دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

  1. #1
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    67
    ارسال تشکر
    246
    دریافت تشکر: 134
    قدرت امتیاز دهی
    37
    Array

    Post دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    یه طرحی دارم که اسمش گذاشتم ترمز مغناطیسی با absفرق میکنه طرز کارش شبیه یه دینامه با این فرق که این واسه ترمز گرفتنه دیسک ترمز و یه قطعه الکتریکی که وقتی غیر هم نام میشن همدیگرو جزب میکنن وماشین ترمز میگره البته با نظرا و کمک شما می خوام بسازمش و اگه بشه کار خود دینامو هم انجام بده واقعا عالی میشه منتظرتونم

  2. 3 کاربر از پست مفید nabaghe nashenas سپاس کرده اند .


  3. #2
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    برق صنعتی
    نوشته ها
    1,869
    ارسال تشکر
    13,909
    دریافت تشکر: 12,140
    قدرت امتیاز دهی
    32624
    Array
    mamadshumakher's: جدید136

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    من چند سال پیش یه مطلب درباره ی ترمز الکترو مغناطیسی شنیده بودم که درون رینگ قرار میگرفت و میخواست جای abs رو بگیره.یه بررسی کن طرحت تکراری نباشه.

  4. 2 کاربر از پست مفید mamadshumakher سپاس کرده اند .


  5. #3
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک - طراحی جامدات
    نوشته ها
    3,892
    ارسال تشکر
    3,247
    دریافت تشکر: 14,584
    قدرت امتیاز دهی
    29855
    Array

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    این جذب شدن دو قطعه حین ترمز کردن به صورت دائمیه یا متناوباً عمل جذب (و دفع) صورت میگیره؟
    آشوبم آرامشم تویی
    به هر ترانه ای سر می کشم تویی
    بیا که بی تو من غم دو صد خزانم

  6. 2 کاربر از پست مفید م.محسن سپاس کرده اند .


  7. #4
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11669
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    میتونه کار دینامو هم داشته باشه
    ولی کنار مجموعه ی ترمز معمولی باید باشه برای تولید اولیه چون کمی با تا خییر خواهد بود!
    در ضمن الان خودروهای الکتریکی برای ترمز کلاج نمیگیرند و فقط ترمز میکنند و موتور الکتریکی رو خاموش میکنند و موتور تبدیل به دینام میشه(با موتور معمولی کمی تفاوت داره(برای تبدیل انرژی بیشتر))
    و اینکارو میکنه
    اما برای توسعه در خودروهای معمولی ایده ی خوبیه(برای افزایش بازده
    اما به جای اینکه وزن به مجموعه ی متحرک اضافه کنید
    به مجموعه ی غیر متحرکتون وزن اضافه کنید
    چون برای این طرح شما باید وزن زیادی به رینگها اضافه کرد که باعث افزایش بیشتر مصرف سوخت ممکنه بشه!
    ولی اگر روی خود چرخ (گشتاور زیادی داره نباشه
    باید روی انتقال قدرت قبل از چرخ باشه
    مثلا قبل از دیفرانسیل
    اینطوری تمام نیروی اینرسی و گشتاور چرخشی چرخها به همراه نیروی اینرسی حرکتی خودرو طبق ایده ی شما به جای تبدیل شدن به حرارت در دیسکهای ترمز به انرژی الکتریکی تبدیل میشند
    به اینصورت که در موقع ترمز
    تمام انرژی حرکتی خودرو به دیفرانسل و از اونجا به این جعبه دنده ی کوچیک و بعد به دینام میرسه(دینام همیشه متصل هست ولی در مدار نیست و به دلیل سبکی و در مدار نبودن بار کمی داره)
    در زمان ترمز به علاوه ی ترمز گیری مدار دینام وصل میشه و دینام برق تولید میکنه این مدار انرژی بالایی از خودرو میگیره و بار بالاش روی دیفرانسیل باعث ترمزگیری بهتر و تولید برق (محدود) میشه)
    در ترمزگیریهای کم و کاهش سرعتی(نه 0 کردن سرعت) میشه فقط از این مدار استفاده کرد به جای ترمز و تولید برقی در حد استفاده ی جایگزین دینام یا کمتر شدن وزن دینام اصلی استفاده کرد

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  8. 2 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


  9. #5
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    الکترونیک و فیزیک هسته ای
    نوشته ها
    3,290
    ارسال تشکر
    4,930
    دریافت تشکر: 13,220
    قدرت امتیاز دهی
    12295
    Array
    عرفان سلیم زاده's: خجالت

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    در واقع ترمزت دو رگه است.
    از حرکت ماشین برق تولید می کنی که ترمز الکترومغناطیسی میشه و برق تولید شده صرف به کار انداختن ترمز اصتحکاکی می کنی.
    خوبه چون امنیت ماشین میره بالا ولی به نظرم بهتره که این تولید برق صرف کاهش دور موتور بشه (مثل ترمز جیک که موقع ترمز موتور رو به کمپرسور هوا تبدیل می کنه و حرکت کامیون رو تو سرپایینی کاهش میده) چون کاهش سرعت با دور موتور خطرات کمتری داره و نرم تره خیلی بهتر میشه.
    ویرایش توسط عرفان سلیم زاده : 4th January 2013 در ساعت 12:20 PM

  10. 2 کاربر از پست مفید عرفان سلیم زاده سپاس کرده اند .


  11. #6
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11669
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    نقل قول نوشته اصلی توسط مخفی نمایش پست ها
    در واقع ترمزت دو رگه است.
    از حرکت ماشین برق تولید می کنی که ترمز الکترومغناطیسی میشه و برق تولید شده صرف به کار انداختن ترمز اصتحکاکی می کنی.
    خوبه چون امنیت ماشین میره بالا ولی به نظرم بهتره که این تولید برق صرف کاهش دور موتور بشه (مثل ترمز جیک که موقع ترمز موتور رو به کمپرسور هوا تبدیل می کنه و حرکت کامیون رو تو سرپایینی کاهش میده) چون کاهش سرعت با دور موتور خطرات کمتری داره و نرم تره خیلی بهتر میشه.
    اصلا لازم نیست عرفان جان
    انرژی ای که دینام از حرکت ماشین میگیره میتونه انقدر بالا باشه که ترمزگیری دلخواه شما حتی دقیقتر از abs رو فراهم کنه
    میدونین که الکترونیکی میشه !
    دینام با دور ده ها برابر یا شاید تا 100 برابر تعداد دور حرکت چرخ حرکت میکنه ولی چون سبکه انرژی کمی میگیره(درضمن میتونه با یه کلاج فقط زمان ترمز درگیر بشه!)
    موقع ترمزگیری باری که دینام اعمال میکنه 100برابر میشه و توی گیربکس با تبدیل بالا انرزی بالایی میگیره
    درضمن میشه با دیود متغییر این انرزی ای که گرفته میشه رو متناسب با نیاز(همون کار abs) تغییر داد و میزان ترمزگیری رو کنترل کرد! درواقت ترمز میشه کلاج گیربکس این دینام و ولوم دیود متغییر!

    اینطوری بین 5تا 10 اسب بخار به قدرت موتور اضافه میشه و باعث کاهش مصرف سوخت هم میشه!
    ویرایش توسط حسین متقی : 4th January 2013 در ساعت 01:13 PM

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  12. 2 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


  13. #7
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    67
    ارسال تشکر
    246
    دریافت تشکر: 134
    قدرت امتیاز دهی
    37
    Array

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    من چند سال پیش یه مطلب درباره ی ترمز الکترو مغناطیسی شنیده بودم که درون رینگ قرار میگرفت و میخواست جای abs رو بگیره.یه بررسی کن طرحت تکراری نباشه.
    چطوری بفهمم

  14. #8
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    67
    ارسال تشکر
    246
    دریافت تشکر: 134
    قدرت امتیاز دهی
    37
    Array

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    نقل قول نوشته اصلی توسط مازرون نمایش پست ها
    این جذب شدن دو قطعه حین ترمز کردن به صورت دائمیه یا متناوباً عمل جذب (و دفع) صورت میگیره؟
    نه بصورت متناوب

  15. #9
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مکانیک
    نوشته ها
    67
    ارسال تشکر
    246
    دریافت تشکر: 134
    قدرت امتیاز دهی
    37
    Array

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین مت نمایش پست ها
    میتونه کار دینامو هم داشته باشه
    ولی کنار مجموعه ی ترمز معمولی باید باشه برای تولید اولیه چون کمی با تا خییر خواهد بود!
    در ضمن الان خودروهای الکتریکی برای ترمز کلاج نمیگیرند و فقط ترمز میکنند و موتور الکتریکی رو خاموش میکنند و موتور تبدیل به دینام میشه(با موتور معمولی کمی تفاوت داره(برای تبدیل انرژی بیشتر))
    و اینکارو میکنه
    اما برای توسعه در خودروهای معمولی ایده ی خوبیه(برای افزایش بازده
    اما به جای اینکه وزن به مجموعه ی متحرک اضافه کنید
    به مجموعه ی غیر متحرکتون وزن اضافه کنید
    چون برای این طرح شما باید وزن زیادی به رینگها اضافه کرد که باعث افزایش بیشتر مصرف سوخت ممکنه بشه!
    ولی اگر روی خود چرخ (گشتاور زیادی داره نباشه
    باید روی انتقال قدرت قبل از چرخ باشه
    مثلا قبل از دیفرانسیل
    اینطوری تمام نیروی اینرسی و گشتاور چرخشی چرخها به همراه نیروی اینرسی حرکتی خودرو طبق ایده ی شما به جای تبدیل شدن به حرارت در دیسکهای ترمز به انرژی الکتریکی تبدیل میشند
    به اینصورت که در موقع ترمز
    تمام انرژی حرکتی خودرو به دیفرانسل و از اونجا به این جعبه دنده ی کوچیک و بعد به دینام میرسه(دینام همیشه متصل هست ولی در مدار نیست و به دلیل سبکی و در مدار نبودن بار کمی داره)
    در زمان ترمز به علاوه ی ترمز گیری مدار دینام وصل میشه و دینام برق تولید میکنه این مدار انرژی بالایی از خودرو میگیره و بار بالاش روی دیفرانسیل باعث ترمزگیری بهتر و تولید برق (محدود) میشه)
    در ترمزگیریهای کم و کاهش سرعتی(نه 0 کردن سرعت) میشه فقط از این مدار استفاده کرد به جای ترمز و تولید برقی در حد استفاده ی جایگزین دینام یا کمتر شدن وزن دینام اصلی استفاده کرد
    راهنمایت عالیه روش فکر میکنم

  16. کاربرانی که از پست مفید nabaghe nashenas سپاس کرده اند.


  17. #10
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11669
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : دعوت بچه های مکانیک وبقیه دوستان برای نظر دادن

    نقل قول نوشته اصلی توسط nabaghe nashenas نمایش پست ها
    راهنمایت عالیه روش فکر میکنم
    خب اگه از این راهنمایی استفاده بشه نمیشه راهنمایی! این تقریبا 1 ایده ی مجزاست
    در ضمن هیچکدوممون ایده هامون جدید نیست
    همینی که من گفتم هم احتمال 99درصد داره استفاده میشه!
    اما تولید انبوه رسیدنش رو نمیدونم
    الان حتی از انرژیkerz اگه درست نوشته باشم هم استفاده میشه چه برسه به این ایده ی خیلی قدیمی

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19th September 2010, 02:07 PM
  2. آموزشی: آموزش ایلوستریتور- ساخت اشکال پیچشی در فتوشاپ و ایلوستریتور
    توسط آبجی در انجمن آموزش و ابزارهای فتوشاپ
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th June 2010, 11:48 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st May 2010, 10:38 AM
  4. آموزشی: دعوت دوستان خود به سایت از طریق ارسال ایمیل فوری
    توسط Admin در انجمن آموزش ابزار های اختصاصی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 19th January 2010, 04:57 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st December 2008, 02:52 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •