مدیا تکِ سندای؛ تویو ایتو و کاوش بر زیبایی شناسی سازه
نقش و جایگاه سازه در معماری عمیقا همیشه جای بحث بوده است، شاید یکی از مهمترین این وجوه بعد زیبایی شناسانه سازه باشد، کانسپت سازه تا کجا در خدمت کانسپت برنامه و کانسپت زیبایی شناسانه اثر است، معمارانی که مشروعیت خود را از اثارشان گرفته اند هر کدام پاسخی برای این پرسش فراهم اورده اند، اما از برهه ای که اثار معماری گره خوردگی عمیق تر و موسع تری با شهر یافتند الزام به این پاسخ ملموس تر بوده است، گویی اگر معماری نتواند جایگاه سازه در اثر را به عنوان میانجی ای برای مواجه با شهر تدقیق نماید نمی تواند به خلق اثری نائل اید که در خدمت تعامل بلند مدت با وضعیت است.مدیا اتکِ تویو ایتو در سندای در این میان یک مثال کلاسیک است، عناصر متقاطع لوله ها که شبیه سطل های در هم پیچ خورده است، جایگزین پایه های سنگین شده است، این شکل های جدید برای سازه های باربر نیز کانسپت زیبایی شناسانه به حساب می ایند، ان ها تقریبا بخشی از جنگل ابری را به یاد می اورند و به موازات سیرکولاسیون انسان در مجموعه را نیز تامین می کنند. یعنی هم در خدمت برنامه فیزیکی مجوعه اند، هم وجه زیبایی شناسانه اثر را تقویت می کنند و هم اقتصاد فرم و فضا را پاسخی در خور می دهند و هم کارکرد سازه ای را پاسخ گویند.
مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه و چگونگی ترکیب مفاهیم پایه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه

مدیا تک، تویو ایتو، جزییات سازه