معنا است که عمل و رفتار یک فردعمل ویا رفتار فرد و افراد دیگری را بر می انگیزد.این یک اصل روانشناسی که اصل" مقابله به مثل روانی" نامیده می شود و پایه و اساس همه روابط و مناسبات افراد با یکدیگر را تشکیل میدهد. به این مفهوم که اگر با من مهربان باشی با تو مهربانم در غیر این صورت هر آن چه که بستانم به نحوی به تو باز می گردانم.

بنابر این با شناخت این واقعیت که رفتار زاییده رفتار است مسوولیت برخورد های دلپذیر و ناخوشایندی را که در طول زندگی تجربه کرده اید به عهده بگیرید.



شما در انتخاب رفتار هایتان اختیار تام دارید

اگر کسی با ما بی ادبانه رفتار کند دو راه پیش رو داریم.یا رفتاری مشابه را اختیار می کنیمو گستاخی را با گستاخی پاسخ میگوییم و یا اینکه با مهربانی اورا تحت تاثیر قرار میدهیم.


ما به طور کلی در انتخاب رفتارمان آزادیم و در نتیجه عواقب هر عملی برایمان قابل پیش بینی است.



به طور کلی نحوه رفتار ما با مردم به سه عامل بستگی دارد:

1 – دیگران با ما چگونه رفتار می کنند؟

2 – ایا بر زندگیمان تسلط آگاهنه داریم؟یا ملول نیرو های بیرون از خود هستیم؟

3 – نظام اعتقادی ما چیست؟


آزادی در انتخاب عمل اهرمی نیرومند است هر زمان که اوضاع و احوال بر وقف مراد نباشد می توانیم اندیشمندانه رفتار مناسب را برگزینیم تا با نتایج دلخواه رو به رو شویم.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد